Παρότι οι κανονισμοί για τους κινητήρες των μονοθέσιων από το 2026 και μετά έχουν καθοριστεί, οι ομάδες, η Formula 1 και η FIA εξακολουθούν να βρίσκονται σε συζητήσεις για τους κανονισμών που θα διέπουν τα πλαίσια.
Όλοι τους συμφωνούν πως πρέπει να γίνουν προσπάθειες για να μειωθεί το βάρος των μονοθεσίων, τα οποία σήμερα είναι βαρύτερα από ποτέ, με το ελάχιστο βάρος τους να έχει οριστεί στα 798 κιλά, 200 κιλά περισσότερα από τα μονοθέσια του 2008 που δεν διέθεταν μπαταρίες, υβριδικούς κινητήρες, συστήματα ανάκτησης ενέργειας και σύγχρονα συστήματα ασφαλείας
Η μετάβαση στους υβριδικούς turbo κινητήρες το 2014 οδήγησε στην αύξηση του ελάχιστου βάρους στα 691 κιλά, ενώ το 2019 το βάρος αυξήθηκε στα 740 κιλά με την προσθήκη του Halo και των άλλων βελτιώσεων στις δομές ασφαλείας.
Το 2022 το βάρος αυξήθηκε στα 798 κιλά εξαιτίας των νέων κανονισμών που έφεραν το ground effect, οι μεγαλύτεροι τροχοί των 18″ και τα νέα αεροδυναμικά στοιχεία. Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem είπε για το θέμα:
Ένα πράγμα που θα ήθελα να δω είναι κάτι πολύ σαφές: χρειαζόμαστε ελαφρύτερα μονοθέσια. Πιστεύω ότι αυτό θα είναι καλύτερο.
Προέρχομαι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπου τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή και δεν καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμου. Θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αλλά όλοι το θέλουν. Οπότε πιέζω γιατί προέρχομαι από τα ράλι, όπου τίποτα δεν είναι χειρότερο από το να έχεις ένα βαρύ αυτοκίνητο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της F1, Stefano Domenicali, δήλωσε από τη μεριά του ότι το θέμα του βάρους των μονοθέσιων πρέπει να μπει στην ημερήσια διάταξη για τις συζητήσεις των κανονισμών του 2026.
Ένα από τα σημεία που ήταν πάντα μια συζήτηση ήταν το βάρος. Όπως γνωρίζετε, με τους υβριδικούς κινητήρες και με τις μπαταρίες, το βάρος αυξάνεται και αυτό είναι κάτι που δεν είναι πραγματικά στη φύση της F1. Επομένως, είναι ένα θέμα προς συζήτηση για το μέλλον.
Ο George Russell, από την θέση του διευθυντή της Ένωσης των Πιλότων της Formula 1 (Grand Prix Drivers Association – GPDA), τόνισε πως το βάρος προκαλεί ανησυχίες για την ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος.
Συνεχίζουμε να κάνουμε τα μονοθέσια όλο και πιο ασφαλή, αλλά προφανώς όσο πιο βαριά τα κάνουμε, όταν έχεις ένα ατύχημα είναι σαν να τρακάρεις με ένα λεωφορείο αντί για ένα Smart.
Θα έχεις σοβαρότερο ατύχημα εάν πηγαίνεις με την ίδια ταχύτητα με ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 800 κιλά ή περισσότερα από 900 κιλά στην αρχή ενός αγώνα, σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο πριν από 15 χρόνια, που ζύγιζε 650 κιλά.
Και είμαι βέβαιος ότι γίνεται ανάλυση σχετικά με την επίτευξη αυτής της σωστής ισορροπίας γιατί δεν ξέρω πού χαράσσεται αυτή η γραμμή.
Αν συνεχίσεις να κάνεις τα μονοθέσια όλο και βαρύτερα και πιο ανθεκτικά, στην πραγματικότητα φτάνεις σε ένα σημείο όπου περνάς αυτή τη [γραμμή] που το πολύ βαρύ στην πραγματικότητα δεν είναι ασφαλέστερο.