Ο ποταμός Ρήνος διασχίζει τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία, μεταφέροντας περίπου 200 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων ετησίως, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων της Ford και της Mercedes-Benz. Οι καιρικές συνθήκες τους τελευταίους μήνες απειλούν τον Ρήνο με συνεχή έλλειψη βροχοπτώσεων, λιγότερες χιονοπτώσεις και υψηλές θερμοκρασίες.

Η στάθμη των υδάτων του Ρήνου στη Γερμανία έπεσε πολύ κάτω από το κρίσιμο επίπεδο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, καθώς συνεχίζεται ο ξηρός καιρός και μερικά πλωτά μέσα δεν μπορούν να διασχίζουν τον ποταμό. Αυτό οδήγησε σε περαιτέρω αναταραχές στις μεταφορές ενεργειακών προμηθειών σε μία από τις πιο ζωτικές υδάτινες οδούς της Ευρώπης.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Διοίκησης Υδατοδρομίων και Ναυτιλίας, η στάθμη του νερού στο Kaib -ένα βασικό σημείο διέλευσης στα δυτικά της Φρανκφούρτης- έπεσε στα 33 εκατοστά, όταν το όριο είναι 40 εκατοστά και έτσι τα περισσότερα φορτηγά-πλοία που μεταφέρουν εμπορεύματα δεν μπορούν να διασχίσουν τον ποταμό.

Αντίστοιχα, η στάθμη αναφοράς των υδάτων του Ρήνου στο Kaub, κοντά στο Koblenz, ήταν την περασμένη Παρασκευή στα 42 εκατοστά, κατά 5 εκατοστά χαμηλότερη από την προηγούμενη ημέρα και 51 εκατοστά χαμηλότερη από την περασμένη Δευτέρα. Τα σκάφη χρειάζονται μια στάθμη περίπου 1,5 μέτρου στο σημείο για να πλέουν πλήρη φορτίου.

Μεταφορείς και ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι είναι αναγκασμένοι μερικές φορές να αφήνουν τα 3/4 των φορτηγών πλοίων κενά φορτίου, και οι ιδιοκτήτες φορτίων είναι συχνά υποχρεωμένοι να πληρώνουν για τέσσερα σκάφη για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους, αντί για ένα.

Εάν επιμείνουν τα χαμηλά επίπεδα νερού, η Ford θα πρέπει να μειώσει τον αριθμό των Fiesta που αποστέλλονται από το εργοστάσιό της στην Κολωνία στα 125 αυτοκίνητα ανά πλοίο. Η BLG Logistics εκμεταλλεύεται πέντε φορτηγίδες για την Ford και η κάθε μία μεταφέρει συνήθως 500 Fiesta. H Ford εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων ανά φορτηγίδα έως και 25% και να το αναπληρώσει αυξάνοντας τον αριθμό των ταξιδιών.

Οικονομολόγοι εκτιμούν πως τα προβλήματα στην κυκλοφορία στο Ρήνο μπορεί να επιφέρουν φέτος τη μείωση της οικονομικής ανάπτυξης της Γερμανίας κατά μισή ποσοστιαία μονάδα. Η χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου αναμένεται ότι θα πλήξει την παραγωγή σε δύο γερμανικούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας που λειτουργούν με άνθρακα.

Ο όμιλος χημικών BASF ανακοίνωσε πως δεν μπορεί να αποκλείσει μειώσεις στην παραγωγή του, αν η πτώση της στάθμης των υδάτων του Ρήνου προκαλέσει προβλήματα στον εφοδιασμό.