Οι ομάδες πιέζουν να τριπλασιαστεί το αντίτιμο εισόδου μιας νέας ομάδας στα 600 εκατ. δολάρια

Σχετικά άρθρα

Ο Andretti και Cadillac έχουν καταθέσει πρόταση να εισέλθουν στη Formula 1, αλλά οι 10 υπάρχουσες ομάδες έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους και φαίνεται πως πιέζουν να τριπλασιαστεί το αντίτιμο εισόδου μιας νέας ομάδας.

Η τωρινή Συμφωνία Ομονοίας που υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2020 και που καλύπτει τις σεζόν 2021 έως 2025, ορίζει πως κάθε νεοεισερχόμενος στη Formula 1 θα πρέπει να πληρώσει 200 ​​εκατομμύρια δολάρια ώστε να ενταχθεί στο grid, ποσό που θα μοιραστεί ισόποσα στις υπόλοιπες ομάδες. Ωστόσο οι 10 ομάδες θέλουν το ποσό αυτό να αυξηθεί στα 600 εκατ. δολάρια, θεωρώντας το ως το ελάχιστο, ενώ εξετάζεται ακόμη το ενδεχόμενο να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Εάν τελικά θα ισχύσει το ποσό αυτό, θα μπορούσε να αναγκάσει τον Michael Andretti να επανεξετάσει τα σχέδιά του να εισέλθει στη Formula 1. Ωστόσο ο Andretti θα μπορούσε να αγοράσει μια υπάρχουσα ομάδα, με φήμες να θέλουν την Red Bull να πουλά την AlphaTauri, η οποία αν τελικά πουληθεί, θα πουληθεί για περισσότερα από 600 εκατ. δολάρια, αλλά ο Andretti θα πάρει μια έτοιμη ομάδα, μαζί με το εργοστάσιο της στην Ιταλία και το αεροδυναμικό τμήμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το ποσό των 200 εκατ. δολαρίων συμφωνήθηκε το καλοκαίρι του 2020 στο απόγειο της πανδημίας του Covid, με την τότε σεζόν της F1 μόλις να είχε ξεκινήσει και οι αγώνες να διεξάγονταν χωρίς θεατές. Εκείνη την εποχή, αρκετές ομάδες βρίσκονταν υπό σοβαρή οικονομική πίεση και υπήρχαν πραγματικοί φόβοι ότι κάποια ομάδα θα μπορούσε να χαθεί από το grid, ενώ ορισμένες έψαχναν ενεργά για νέους αγοραστές ή επενδυτές. Η πώληση της Williams στην Dorilton εκείνο το καλοκαίρι δημιούργησε επίσης μια εικόνα για την αξία μιας ομάδας εκείνη την εποχή.

Τα τελευταία τρία χρόνια η κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά προς το καλύτερο, με το ανώτατο όριο κόστους να μειώνει τις δαπάνες, ενώ η θετική απήχηση του Drive to Survive συνέβαλε στην αύξηση των εσόδων για τις ομάδες, οι οποίες βρίσκονται πλέον σε υγιή θέση, με ορισμένες να απομακρύνουν πιθανούς αγοραστές. Με τις αξίες των σημερινών ομάδων να έχουν ενισχυθεί δραματικά, αυτές είναι επιφυλακτικές για τον αντίκτυπο μιας 11ης ομάδας στο grid.

Tο 2026, θα υπάρχει θα υπάρξει μια νέα Συμφωνία Ομονοίας όπου αναμένεται το αντίτιμο εισόδου να αυξηθεί σημαντικά, γεγονός που εξηγεί γιατί ο Andretti θέλει να μπει στην F1 το 2025.

Για να αυξηθεί νωρίτερα το αντίτιμο εισόδου, θα πρέπει και οι 10 ομάδες και η F1 να συμφωνήσουν ομόφωνα για την αύξηση του. Μετά από μήνες συζητήσεων φαίνεται ότι μια τέτοια κίνηση είναι κοντά στο να συμβεί.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από την Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...