Με καθυστέρηση τριών χρόνων και πέντε χρόνια μετά την αρχική του παρουσίαση, η Tesla παρέδωσε τα πρώτα Semi στην PepsiCo. Το φορτηγό με αυτονομία έως 805 χιλιομέτρων έχει την ικανότητα ταχυφόρτισης μέσω του νέου υδρόψυκτου ταχυφορτιστη 1 μεγαβάτ που ανέπτυξε η Tesla και θα γίνει διαθέσιμος από το 2023.

Ο Elon Musk δήλωσε ότι η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί στους υπερφορτιστές της εταιρείας το επόμενο έτος θα χρησιμοποιηθεί και στο επερχόμενο Cybertruck.

Επιπλέον, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla ανέφερε ότι με χρήση του ταχυφορτιστή το Semi θα μπορεί να φορτίσει το 70% της μπαταρίας του σε περίπου 30 λεπτά. Με βάση τα δεδομένα της Tesla σχετικά με τη φόρτιση έναντι της κατανάλωσης καυσίμου ντίζελ, η αμερικάνικη εταιρεία εκτιμά το Semi θα κάνει περίπου 200.000 δολάρια σε εξοικονόμηση καυσίμου μέσα σε τρία χρόνια.

Ενώ τα επιβατικά αυτοκίνητα έχουν τη μερίδα τους λέοντος του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, η μετάβαση των μεγάλων επαγγελματικών οχημάτων στην ηλεκτροκίνηση είναι ζωτικής σημασίας για τη μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές. Η Tesla εκτιμά ότι ενώ τα επαγγελματικά φορτηγά αποτελούν μόλις το 1% των οχημάτων των ΗΠΑ, ευθύνονται για το 20% των εκπομπών από οχήματα.

Η Tesla έχει σχεδιάσει το Semi γύρω από τον οδηγό, με κεντρική θέση καθίσματος, χώρο για να σηκώνεται και άφθονο αποθηκευτικό χώρο. Η εταιρεία κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έδωσε στη δημοσιότητα πλάνα από μια διαδρομή επίδειξης 805 χιλιομέτρωv που μετέφερε πλήρες φορτίο 37 τόνων από το εργοστάσιό της στο Φρεμόντ στο Σαν Ντιέγκο με μία φόρτιση.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας παρουσίασης των αποτελεσμάτων της Tesla, ο Musk δήλωσε ότι η Tesla στοχεύει στην παραγωγή 50.000 Semi για τη Βόρεια Αμερική το 2024.

Το Tesla Semi καταναλώνει λιγότερο από 2 kWh ενέργειας ανά μίλι, είναι εξοπλισμένο με τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες που βασίζονται στους ηλεκτροκινητήρες των Model S Plaid/Model X Plaid και είναι πολύ γρήγορο στην επιτάχυνση, μιας και είναι σε θέση να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε μόλις 5 δευτερόλεπτα, σαν σκέτος τράκτορας και δεν είναι συνδεδεμένο με το ρυμουλκό. Όταν ρυμουλκεί φορτίο 37 τόνων είναι σε θέση να κάνει τα 0-96 χλμ/ώρα σε 20 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να ανέβει ανηφόρα κλίσης 5% με σταθερή ταχύτητα 105 χλμ/ώρα.

Αυτό το πράγμα έχει τρελή δύναμη σε σχέση με ένα φορτηγό diesel. Βασικά είναι σαν ένας ελέφαντας που κινείται σαν τσιτά,

δήλωσε ο Musk.

Ο ένας ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί στον αυτοκινητόδρομο για μέγιστη αυτονομία, ενώ οι άλλοι δύο ενεργοποιούνται όταν απαιτείται επιπλέον δύναμη. Διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας, όπως και σύστημα διατήρησης ταχύτητας σε κατηφόρα.

Ο Musk δεν ανακοίνωσε πόσα άλογα αποδίδουν οι κινητήρες αφού αρκέστηκε μόνο να πει πως ένας από αυτούς είναι πιο ισχυρός από τον diesel κινητήρα ενός συμβατικού φορτηγού που παράγει συνήθως 500-600 άλογα, με ροπή 1.350 – 2.700 Nm.