Η αντίθεση της Ferrari και της Mercedes GP για τους 4-κυλίνδρους turbo κινητήρες είναι γνωστή. Τώρα, και η McLaren εκφράζει ανοιχτά την αντίθεσή της, μέσω του προέδρους της, Martin Whitmarsh, ο οποίος είναι και πρόεδρος της FOTA. Ο Βρετανός πιστεύει ότι με τους V6 turbo κινητήρες μπορεί να υπάρξει συμβιβασμός μεταξύ του turbo που θέλει η FIA και του μοναδικού ήχου της Formula 1 που απαιτούν οι θεατές.

Η FIA, με επίσημη ανακοίνωση, άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να υπάρξει αναβολή των turbo κινητήρων. Ας δούμε ποια είναι η άποψη του 53χρονου για το θέμα.

Χρειαζόμαστε κινητήρες που θα παράγουν εξαιρετικό ήχο, καθώς είναι βαθύ περιουσιακό στοιχείο του αθλήματος. Αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίον δεν μπορείς να έχεις μελλοντική τεχνολογία με εξαιρετικό ήχο. Εγώ προσωπικά αισθάνομαι ότι πρέπει να επιδιώξουμε έναν συμβιβασμό. Αν με ρωτούσαν, θα έλεγα ότι μάλλον πρέπει να πάμε σε υπερτροφοδοτούμενους V6 κινητήρες. Νομίζω ότι όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα είναι υπερτροφοδοτούμενα.

Πρέπει να έχουμε υψηλές στροφές. Ένας τέτοιος κινητήρας ταιριάζει με τη δομή ενός αυτοκινήτου Formula 1 και θα έχουμε ένα μοναδικό ήχο. Θα μπορούσε να είναι διαφορετικός από τα σημερινά αυτοκίνητα, αλλά νομίζω ότι ακόμα μπορεί να είναι φανταστικός.

Η λύση των V10 turbo δεν τους περνά από το μυαλό; Όλοι οι οδηγοί και οι θεατές θέλουν να φτάσουμε στα επίπεδα των 1000 ίππων, αλλά κάτι τέτοιο φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο να συμβεί με τους κυρίους που αποφασίζουν για τους κανονισμούς, χωρίς, ωστόσο, να υπολογίζουν στην επιθυμία των εκατομμυρίων θεατών του αθλήματος, που χωρίς αυτούς δεν θα υπήρχε το άθλημα…

[Πηγή: thef1times]

  • LJ

    Τα πηρες ολα σαν McLaren με τους V6 – turbo γι αυτο τους θες πισω. Πες την αληθεια Martin!

  • Phaethon

    Μανία όλοι με τα turbo…τί τους χαλάει η ατμόσφαιρα δλδ???

    • θα σου πω….η πραγματικη δυναμη δεν συμπιεζεται οπως ελεγε ενα μοτο του Μ γκρουπ….

      τι να πω ν12 και τπτ αλλο η ν6 τουρμπο…εκει να δειτε τι πουστιες εχουν να παιχτουν με τις τουρμπινες….
      θα καταφερουν σε μεγεθος γκαρετ τ25 να χωρεσουν μαντεμι τ40 χαχαχαχαχαχα

      ν12 και θα ηθελα ενιαιο κινητηρα να συνεργαστουν ολοι να βγαλουν κατι δυνατο και να φανει ποιος οδηγος εχει τα χερια…..
      κατα την γνωμη μου παντα ολα αυτα….
      αλλα αν δεν ειχαμε διαφορετικους κινητηρες δεν θα χαμε την ολη μαγεια…. τεσπα ειδωμεν…
      τα συμεφεροντα πολλα και οταν μιλαει το χρημα η επιθυμια του θεατη παει περιπατο

  • Dim

    Pascal δεν νομίζω πως υποβαθμίζουν την άποψη των θεατών που ζητούν τεράστιας απόδοσης κινητήρες,όμως για να επανέλθουμε σε αυτούς των 1000 ίππων,που γράφεις,θα πρέπει να ξοδευτούν τεράστια ποσά(εν καιρό κρίσης…)και στο κυνήγι για ακόμα παραπάνω,υπάρχει ο κίνδυνος να ξεφύγουν οι αριθμοί και να διαλυθεί το σπορ…

    • Εγώ νομίζω πως την υποβαθμίζουν! Έτσι και αλλιώς η μετάβαση στους turbo θα κοστίσει πάρα πολλά για κάθε κατασκευαστή (€75.000.000), οπότε δεν έχει μεγάλη σημασία ο αριθμός των κυλίνδρων και των ίππων. Αυτό που θέλουν οι οδηγοί και οι θεατές είναι πανίσχυρα μονοθέσια και εξαιρετικό ήχο. Πράγμα που με τους V10 μπορεί να γίνει…

      Όσο για τη διάλυση του αθλήματος, δεν πρόκειται να συμβεί!

      Τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν “τέρατα” για να φανεί η ικανότητα των καλύτερων οδηγών…

  • Dim

    PascaL 309 Hawk (Γιώργος): Εγώ νομίζω πως την υποβαθμίζουν! Έτσι και αλλιώς η μετάβαση στους turbo θα κοστίσει πάρα πολλά για κάθε κατασκευαστή (€75.000.000), οπότε δεν έχει μεγάλη σημασία ο αριθμός των κυλίνδρων και των ίππων. Αυτό που θέλουν οι οδηγοί και οι θεατές είναι πανίσχυρα μονοθέσια και εξαιρετικό ήχο. Πράγμα που με τους V10 μπορεί να γίνει… Όσο για τη διάλυση του αθλήματος, δεν πρόκειται να συμβεί! Τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν “τέρατα” για να φανεί η ικανότητα των καλύτερων οδηγών…

     Το τελευταίο που λες είναι κρυφή ευχή όλων μας!Όμως μην ξεχνάς πως ακόμα δεν είναι τίποτα σίγουρο για τη μετάβαση στους Turbo!Η F1 ίσως πουληθεί και μπορεί οι νέοι ιδιοκτήτες να μην θέλουν αυτούς τους turbo κινητήρες,αλλά και οι περισσότερες ομάδες είναι αντίθετες με την αλλαγή αυτή!Προσωπικά πιστεύω πως ακόμα και αν αποχωρήσει η Renault απο το σπορ,οι υπόλοιποι θα μείνουν και θα εξακολουθούν να “φοράνε” τους V10!Μόλις έχεις περισσότερα νέα για το θέμα ανέβασε άρθρο με τη μία!

  • mika

    Katarxas den nomizw pws apo tous V8 mporoun pali na gyrisoun pisw stous V10..8ewrhtika ginetai alla praktika den tha to epidiwksoun..Ypotithetai phgame stous V8 gia na kopsoun dynamh apo tous V10,epeidh ta monothesia eixan ginei poly grhgora…
    Apo thn allh, o symbibasmos pou proteinei o Whitmarsh,an thesoume ws dedomeno pws oi V8 den tha parameinoun (kakws gia mena) emena m aresei poly…Den mporw na xwnepsw 4cylinders turbo apo tous V8,apo th mia stigmh sthn allh….Opote etsi,tha eixame kai hxo kai arketh dynamh logw turbo..