Η Tesla θα μειώσει κατά 50% το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της

Σχετικά άρθρα

Ο Elon Musk παρουσίασε το τρίτο Master Plan της Tesla, στο εργοστάσιο της στο Τέξας, στο περιθώριο της φετινής Ημέρας Επενδυτών. Η εταιρία στοχεύει να μειώσει στο μισό το κόστος συναρμολόγησης στις μελλοντικές γενιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, αλλά Musk δεν αποκάλυψε πότε θα κάνει το ντεμπούτο του το πολυαναμενόμενο προσιτό ηλεκτρικό όχημα, που ενδεχομένως θα πωλείται με το όνομα Model 2.

Πάνω από δώδεκα στελέχη της Tesla με επικεφαλής τον Musk συζήτησαν τα πάντα κατά την τετράωρη παρουσίαση, μιλώντας για ένα σχέδιο λευκής βίβλου για τον κόσμο και την υιοθέτηση της βιώσιμης ενέργειας, με βάση τις δαπάνες 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, έως την καινοτομία της εταιρείας στη διαχείριση των εργασιών της, από την κατασκευή έως την εξυπηρέτηση.

Υπάρχει μια σαφής πορεία προς μια Γη με βιώσιμη ενέργεια. Δεν απαιτεί την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Δεν απαιτεί να είμαστε αυστηροί και να σταματήσουμε να χρησιμοποιούμε την ηλεκτρική ενέργεια και να βρισκόμαστε στο κρύο ή οτιδήποτε άλλο.

Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ένας πολιτισμός πολύ μεγαλύτερος από αυτόν της Γη, πολύ μεγαλύτερος από τα 8 δισ. ανθρώπων θα μπορούσαν πραγματικά να υποστηριχθούν βιώσιμα στη Γη,

είπε ο Musk.

Κατά την παρουσίαση του νέου σχεδίου, παρουσιάστηκαν και μια σειρά από ανώτεροι μηχανικοί της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου του νέου επικεφαλής παγκόσμιας παραγωγής, Tom Zhu, σε μια προσπάθεια της Tesla να δείξει το βάθος του στελεχών της πέρα από τον Musk. Ωστόσο δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για το πότε θα λανσαριστούν τα αυτοκίνητα επόμενης γενιάς και ποια μοντέλα θα διατεθούν στην αγορά.

Αρχικά, ο Musk βρέθηκε στη σκηνή με τον Αντιπρόεδρο του τμήματος Powertrain and Energy Engineering της Tesla, Drew Baglino. Συζήτησαν για ένα μέλλον στο οποίο η εταιρεία θα διαδραματίσει ρόλο στην “επανατροφοδότηση του δικτύου με ανανεώσιμα καύσιμα”, με τον Musk να λέει πως η Tesla θα μπορούσε να κατασκευάζει και αντλίες θερμότητας.

Ο Baglino πρόσθεσε ότι οι αντλίες θερμότητας θα μπορούσαν να μειώσουν δραματικά το κόστος θέρμανσης κατοικιών και γραφείων, αποκαλώντας τες ένα από “τα χαμηλά φρούτα” της μετάβασης στη βιώσιμη ενέργεια.

Πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα

Τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν ότι η πλατφόρμα επόμενης γενιάς της Tesla θα περιλαμβάνει περισσότερα από ένα αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε τυποποιημένα εργοστάσια, αλλά ο Musk απέφυγε να δώσει συγκεκριμένες λεπτομέρειες. Ο οικονομικός διευθυντής της Tesla, Zach Kirkhorn, και άλλοι υπογράμμισαν το μέλημα της εταιρείας στη μείωση του κόστους παραγωγής.

Ο Kirkhorn υπολόγισε ότι η Tesla πρέπει να επενδύσει έξι φορές περισσότερα από όσα έχει επενδύσεις μέχρι σήμερα για να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο της, να αυξήσει την παραγωγή και τις πωλήσεις σε 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως έως το 2030, σχεδόν δεκαπλάσια αύξηση από την τρέχουσα δυναμικότητα. Το κόστος αυτών των επενδύσεων θα μπορούσε να ανέλθει σε 175 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως είπε.

Στο πλαίσιο της δικής προσπάθειας της Tesla για αποδοτικότητα, σχεδιάζει να μειώσει το αποτύπωμα των μελλοντικών εργοστασίων παραγωγής κατά 40%.

Εργοστάσιο στο Μεξικό

Το επόμενο επενδυτικό βήμα θα είναι ένα νέο εργοστάσιο της Tesla στο βόρειο Μεξικό, σημείωσε ο Musk, ανακοινώνοντας το πρώτο εργοστάσιο εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, της Γερμανίας και της Κίνας. Το εργοστάσιο αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα σε 9 μήνες.

Ο Musk δεν σχολίασε τα σχέδια για ανανέωση του Model Y το επόμενο έτος ή για την ανανεωμένη έκδοση του Model 3. Ο επικεφαλής σχεδιασμού Franz von Holzhausen είπε ότι το Cybertruck έρχεται φέτος.

Μαζική αγορά

Η κατάκτηση της μαζικής αγοράς είναι κρίσιμη για τον ετήσιο στόχο παραγωγής της Tesla, ο οποίος είναι μεγαλύτερος και από τη συνολική παραγωγή των δύο μεγαλύτερων κατασκευαστών οχημάτων, της Volkswagen και της Toyota.

Θα αντιπροσώπευε επίσης όγκο πωλήσεων μόνο για την Tesla περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων του περασμένου έτους.

Ο Musk είπε ότι το κλειδί για την αύξηση του όγκου των πωλήσεων της Tesla θα είναι η μείωση των τιμών για τους καταναλωτές, προσθέτοντας ότι οι εκπτώσεις της Tesla που προσφέρονται φέτος έχουν ήδη τροφοδοτήσει τη ζήτηση. Όπως είπε:

Η επιθυμία των ανθρώπων να αποκτήσουν ένα Tesla είναι εξαιρετικά υψηλή. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η ικανότητά τους να πληρώνουν για ένα Tesla,

Η Tesla είναι η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά η μετοχή της έχει πολλά σκαμπανεβάσματα, καθώς υποχώρησε περίπου στο μισό από την κορύφωσή της τον Νοέμβριο του 2021, αλλά έχει ανακάμψει περισσότερο από 60% φέτος.

Ο Musk είπε ότι η Tesla θα μπορούσε να χρειαστεί μόλις 10 μοντέλα, τα οποία στην παραγωγή-στόχο θα ανέρχονται σε 2 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως για κάθε σειρά μοντέλων. Συγκριτικά, η Toyota πουλά λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο Corolla ετησίως παγκοσμίως.

Η Tesla έχει ήδη προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων με κέρδος. Ο επικεφαλής μηχανικός Lars Moravy είπε ότι η εταιρεία αναμένει να κατασκευάσει τα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς με το μισό κόστος του τρέχοντος Model 3 ή Model Y.

Το στέλεχος της Tesla, Peter Bannon, έδωσε ένα παράδειγμα για το πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί δεδομένα για να μειώσει το κόστος. Τα στοιχεία των πελατών έδειξαν ότι οι ιδιοκτήτες της Tesla δεν χρησιμοποίησαν την ηλιοροφή, είπε, “έτσι την αφαιρέσαμε”.

Η Tesla έχει ξεχωρίσει μακράν στον κλάδο τα τελευταία χρόνια, αυξάνοντας τις παραδόσεις οχημάτων της με ταχείς ρυθμούς παρά την πανδημία και τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Βέβαια μείωσε τις τιμές τους τελευταίους μήνες για να ενισχύσει τις πωλήσεις, οι οποίες πιέστηκαν από την αδύναμη οικονομία και τις αυξανόμενες απειλές από τους ανταγωνιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.

Η Tesla θα πρέπει επίσης να βελτιώσει την τεχνολογία μπαταριών της, την οποία ο Musk αποκάλεσε “θεμελιώδη περιοριστικό παράγοντα” για τη μετάβαση σε βιώσιμη ενέργεια και πιο προσιτά αυτοκίνητα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας, τα στελέχη απάντησαν σε ερώτηση σχετικά με το πώς η Tesla θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα.

Ο Musk παρέπεμψε την ερώτηση στον Tom Zhu, ο οποίος είπε:

Όσο προσφέρεις ένα προϊόν με αξία σε προσιτή τιμή δεν χρειάζεται να ανησυχείς για τη ζήτηση. Δοκιμάζουμε τα πάντα για να μειώσουμε το κόστος και να μεταβιβάσουμε αυτή την αξία στους πελάτες μας.

Στη συνέχεια, ο Musk πρόσθεσε:

Η ζήτηση σχετίζεται με την οικονομική προσιτότητα και όχι την επιθυμία. Ακόμη και μικρές αλλαγές στην τιμή έχουν μεγάλη επίδραση στη ζήτηση.

4 εκατ. αυτοκίνητα από την Tesla

Ο Zhu ανακοίνωσε επίσης ότι μέχρι την Τετάρτη, η Tesla είχε παράγει συνολικά 4 εκατ. αυτοκίνητα.

Μας πήρε 12 χρόνια για να φτάσουμε το πρώτο εκατομμύριο της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και περίπου 18 μήνες για τα δύο εκατομμύρια. Για τα τρία εκατομμύρια, χρειάστηκαν 11 μήνες. Στη συνέχεια, σε λιγότερο από 7 μήνες φτάσαμε τα 4 εκατομμύρια,

δήλωσε ο Zhu και εξήγησε τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας της εταιρείας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει νέα εργοστάσια αυτοκινήτων και μπαταριών, καθώς και να παράγει περισσότερα αυτοκίνητα σε ετήσια βάση στα υπάρχοντα εργοστάσιά της.

Η επικεφαλής της παγκόσμιας υποδομής φόρτισης της Tesla, Rebecca Tinucci, δήλωσε ότι το 2022 η εταιρεία παρείχε 9 τεραβατώρες σε όλες τις μεθόδους φόρτισης, συμπεριλαμβανομένης της οικιακής φόρτισης και 40.000 ταχυφορτιστών. Συγκριτικά, ολόκληρες οι ΗΠΑ καταναλώνουν περίπου 4.000 τεραβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως. Η ίδια σημείωσε επίσης ότι περίπου οι μισοί από τους ταχυφορτιστές της εταιρείας στην ΕΕ είναι προσβάσιμοι σε άλλα οχήματα και ότι η εταιρεία μόλις άνοιξε 10 ταχυφορτιστές στις ΗΠΑ για οχήματα εκτός Tesla.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Tesla Franz von Holzhausen και ο αντιπρόεδρος της μηχανικής οχημάτων Lars Moravy ανέβηκαν στη σκηνή για να παρουσιάσουν μια σειρά από προγραμματισμένες αλλαγές στην κατασκευή που αποσκοπούν στη βελτίωση της αποδοτικότητας της παραγωγής οχημάτων Tesla. Ωστόσο, ο πρώτος δήλωσε ότι η Tesla δεν θα αποκαλύψει ακόμη το “επόμενης γενιάς” όχημά της.

Θα ήθελα πολύ να σας δείξω πραγματικά τι εννοώ και να αποκαλύψω το αυτοκίνητο της επόμενης γενιάς, αλλά θα πρέπει να με εμπιστευτείτε σε αυτό μέχρι μια μεταγενέστερη ημερομηνία. Θα παρέχουμε πάντα συναρπαστικά οχήματα, όπως κάναμε πάντα,

δήλωσε ο Franz von Holzhausen.

Ο Colin Campbell, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, δήλωσε ότι το επόμενο εργοστάσιο της Tesla θα είναι 50% μικρότερο από αυτό στο Όστιν του Τέξας, αλλά θα έχει την ίδια δυναμικότητα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...

Η Tesla απολύει πάνω από το 10% των εργαζομένων της σε όλο τον κόσμο

Η Tesla θα απολύσει πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού της παγκοσμίως, σύμφωνα με εσωτερικό υπόμνημα της εταιρείας, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τη...