Παρότι η μια αυτοκινητοβιομηχανία μετά την άλλη αποχωρούν ή παγώνουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία, η Renault δεν είναι μια από αυτές. Πρόκειται για την αυτοκινητοβιομηχανία με την μεγαλύτερη έκθεση στη Ρωσία, ελέγχοντας επίσης την Avtovaz, τη μεγαλύτερη ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία, αφού διαθέτει το 67,61% των μετοχών της.

Η Renault, η μετοχή της οποίας έχει υποχωρήσει 34,2% τον τελευταίο μήνα, κατέχει σχεδόν το 30% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία, ενώ με σχεδόν 40.000 υπαλλήλους στη χώρα, δεν μπορεί να “κατεβάσει ρολά” από την μια ημέρα στην άλλη.

Η Ρωσία αντιπροσώπευε περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ των εσόδων της Renault το 2021 και περίπου 315 εκατομμύρια ευρώ λειτουργικά κέρδη θα μπορούσαν να είναι σε κίνδυνο.

Παράλληλα, η ρωσική κυβέρνηση απειλεί επίσης να εξαγοράσει εταιρείες που ανήκουν σε ποσοστό άνω του 25% σε “ξένους από μη φιλικά κράτη” εάν απειλήσουν να σταματήσουν τις δραστηριότητες τους στη Ρωσία.

1Διάβασε επίσης

Πως η Renault “παγιδεύτηκε” στη Ρωσία

Η γαλλική εταιρεία είναι εξοικειωμένη με την προσέγγιση του Πούτιν σχετικά με τις εθνικοποιήσεις. Αφού η Avtovaz έγινε αντικείμενο βίαιων πολέμων μεταξύ ένοπλων συμμοριών, η κυβέρνηση ουσιαστικά ανέλαβε τον έλεγχο στα μέσα της δεκαετίας του 2000 στέλνοντας εκατοντάδες ένοπλους αστυνομικούς σε μια συνέλευση μετόχων.

Η Renault αγόρασε την Avtovaz το 2008 αφού η Rostec, ένας σημαντικός παίκτης στον αμυντικό τομέα, ανέλαβε να την “συμμαζέψει”. Αυτή η συμμαχία είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος για τους Γάλλους. Η Rostec, η οποία διατηρεί το ένα τρίτο των μετοχών, διευθύνεται από τον Sergey Chemezov, έναν στενό σύμμαχο του Πούτιν στον οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις από δυτικές κυβερνήσεις. Η Rostec είναι επίσης ο πλειοψηφικός μέτοχος της Novikombank, ενός από τους επτά δανειστές που αποκλείστηκαν από το διεθνές δίκτυο πληρωμών Swift νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Ορισμένες από τις εθνικιστικές εφημερίδες της Ρωσίας αναρωτήθηκαν γιατί η Renault, η οποία ανήκει κατά 15% στο γαλλικό κράτος, θα έπρεπε να επιτρέπεται να λειτουργεί στη χώρα.