Η Toyota αναπτύσσει μπαταρίες με αυτονομία έως 1.450 χλμ και χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σχετικά άρθρα

Η Toyota προχώρησε σε μια σειρά ανακοινώσεων σχετικά με τον οδικό της χάρτη για το ηλεκτρικό της μέλλον, κάνοντας μεταξύ άλλων γνωστό πως ετοιμάζει μια μπαταρία που θα προσφέρει αυτονομία έως 1.448 χλμ, αναπτύσσει ένα GR ηλεκτρικό σπορ μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ επιμένει στην τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, λέγοντας πως η επόμενη γενιά τους θα κυκλοφορήσει το 2026 και θα κοστίζουν 50% λιγότερο σήμερα.

 

Η εταιρία θεωρεί πως η ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να αποτελεί μονόδρομο για την επίτευξη του στόχου μιας συνολικά κλιματικά ουδέτερης αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς θα πρέπει να υπάρξει ένα μεγάλο μεταβατικό διάστημα έτσι ώστε η μεταπήδηση στην ηλεκτροκίνηση να μην γυρίσει “μπούμερανγκ” και ούτως ώστε να διευθετηθούν μια σειρά από ζητήματα από την προμήθεια πρώτων υλών για τις μπαταρίες και την παραγωγή ενέργειας, έως την παραγωγή των αυτοκινήτων αυτή καθ΄αυτή.

Ας δούμε αναλυτικά τι ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρία.

Μπαταρίες λιθίου

Πρώτος σταθμός της νέας στρατηγικής της Toyota θα αποτελέσει η εξέλιξη μιας νέας γενιάς μπαταριών λιθίου με προσφερόμενη αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 965 χλμ. Η μπαταρία θα είναι έτοιμη το 2026, με το πρώτο αυτοκίνητο που θα την φορά να είναι ένα μοντέλο της Lexus.

To επόμενο στάδιο των σχεδίων του Ιάπωνα κατασκευαστή σε σχέση με την εξέλιξη των μπαταριών θα υλοποιηθεί μεταξύ 2026-2027 και προβλέπει την κατασκευή μπαταριών λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP) δύο πόλων οι οποίες θα συμβάλλουν στην μείωση του κόστους παραγωγής των μπαταριών έως και κατά 40%, οδηγώντας, σε δεύτερο χρόνο -από το 2028- σε εκ νέου αύξηση της προσφερόμενης αυτονομίας έως και 10%.

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να κρατήσουν περισσότερη ενέργεια από τις τρέχουσες μπαταρίες υγρών ηλεκτρολυτών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές αναμένουν από αυτές τις μπαταρίες να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα αντιμετωπίζοντας μια σημαντική ανησυχία των καταναλωτών: την εμβέλεια.

Η Toyota αποκάλυψε επίσης και μια “τεχνολογική ανακάλυψη” που αντιμετωπίζει προβλήματα ανθεκτικότητας στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, προσθέτοντας ότι αναπτύσσει μια μέθοδο μαζικής παραγωγής αυτών των μπαταριών, με στόχο την εμπορική διάθεσή τους το 2027-2028.

Ένα ηλεκτρικό όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρία στερεάς κατάστασης θα έχει αυτονομία έως 1.448 χλμ. και χρόνο φόρτισης μόλις 10 λεπτά, ανακοίνωσε η Toyota, με τις μπαταρίες αυτές να προσφέρουν έως και 20% περισσότερη αυτονομία συγκριτικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου νέας γενιάς.

Νέα πλατφόρμα

Η Toyota είπε επίσης ότι αναπτύσσει μια νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά της μοντέλα ώστε να μειώσει το κόστος τους. Η νέα πλατφόρμα που θα αναπτύξει η Toyota θα αποτελέσει την βάση για 1,7 εκατ. αυτοκίνητα με ορίζοντα το 2030. Η νέα πλατφόρμα θα είναι συμβατή και με τις νέας solid-state μπαταρίες.

Είμαστε αποφασισμένοι να αποτελέσουμε την ηγετική δύναμη παγκοσμίως σε επίπεδο μπαταριών. Θα χρειαστούμε διαφορετικά τεχνολογικά είδη μπαταριών όπως ακριβώς επενδύουμε σε διαφορετικά ήδη κινητήρων. Εξίσου σημαντικό είναι να κάνουμε τις μπαταρίες μας συμβατές με κάθε είδους μοντέλο,

δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima.

Νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης

Παράλληλα αναπτύσσει μια αυτοματοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης που θα καταργήσει το σύστημα μεταφορικής ταινίας που κυριαρχεί στην παραγωγή αυτοκινήτων από την εποχή του Henry Ford πριν από περισσότερα από 100 χρόνια .

Στην “αυτοπροωθούμενη” γραμμή συναρμολόγησης της Toyota, τα αυτοκίνητα υπό παραγωγή θα κινούνται μόνα τους κατά την διαδικασία συναρμολόγησης.

Giga Press όπως η Tesla

Παράλληλα με τα παραπάνω σχέδια η Toyota ανακοίνωσε την πλήρη αναθεώρηση των μεθόδων παραγωγής προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων, αξιοποιώντας νέες γιγαντιαίες πρέσες στα πρότυπα των Giga Press της Tesla, προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής και η πολυπλοκότητα.

Ταυτόχρονα η Toyota υποσχέθηκε να βελτιώσει ριζικά την αεροδυναμική των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, στοχεύοντας σε αεροδυναμικό συντελεστή 0,20 Cd.

3,5 εκατ. ηλεκτρικά ετησίως έως το 2030

Η Toyota έχει θέσει ως στόχο να επιτύχει πωλήσεις 1,5 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως έως το 2026 και 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως έως το 2030.

Το εργοστάσιο BEV της Toyota, το οποίο ιδρύθηκε τον Μάιο, στοχεύει να παράγει περίπου 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα έως το 2030, περίπου τα μισά από τα 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα που η Toyota σκοπεύει να πουλά ετησίως μέχρι εκείνο το έτος.

Ηλεκτρικό GR σπορ μοντέλο μοντέλο

Η ιαπωνική εταιρία που θα παρουσιάσει 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026, αποκάλυψε πως ήδη έχει ξεκινήσει τις δοκιμές ενός νέου GR σπορ ηλεκτρικού μοντέλου που θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη. Το μοντέλο παραγωγής θα είναι έτοιμο μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, με το χειροκίνητο κιβώτιο να προσφέρεται και σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα από το 2026.

Χειροκίνητο κιβώτιο

Το κιβώτιο προσομοιώνει την λειτουργία ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, με τον οδηγό να κάνει χρήση ενός “ψευδοσυμπλέκτη” και ενός ψευδοεπιλογέα ταχυτήτων, έτσι ώστε το κιβώτιο να ρυθμίζει την ροπή του ηλεκτροκινητήρα και να δημιουργεί την αίσθηση ενός κανονικού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Το κιβώτιο υποστηρίζει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας: χειροκίνητες αλλαγές με χρήση του ψευδοσυμπλέκτη, χειροκίνητες αλλαγές χωρίς χρήση του ψευδοσυμπλέκτη και πλήρως αυτόματη λειτουργία.

Το κιβώτιο δεν θα προσομοιώνει μόνο τον ήχο που παράγει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο αυξάνονται οι στροφές του, αλλά θα σβήνει το αυτοκίνητο εάν ο οδηγός δεν χειρίζεται σωστά τον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση.

Κυψέλες υδρογόνου

Οι κυψέλες υδρογόνου επόμενης γενιάς της Toyota θα είναι έτοιμες το 2026 και θα κοστίζουν 50% λιγότερο σήμερα, προσφέροντας 20%περισσότερη αυτονομία.

Τέλος, στην προσπάθεια της να κάνει τα αυτοκίνητα με κυψέλες υδρογόνου εμπορικά βιώσιμα, η Toyota έχει αναπτύξει έναν νέο ηλεκτρολύτη νερού που παράγει υδρογόνο ηλεκτρολύοντας νερό. Η εταιρεία στοχεύει επίσης να παράγει υδρογόνο από βιοαέριο.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Με 460 άλογα το Tesla Model 3 Performance στην Ευρώπη

Στις αρχές της εβδομάδας η Tesla παρουσίασε το Model 3 Performance με την εταιρία να ανακοινώνει πως φέρει δύο νέους ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 510 άλογα...

Η τιμή του MG Cyberster στην Αγγλία

Στο πλαίσιο της περσινής έκθεσης αυτοκινήτου στη Σαγκάη της Κίνας, η MG αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του Cyberster, με την εταιρία -υπό κινεζική ιδιοκτησία-...