McLaren: Πήραμε αργά την απόφαση να αλλάξουμε αεροδυναμική φιλοσοφία

Σχετικά άρθρα

Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key, λέει ότι τα τρέχοντα προβλήματα της ομάδας προκύπτουν από μια καθυστερημένη αλλαγή της αεροδυναμικής φιλοσοφίας που προκλήθηκε από τις αλλαγές των κανονισμών της Formula 1 του 2023.

Το περασμένο καλοκαίρι οι ομάδες και η FIA συμφώνησαν να αυξηθεί κατά 15 χλστ. το ύψος των άκρων του δαπέδου των μονοθεσίων ως μέρος μιας προσπάθειας αντιμετώπισης του porpoising.

Έχοντας δοκιμάσει τις νέες προδιαγραφές στην αεροδυναμική σήραγγα η McLaren αποφάσισε ότι θα ήταν δύσκολο να ανακτήσει τις επιδόσεις με το φετινό αυτοκίνητο με το πακέτο που έτρεχε. Έτσι, τον Σεπτέμβριο, η ομάδα αποφάσισε να ακολουθήσει μια διαφορετική διαδρομή, αλλάζοντας αεροδυναμική φιλοσοφία που προσφέρει πολύ περισσότερες δυνατότητες.

Η απόφαση πάρθηκε πολύ αργά για να είναι έτοιμο το πλήρες νέο πακέτο για το GP του Μπαχρέιν, γι’αυτό και η ομάδα στοχεύει να κάνει ένα μεγάλο άλμα όταν αυτό παρουσιαστεί στο Μπακού.

Ο τεχνικός διευθυντής της McLaren, James Key τόνισε:

Αυτό που συνέβη στην πραγματικότητα ήταν όταν κάναμε το σκαλί του δαπέδου των 15 χιλιοστών. Έτσι, όλοι συμφωνήσαμε ότι ως προστασία για το porpoising, μια απόφαση η οποία ήταν πολύ λογική δεδομένης της περσινής περιόδου, ήταν ακόμα ένα σημαντικό ζήτημα.

Ακούγεται πολύ μικρό, αλλά αυτά τα σκαλοπάτια είναι τεράστια και απίστευτα ευαίσθητα. Κοιτάξτε πόση κάθετη δύναμη δημιουργούν, τεράστια. Έτσι, όταν το κάναμε στο αυτοκίνητό μας, στην πραγματικότητα μας έδωσε μια πολύ μεγαλύτερη απώλεια από ό,τι αναμενόταν. Φαίνεται ότι επηρέασε διαφορετικές ομάδες, με διαφορετικούς τρόπους. Και σε κάποιο βαθμό, φαίνεται να σχετίζεται με τη γεωμετρία των άκρων του δαπέδου που τρέχεις εκείνη τη στιγμή.

Ο Key πρόσθεσε ότι η αλλαγή πλήγωσε περισσότερο τη McLaren λόγω της αεροδυναμικής διαδρομής που είχε ακολουθήσει με την περσινή MCL36.

Αν κοιτάξετε πέρυσι, υπήρχαν δύο στρατόπεδα που άρχισαν να αναπτύσσονται, ένα στο οποίο ήμασταν εμείς και ένα στο οποίο πιθανώς ήταν η πλειοψηφία των ομάδων. Και όταν κάναμε αυτό το βήμα [15 χιλιοστών], ήταν ένα πραγματικά μεγάλο χτύπημα για εμάς.

Και μετά προσπαθώντας να ανακάμψουμε με ό,τι ξέραμε τότε και όταν έφτασε ο Σεπτέμβριος πιστεύαμε ότι αυτό δεν λειτουργεί και στην πραγματικότητα έπρεπε να αλλάξουμε κατεύθυνση εντελώς με αυτές τις γεωμετρίες, κάτι που είναι μια μεγάλη αλλαγή, γιατί είναι πολύ μεγάλα έργα και πολύ περίπλοκα έργα.

Ο Key επιμένει ότι ο λόγος για τον οποίο η McLaren δεν έφερε το πλήρες νέο πακέτο στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν, ήταν επειδή ήθελε να διασφαλίσει ότι αυτό θα ήταν πλήρως αναπτυγμένο.

Δεν ήταν σαν να τριγυρνούσαμε και σκεφτόμασταν τι να κάνουμε, και στην πραγματικότητα γιατί δεν το κάνουμε αυτό. Μας ανάγκασε κάπως η αναγνώριση ότι οι νέοι κανονισμοί δεν μας επέτρεπαν να ανακάμψουμε στο σημείο που είμασταν πέρυσι. Αυτό οδήγησε σε μια εντελώς ανανεωμένη προσέγγιση σε αυτόν τον τομέα του αυτοκινήτου. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να αναπτυχθούν αυτά τα πράγματα. Προσπαθήσαμε να το έχουμε έτοιμο για τον πρώτο αγώνα, αλλά τελικά δεν ήταν αρκετά ώριμο.

Αν το είχαμε στο Μπαχρέιν θα είχαμε λίγο καλύτερη απόδοση. Αλλά με αυτά τα σκαλοπάτια πρέπει να διατηρείς τη σταθερότητα, τον καλό συσχετισμό και οτιδήποτε άλλο για να εγγυηθείς ότι θα λειτουργήσει, και ήταν λίγο επικίνδυνο για τον πρώτο αγώνα.

Ερωτηθείς εάν ήταν απογοητευτικό που πήραν την απόφαση αλλαγής σχεδιασμού τόσο αργά, ο Key είπε:

Απολύτως, εννοώ, είναι απογοητευτικό γιατί, για να είμαι ειλικρινής, η διαδρομή στην οποία βρισκόμαστε τώρα φαίνεται να είναι αρκετά παραγωγική, κάνει ότι ελπίζαμε ότι θα κάνει. Υπάρχει ακόμα λίγη δουλειά που πρέπει να γίνει. Ο ρυθμός ανάπτυξης σε αυτό είναι πολύ υψηλότερος από αυτόν που είχαμε.

Εάν οι κανονισμοί είχαν ανακοινωθεί νωρίτερα ή είχαμε πάρει την απόφαση πως πρέπει να κάνουμε κάτι διαφορετικό τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα, δεν θα το συζητούσαμε τώρα για να είμαι ειλικρινής. Λοιπόν είναι λίγο κρίμα, αλλά είμαστε εδώ που είμαστε και θα συνέλθουμε από αυτό.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα