Την ίδια στιγμή που οι Αμερικάνοι αναρωτιούνται αν το καινούριο τους αυτοκίνητο είναι ραδιενεργό, οι Αυστραλοί έρχονται να μας αποδείξουν ότι το καινούριο μας αυτοκίνητο έχει… γρίπη. Καλά, όχι ακριβώς, περίμενε να σου εξηγήσω. Ο Dr Scott Bell, που τυχαίνει να είναι διευθυντής Θωρακικής Ιατρικής στο Prince Charles Hospital (ναι ναι, Νοσοκομείο Πρίγκηπας Κάρολος! Γιατί, δε κατάλαβα, το Ωνάσσειο ή το Ερρίκος Ντινάν σου ακούγεται καλύτερα;) στο Brisbane της Αυστραλίας, διεξήγαγε έρευνα σχετικά με την επιβίωση των μικροβίων στα παλιά αυτοκίνητα σε σχέση με τα καινούρια και παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνάς του κατά τη διάρκεια της ετήσιας επιστημονικής συνάντησης της “Θωρακικής Κοινότητας” Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας, στο Perth της Αυστραλίας.

Για την έρευνά του χρησιμοποίησε δύο δημοφιλή hatchback, ένα μοντέλο του 1989 και ενα του 2005, και τα δύο με κλειστά παράθυρα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η ανακύκλωση του αέρα στο καινούριο αυτοκίνητο ήταν καλύτερη, όμως ήταν μεγαλύτερη η πιθανότητα συγκράτησης στο εσωτερικό σωματιδίων επικίνδυνων για την ανθρώπινη υγεία. Τώρα σκέφτεσαι “τι εννοείς γιατρέ μου;” οποτε κάτσε να σου δώσω ένα παράδειγμα. Αν κάτσεις για 90 λεπτά σε ένα αυτοκίνητο, με κλειστά τα παράθυρα και ένας συνεπιβάτης σου έχει γρίπη, η πιθανότητα να κολλήσεις είναι μεγαλύτερη σε ένα πιο καινούριο αυτοκίνητο σε σχέση με ένα παλιότερο.

Αγχώθηκες; Κάτσε ντε, χαλάρωσε, έχουμε το Dr Bell εδώ να μας προτείνει λύση. Ο γιατρός λοιπόν μας λέει οτι κατά τη διάρκεια κάποιας επιδημίας, είναι πιο ασφαλές να μη χρησιμοποιούμε την ανακύκλωση του αέρα ή το air condition, μειώνοντας έτσι της πιθανότητες μεταφοράς των μικροβίων στους υπόλοιπους επιβάτες εντός του οχήματος. Τι να πεις… δε τα φτιάχνουν πια όπως παλιά…

[Πηγή: Drive.com.au | Photograph Copyright: Dimitar Dilkoff/AFP/Getty Images]