Η Volkswagen πιέζει την Κομισιόν (Ευρωπαϊκή Επιτροπή) να καθυστερήσει την εφαρμογή του προτύπου εκπομπών Euro 7 κατά περίπου ένα χρόνο, έως το φθινόπωρο του 2026, με στόχο όλα τα νέα αυτοκίνητα να πληρούν τα πρότυπα έως το φθινόπωρο του 2027. Επιπλέον, η VW θέλει να καθυστερήσει και η εφαρμογή για τη μείωση των μικροσωματιδίων από τα φρένα και των ελαστικών.
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η έλλειψη προμηθευτών για εξαρτήματα που πληρούν τους κανονισμούς είναι μια από τις αιτίες που ζητά την καθυστέρηση εφαρμογής του προτύπου του Euro 7. Το κόστος είναι μια άλλη.
Η VW θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε αυτό το χρονοδιάγραμμα, υπό την προϋπόθεση ότι οι κανονισμοί του Euro 7 θα τεθούν σε ισχύ στα μέσα του 2024, δίνοντας προειδοποίηση δύο ετών στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να αρχίσουν να εφαρμόζουν τα προγραμματισμένα πρότυπα και τρία χρόνια για να καλύπτουν ολόκληρους τους νέους στόλους τους,
αναφέρει η Volkswagen σε έγγραφο που έστειλε στην Κομισιόν.
Η Volkswagen δεν είναι η μόνη που αντιδρά στην εφαρμογή του Euro 7, μιας και σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη αντεπιτίθενται στους προτεινόμενους κανονισμούς εκπομπών, υποστηρίζοντας πως είναι πολύ δαπανηροί και αδύνατο να εφαρμοστούν με την ταχύτητα που αναμένει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Διάβασε ακόμη
Ωστόσο, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι το Euro 7 πρέπει να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό για τη μείωση των εκπομπών, όσο αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν στο δρόμο.
Τέλος, η VW αναφέρει στο έγγραφο της πως εάν το Euro 7 τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2025, θα αναγκαστεί να διακόψει την παραγωγή αρκετών μοντέλων της, για πολλούς μήνες σε ολόκληρη την Ευρώπη.