Πάτησε για πρώτη φορά πίστα το Rodin FZero της Νέας Ζηλανδίας

Σχετικά άρθρα

To καλοκαίρι του 2019 η Rodin Cars -μια νέα μικρή εταιρία από τη Νέα Ζηλανδία- ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει το FZero, ένα hypercar που μπορεί να κινηθεί νόμιμα στον δρόμο και υπόσχεται να είναι γρηγορότερο από ένα μονοθέσιο της Formula 1.

Σήμερα, 4,5 χρόνια μετά, το FZero πάτησε για πρώτη φορά την άσφαλτο για το shakedown του και τις απαραίτητες δοκιμές, κάτι που αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο ορόσημο όχι μόνο για το project του μοντέλου αλλά και για την Rodin Cars συνολικά. Αυτά έγιναν στην ιδιόκτητη πίστα δοκιμών της εταιρίας που βρίσκεται στο νότιο νησί της Νέας Ζηλανδίας.

Έχοντας αναπτύξει επιτυχώς το μονοθέσιο FZED, το FZero είναι πολύ πιο φιλόδοξο. Η κινητήρια δύναμη πίσω από την Rodin Cars και ο σχεδιαστής του FZero και του V10 κινητήρα, είναι ο David Dicker, ένας δισεκατομμυριούχος του κόσμου της τεχνολογίας και δεινός οδηγός αγώνων, όντας ταυτόχρονα και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας.

Το hypercar θα μπορεί να κινηθεί νόμιμα σε δημόσιους δρόμους, με την εταιρία να αναφέρει ότι θα είναι γρηγορότερο από ένα μονοθέσιο της Formula 1. Η παραγωγή του θα περιοριστεί σε 27 αυτοκίνητα, με το FZero να ζυγίζει μόλις 698 κιλά. Το μήκος του αγγίζει τα 5.500 χλστ., το πλάτος τα 2.260 χλστ., το ύψος τα 1,13 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο τα 3 μέτρα.

Όλα πάνω του (σώμα και πλαίσιο) είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και κίνηση παίρνει από έναν twin-turbo 4,0-λίτρων κινητήρα που ζυγίζει 132 κιλά και αποδίδει 1.013 άλογα (755 kW) στις 9.500 σ.α.λ. και 910 Nm ροπής, με μόλις 11 psi (0,75 bar) πίεση υπερπλήρωσης.

Υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας, απόδοσης 130 kW (176 ίππων), που είναι τοποθετημένος πάνω στον στρόφαλο. O κινητήρας -γνωστός ως RC.TEN- έχει περιοριστή στροφών στις 10.000 σ.α.λ., ενώ οι δύο σειρές των κυλίνδρων έχουν περιεχόμενη γωνία 72 μοίρες, και υπάρχει ξηρό κάρτερ.

Παράλληλα, η Rodin ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει και μια ατμοσφαιρική έκδοση του RC.TEN, με τον εν λόγω κινητήρα να βρίσκεται επί του παρόντος σε ανάπτυξη, που θα αποδίδει 720 άλογα και 530 Nm ροπής. Επιπλέον, η εταιρία ετοιμάζει και την crate έκδοση του κινητήρα για εφαρμογή σε αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με 8-τάχυτο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, κατασκευασμένο από τιτάνιο που ζυγίζει 66 κιλά και έχει αναπτυχθεί από την Ricardo, με τον κινητήρα να είναι δημιουργίας της Βρετανικής Neil Brown Engineering, στην οποία ηγείται ο Graham Dale-Jones, πρώην μηχανικός της Cosworth και της Ford.

Μετά την κατασκευή δύο πρωτότυπων κινητήρων στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Neil Brown Engineering, η ανάπτυξη και η κατασκευή του RC.TEN μεταφέρθηκε στη χώρα της Ωκεανίας και εντός των εγκαταστάσεων της Rodin Cars.

Τα φρένα του αποτελούνται από carbon-κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 380 χιλιοστών μπροστά και πίσω, με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη πέδηση που φορτίζει τη μπαταρία του ηλεκτροκινητήρα, με τις ζάντες 18″ της OZ Racing να έχουν αναπτυχθεί αποκλειστικά για το FZero.

Η εταιρία υποστηρίζει ότι το FZero παράγει 4.000 κιλά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης, με την τελική ταχύτητα να ανακοινώνεται στα 360 χλμ/ώρα. Η τιμή του ανέρχεται στα 2,1 εκατ. ευρώ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Italdesign Quintessenza Concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η Italdesign παρουσίασε το Quintessenza Concept, ένα πρωτότυπο που όπως αναφέρει η εταιρία έχει δημιουργηθεί "ως η τέλεια ενσάρκωση της...

BYD Fang Cheng Bao Super 9

Η Fang Cheng Bao είναι η high-end μάρκα της BYD και στην έκθεση του Πεκίνου παρουσίασε το Super 9, ένα εντυπωσιακό speedster πρωτότυπο που...