Η νίκη των καλύτερων (Το Γερμανικό GP μέσα από… το πρίσμα)

Σχετικά άρθρα

Λόγω περιορισμένου χρόνου, είχα αμφιβολίες σχετικά με τη σύνταξη του συγκεκριμένου άρθρου. Ωστόσο, ο -μακάρι μέχρι στιγμής- πιο συναρπαστικός αγώνας της χρονιάς δε μου αφήνει άλλη επιλογή. Ο κυματισμός της καρώ σημαίας έγινε αφετηρία για κάποια ερωτήματα, τα οποία και θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε, βασιζόμενοι στη λογική, αλλά και σε όλα όσα έχουν δει μέχρι τώρα τα ωραία μας τα μάτια.

Το σωστό είναι να αφιερώσω λίγες γραμμές για τον φοβερό αυτό αγώνα. Ήταν μακράν ένας από τους καλύτερους και πιο συναρπαστικούς στεγνούς αγώνες της τελευταίας 15ετίας. Σχεδόν σε όλο τον αγώνα κανένας δεν ήταν σίγουρος για τις θέσεις του βάθρου. Οι διαφορές μεταξύ των 3 πρώτων ήταν πολύ μικρές και το παραμικρό πταίσμα, είτε από την πλευρά των οδηγών, είτε από την πλευρά των μηχανικών των pit stops, θα μπορούσε να ήταν καθοριστικής σημασίας για την έκβαση του αγώνα. Οι 3… σεξοβόμβες, Red Bull RB7, McLaren MP4-26 και Ferrari 150° Italia είχαν… μέσα τους 3 εραστές, οι οποίοι τις πίεζαν συνεχώς στο όριο, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν ένα πιθανό λαθάκι των άλλων δύο ή των μηχανικών τους, για να κερδίσουν επιπλέον βαθμούς, φτάνοντας λίγο πιο κοντά στον μεγάλο αντίπαλο όλων, τον Sebastian Vettel. Ναι, και οι 3 το πέτυχαν, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο, αλλά χωρίς τη “βοήθεια” από τον ίδιο τον Vettel, το έργο τους θα είναι, σαφώς, πιο δύσκολο. Μπορεί ο Γερμανός να μην ήταν καλός αυτό το Σαββατοκύριακο (φυσικά, θα εξηγήσω παρακάτω το γιατί), αλλά ακόμα και με θέσεις λίγο πιο κάτω από το βάθρο και με τους υπόλοιπους 3, 4 ή 5 να κόβουν βαθμούς ο ένας από τον άλλον, ο Πρωταθλητής δε θα έχει πρόβλημα να σηκώσει το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα. Ο καθένας θέλει να νικάει και οι “συνεργοί” του να κόβουν βαθμούς από τον Vettel. Κάτι το οποίο, όμως, είναι διόλου εύκολο!

Όπα, φίλε, ανάλυση αγώνα κάνεις, όχι πρωταθλήματος!” Σωστά! Ο μοναδικός τρόπος, λοιπόν, για να… ξαναμπώ στην πορεία μου, είναι να ξεκινήσω από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων και να πάρω τους υπερ-οδηγούς με τη σειρά. Έχεις διαπιστώσει ότι το πληκτρολόγιο με ελκύει όπως η 20άρα τον 60άρη, και -δυστυχώς ή ευτυχώς- θα το διαπιστώσεις για άλλη μια φορά. Αν αναρωτιέσαι για τον τίτλο, θα υπάρξει πλήρης αιτιολόγηση σε λίγο…

Ο μεγάλος νικητής του Γερμανικού Grand Prix, Lewis Hamilton, έδωσε ρεσιτάλ γρήγορης, επιθετικής και οριακής οδήγησης όλο το Σαββατοκύριακο. Μπορεί στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής να μην ήταν τόσο γρήγορος, ωστόσο, άφησε όλη του την ταχύτητα για τα κρίσιμα σημεία του Σαββατοκύριακα, τις κατατακτήριες και τον αγώνα. Το Σάββατο έκανε έναν από τους καλύτερους γύρους της ζωής του, αλλά και την Κυριακή πέτυχε μία από τις 5 καλύτερες νίκες της καριέρας του. Μια νίκη αντρίκια, μια νίκη που κανένας δεν μπορεί να πει ότι δεν άξιζε, μια νίκη του τη ζητούσε εδώ και καιρό για να μπορέσει να “απαντήσει” σε όλους αυτούς που βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν το μίσος τους για ό,τι έκανε στο Μονακό και τον Καναδά, αν και θεωρώ ότι στο Μόντρεαλ η κίνηση του μπορεί να ήταν υπερβολική, αλλά ο Button ήταν αυτός που συνέχιζε να κάνει αριστερά τη στιγμή που ο Hamilton ήταν εκεί. Φυσικά, δεν κατηγορώ τον 31χρονο, καθώς σε καμία περίπτωση ένας οδηγός δεν επιδιώκει μια τέτοια σύγκρουση, απλά ο Πρωταθλητής του 2009 δεν τον είδε.

http://www.youtube.com/watch?v=z83WXV1R-kM

Ξεκινάμε από την εκκίνησή του. Τις περισσότερες φορές, ο Βρετανός ξεκινάει καλά. Ποτέ του δεν είχε πρόβλημα με τις εκκινήσεις. Αυτό έγινε και στη Γερμανία. Ξεκίνησε καλά, μπορεί όχι τέλεια, αλλά αφού πέρασε πρώτος, δεν υπάρχει λόγος για να ασχοληθούμε περισσότερο με την εκκίνησή του. Πέρασε, λοιπόν, τον Webber και είχε μια διαφορά ασφαλείας από τον Αυστραλό, η οποία, όμως, άρχισε να μειώνεται προς το τέλος του πρώτου stint, Μάλιστα, στο τέλος του 12ου γύρου, ο Webber προσπέρασε στον Βρετανό λίγο μετά το NGK, στα φρένα για την τελευταία στροφή αλλά ο Lewis δεν το άφησε έτσι. Είναι οδηγός που ποτέ δεν τα παρατά. Τι έκανε, λοιπόν; Ακολούθησε στον Mark στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και χωρίς DRS του πήρε πολύ απαιτητικά την εσωτερική και τον ξαναπέρασε στα φρένα για την πρώτη στροφή του 13ου γύρου. Ο Αυστραλός είναι ένας οδηγός που δεν μπορείς να τον προσπεράσεις εύκολα. Και αυτοί οι δύο έχουν τη δική τους προϊστορία. Το 2010, ο 34χρονος έβγαλε εκτός πίστας 3 φορές τον 26χρονο, 2 στην Αυστραλία και μία στη Σιγκαπούρη, εκεί όπου τον έθεσε και εκτός αγώνα. Ωστόσο, όταν ο “Billion Dollar Man” θέλει να προσπεράσει, στο μυαλό του υπάρχει μόνο το προσπέρασμα και τίποτε άλλο. Είναι ο καλύτερος σε αυτό, παρόλο που το έχει πληρώσει με βαθμούς, δε δέχεται με τίποτα να αλλάξει το άκρως επιθετικό οδηγικό του στυλ, διότι γνωρίζει ότι χάρη σε αυτό έχει φτάσει εδώ που έφτασε.

Ο Πρωταθλητής του 2008 μπήκε για να αλλάξει ελαστικά στον 16ο γύρο, με τον Alonso πίσω του να κάνει και αυτός το ίδιο. Οι μηχανικοί της McLaren ήταν 1 δέκατο πιο αργοί, αλλά ο Βρετανός έμεινε μπροστά από τον Ισπανό. Ωστόσο, πλέον δεν βρισκόταν στην κορυφή, καθώς ο Mark είναι δεύτερος, πίσω από τον Massa, ο οποίος, όμως, δεν έχει μπει για αλλαγή ελαστικών. Από εκεί και πέρα, δεν ήταν πίσω από τον Webber μέχρι και το δεύτερο pit stop, έχοντας μια διαφορά από τον Αυστραλό, όχι μεγάλη αλλά σταθερή. Όπως και στο πρώτο pit stop, έτσι και στο δεύτερο, ο Hamilton μπήκε έναν γύρο μετά από τον Webber, με αποτέλεσμα να βγει μπροστά από τον οδηγό της Red Bull. Αυτά τα 5,1 χιλιόμετρα ήταν τα πιο σημαντικά και καθοριστικά στον αγώνα του Βρετανού. Βγαίνοντας από το pit lane έμεινε πολύ δύσκολα και απαιτητικά μπροστά από τον Webber και ακριβώς έναν γύρο μετά, μπορεί να έχασε για λίγα μέτρα τη θέση του από τον Alonso, καθώς ο Ισπανός έβγαινε από το pit lane, αλλά με μια φανταστική κίνηση από την εξωτερική στο “Ω” (ή 2η και 3η στροφή) πήρε και πάλι την πρωτιά. Έχοντας και το ψυχολογικό πλεονέκτημα με το μέρος του για την εκπληκτική και πολύ επιθετική και επιτυχημένη οδήγηση, ο οδηγός της McLaren άρχισε να μεγαλώνει τη διαφορά, την οποία, όμως, στη συνέχεια κρατούσε σταθερή από τον δεύτερο Ferni. Τα δέκατα που χώριζαν του δύο πρωταθλητές άρχισαν να μειώνονται στο τέλος του τρίτου stint, όπου πλέον η διαφορά είχε πέσει στα 2 δευτερόλεπτα. Ο Hamilton μπήκε για να βάλει τη μέση γόμα στον 51ο γύρο, δύο γύρους πριν από τον Alonso. Σίγουρα, η μέση γόμα ήταν πολύ πιο “αργή” από τη μαλακή. Όμως, η φρέσκια μέση γόμα ήταν πιο γρήγορη από την κατεστραμμένη μαλακή. Έτσι, ο Hamilton βρήκε την ευκαιρία να πάρει 6 δέκατα στο πρώτο sector και άλλα 3 στο δεύτερο, την ώρα που ο “El Nano” έμπαινε για να βάλει και αυτός τη μέση. Οι μηχανικοί του Ισπανού ήταν και πάλι πιο γρήγοροι, αλλά η διαφορά τους έφτασε τα 2.7 δευτερόλεπτα.

http://www.youtube.com/watch?v=TBPLXes3PM0

Ουσιαστικά, ο αγώνας για τον Βρετανό είχε τελειώσει. Το καθήκον του το είχε κάνει. Τις απαντήσεις του τις είχε δώσει. Τη νίκη του την είχε πετύχει. Τους περισσότερους βαθμούς τους πήρε. Τα άκρως θετικά σχόλια τα πήρε. Ό,τι ήθελε το πήρε. Ήταν μια νίκη του ήρθε στο πιο κατάλληλο σημείο. Στο Silverstone νικητής ήταν ο Alonso και πολλοί ζητούσαν να μάθουν αν η McLaren θα μπορέσει να κοντράρει και αυτή τη Red Bull. Ναι, το έκανε! Χάρη στον “Billion Dollar Man” κυρίως, ο οποίος ήταν άψογος, αλάνθαστος και απίστευτα γρήγορος όλο το Σαββατοκύριακο. Γιατί από την άλλη πλευρά, ο Jenson Button απορούσε με την ταχύτητα του team-mate στις κατατακτήριες. Ακόμα και ο ίδιος ο Hamilton απορούσε! Όλοι απορούσαν! Γιατί κανείς δεν περίμενε κάτι τέτοιο. Μιας και αναφέρθηκα στον Button, ο Βρετανός γνώρισε την δεύτερη άδοξη εγκατάλειψη. Στον αγώνα, μπορεί να μην ήταν σαν τον Hamilton, αλλά έδωσε και αυτός τις μάχες του, και μάλιστα, βρισκόμενος σε διαφορετική στρατηγική (είχε μπει για την πρώτη αλλαγή στον 24ο γύρο), μπορούσε να φύγει με ένα καλό αποτέλεσμα, βάσει της εικόνας που έδειξε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Στον 35ο γύρο, από την ενδοεπικοινωνία του είπαν να εγκαταλείψει, καθώς υπήρχε πρόβλημα στα υδραυλικά, κάτι που φυσικά γέμισε με απογοήτευση τον Βρετανό. Δεν φταίει αυτός, αυτή τη φορά δε φταίει ούτε η McLaren. Φταίει μόνο η κακή του τύχη, την οποία πρέπει να έχει για… συνοδηγό, αν θέλει να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Όχι, δεν είμαι τρελός! Ξέρω είναι τόσο πιθανό όσο και ο τετραγωνισμός του κύκλου, ένα αιώνιο “πρόβλημα” που δεν είναι καν πρόβλημα! Ο 31χρονος είναι 107 βαθμούς πίσω από τον Vettel! Γνωρίζει ότι, αν κάποιος από τη McLaren πάρει πρωτάθλημα, αυτός θα είναι ο Hamilton. Ο Lewis είναι μπροστά σε ταχύτητα, επιθετικότητα, αποτελεσματικότητα και γενικότερα… είναι πιο καλός. Το ξέρει ο Button, παρόλο που δηλώνει ότι δεν είναι εκτός πρωταθλήματος. Το λέει γιατί πρέπει να το πει. Το μοναδικό πρωτάθλημα στην καριέρα του θα είναι αυτό του 2009. Για να πάρει άλλο, θα πρέπει να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο και να μην έχει για team-mate του τον “Billion Dollar Man”. Μοιάζει ανίκανος να τον νικήσει. Το είπε και ο ίδιος όταν πήγε στη McLaren, ότι είναι πολύ δύσκολο για όλους τους οδηγούς να νικήσουν τον άνθρωπο με το κίτρινο κράνος. Και αυτό έχει αποδειχθεί.

http://www.youtube.com/watch?v=dAyw5PLV_-A

Όπως πολύ δύσκολο είναι να νικήσεις και τον -για άλλη μια φορά εξαιρετικό- Fernando Alonso. Δεν έχει έρθει η ώρα που θα δικαιολογήσω τον τίτλο. Θα έρθει, όμως. Πρώτα ας αναφερθούμε στον αγώνα του Ισπανού. Ξεκινούσε από την 4η θέση του grid, η εκκίνησή του δεν είναι τόσο καλή, αλλά οι κινήσεις του πριν και μετά από την πρώτη στροφή ήταν για σεμινάριο. Βρέθηκε στην εσωτερική του Vettel για την πρώτη στροφή, στην εξωτερική στο “Ω” και έτσι έστριψε πρώτος στην καθοριστική 4η στροφή, καθώς του έκλεισε εύκολα την πόρτα για την επόμενες στροφές. Στη συνέχεια ο Ισπανός βγήκε για λίγο εκτός και πάλι στο “Ω” (ένα σημείο που είναι δύσκολο να βρεις την πρόσφυση που χρειάζεσαι και να ελέγξεις την δύναμη του μονοθεσίου σου), με αποτέλεσμα να χάσει τη θέση του από τον Γερμανό. Λίγους γύρους μετά, όμως, ο “El Nano” άρχισε να ασκεί πίεση στον Πρωταθλητή, ο οποίος δεν μπορούσε να απομακρυνθεί με ένα ταχύτερο μονοθέσιο, ήταν πιο αργός από τον Webber και το αποτέλεσμα ήταν να δεχθεί το προσπέρασμα από τον Ισπανό στη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και τα φρένα για την πρώτη στροφή. Φυσικά η προσπέραση ήταν “καθαρή”, χωρίς, δηλαδή να μπορεί να κάνει χρήση του DRS. Με την κίνησή του αυτή, ήταν φανερό ότι ο Ferni δεν αστειευόταν. Ποτέ δεν αστειεύτηκε, αλλά έκανε τα πάντα για να είναι ο μοναδικός (εκτός από τον Vettel) που έχει πάρει δύο συνεχόμενες νίκες φέτος. Ο Ισπανός ήταν πολύ γρήγορος και άρχισε να πλησιάσει τον Webber. Η πρώτη αλλαγή ήρθε μαζί με τον Hamilton, στον 16ο γύρο, και ο Ισπανός παρέμεινε στην τρίτη θέση πίσω, όμως, από οδηγό της McLaren, η διαφορά από τον οποίο παρέμεινε μικρή και σίγουρα θα δοκίμαζε κάτι διαφορετικό στην επόμενη αλλαγή.

http://www.youtube.com/watch?v=ZO6oto5QI3Q

Αυτή τη φορά, δεν μπήκαν μαζί, αλλά ο Super Star της Ferrari επέλεξε να μείνει έναν επιπλέον γύρο έξω. Μόλις βγήκε από το pit lane, ο Lewis ερχόταν με φόρα και ο Ισπανός ήταν μπροστά. Όχι για πολύ, όμως! Δυσκολεύτηκε να κρατήσει πίσω του τον πιο επιθετικό οδηγό του grid και δεν κατάφερε να τον κρατήσει πίσω του, καθώς η θερμοκρασία των ελαστικών του δεν του επέτρεψε να κάνει και πολλά, πράγμα καθόλου εύκολο όταν έρχεται ο Hamilton και έχεις βγει μόλις από τα pits. Η διαφορά τους και πάλι ήταν σε χαμηλά επίπεδα και κανένας από τους 3 πρώτους δεν ήταν σίγουρος για τη θέση που θα είχαν στο βάθρο. Το προσπέρασμα σίγουρα δε τον ήθελε ο οδηγός της Ferrari, διότι διαφορετικά θα προσπαθούσε να καθυστερήσει τον Super Star της McLaren για να δοκιμάσει κάτι άλλο με τη μέση γόμα. Να αλλάξει λίγο τη στρατηγική που είχε σχεδιαστεί από την ομάδα του. Ωστόσο, ποτέ δε θα μάθουμε τι θα γινόταν, και ας πάμε να δούμε τι προσπάθησε να κάνει. Με τη μέση γόμα και με τις χαμηλές θερμοκρασίες το ιταλικό μονοθέσιο δεν τα πηγαίνει καλά. Έτσι, αποφάσισαν να αφήσουν 2 ακόμα γύρους έξω τον Ισπανό και να τον βάλουν για την τελευταία αλλαγή, πιστεύοντας ότι ο Lewis θα έχανε χρόνο έναντι του Nando. Έλα, όμως, που δεν έγινε έτσι! Ο Βρετανός ήταν πιο γρήγορος με τη φρέσκια μέση γόμα απ’ ό,τι ο Ισπανός με τη φθαρμένη μαλακή. Μπορεί η Ferrari να είδε ότι ο Hamilton για άλλη μια φορά τους χάλασε τα σχέδια και έβαλαν τον… αρχηγό τους για την τελευταία αλλαγή. Άκουγα και διάβαζα ότι με αυτή την κίνηση ο Alonso μπορεί να βρεθεί στην πρωτοπορία, μη κοιτώντας ότι ο Hamilton πήρε 9 δέκατα σε S1 και S2! Μπορεί οι μηχανικοί του να ήταν πολύ γρήγοροι, αλλά μόλις βγήκε, η διαφορά έφτασε τα 2.7 δευτερόλεπτα, από τα 2.0 που ήταν πριν να μπει ο Hamilton, 2 γύρους πριν, στον 51ο… Αγώνας τέλος, λοιπόν, για τον 30χρονο, που σήμερα έχει τα γενέθλιά του. Συγγνώμη, νίκη τέλος για τον Ισπανό. Όχι αγώνας!

Εξαιρετική εμφάνιση και πολύ θετικό αποτέλεσμα για τον Alonso

Η δεύτερη θέση σίγουρα είναι ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για όλους στη Ferrari. Η 150° Italia ήταν για δεύτερη συνεχόμενη φορά εξαιρετικά γρήγορη και ανταγωνιστική στον αγώνα. Η συνέχεια για τη Scuderia μπορεί να φαίνεται πολύ ελπιδοφόρα, αλλά στο Maranello πρέπει να βρουν τρόπο για να κάνουν το μονοθέσιο τους ακόμα πιο γρήγορο, ειδικά στις κατατακτήριες, εκεί όπου υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ακολουθούν σαφώς πιο θερμοί αγώνες, κάτι που βολεύει τους Ιταλούς, καθώς έχουν πρόβλημα με το να κάνουν τα ελαστικά τους να δουλέψουν γρήγορα. Ο Alonso έχει δείξει ότι είναι οδηγός που δε χάνει την ταχύτητα και το ταλέντο του, και πως κάνει τα πάντα για να κατακτήσει τον τίτλο, όσο μικρή να είναι η πιθανότητα. Τί ζητάει ο Ferni; Τη “στήριξη” της McLaren! Θέλει να κόβουν βαθμούς από τον Vettel, αλλά το ίδιο θέλει και η McLaren, οπότε και οι δύο θέλουν το ίδιο, αλλά είμαι πολύ περίεργος να δω ποια από τις δύο ομάδες θα “βοηθήσει” περισσότερο την άλλη.

Έφτασε η σειρά της Red Bull και για να μην βαρεθείς να διαβάζεις, τα περισσότερα θα τα γράψω για τον Vettel, καθώς έχει προκύψει θέμα για το αν είναι στο ίδιο επίπεδο με τους Hamilton και Alonso (η σειρά λόγω βαθμολογίας). Πάντα υπήρχε, αλλά μετά από τον αγώνα στη πατρίδα του, πολλοί έχουν αμφισβητήσει για άλλη μια φορά την επιθετικότητά του.

Αλλά καλύτερα να ξεκινήσω από τον Mark Webber. Από την pole position και τον ρυθμό που είχε στον αγώνα, καταλαβαίνουμε ότι και πάλι η RB7 ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο. Από το on-board παρατήρησα ότι το αυστριακό είναι το μοναδικό μονοθέσιο που στις κατατακτήριες περνούσε με 7η σχέση από το S του Schumacher! Όλοι οι άλλη από 6η και κάτω. Αυτό για να δούμε πόσο μεγαλύτερα ποσά κάθετης δύναμης βγαίνει από το κορυφαίο μυαλό της Formula 1, Adrian Newey. Επίσης, πρόσεξα ότι οι οδηγοί της RBR δεν “παίζουν” πολύ με το τιμόνι, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μονοθέσιο, όπου οι οδηγοί τους αναγκάζονται να… ταλαιπωρήσουν πολύ το τιμόνι τους στις στροφές μεγάλη και μεσαίας ταχύτητας. Πάρ’ το σαν μια μικρή παρένθεση για να περάσω καθαρά στον αγώνα.

Το θέμα των εκκινήσεων για τον Αυστραλό καλά κρατεί. Για ακόμα μία φορά, η εκκίνησή του ήταν καλή, με αποτέλεσμα να χάσει εύκολα την πρωτοπορία από τον Hamilton. Στη συνέχεια, και όντας μέσα στο ταχύτερο μονοθέσιο, από τον 4ο γύρο άρχιζε να πλησιάζει τον Βρετανό. Λίγο πριν από τον 10ο γύρο, μπορούσε να ενεργοποιεί και το DRS, και στον 12ο γύρο, στα φρένα για την τελευταία στροφή την επίθεσή του και περνάει τον… ειδικό στις προσπεράσεις, Hamilton. Ωστόσο, λίγα δέκατα μετά μπήκε με υπερστροφή στην τελευταία στροφή, ο 26χρονος του πήρε το slip streaming και όσο και αν προσπάθησε να κρατήσει την πρώτη θέση, δεν κατάφερε να παίξει αποτελεσματική άμυνα σε μία πολύ επιθετική κίνηση του… “Black & Yellow”!

Επέλεξε να μπει πρώτος για αλλαγή, στον 15 γύρο και πέρασε μπροστά, έχοντας μια ασφαλή διαφορά από τον Hamilton. Πίεζε στο όριο, αλλά ο Βρετανός δεν ήταν κοντά για να ασκήσει τα… επιθετικά του καθήκοντα! Η επόμενη αλλαγή ήρθε 15 γύρους μετά από τον πρώτη, αλλά οι μπελάδες του με τον Lewis δεν είχαν τελειώσει. Βγαίνοντας από τα pits, ο Hamilton είδε τον Webber να έρχεται με φόρα. Ο Webber πίστεψε ότι ο Βρετανός με κρύα ελαστικά δε θα ασκήσει και ιδιαίτερη πίεση. Είδαμε μάχη ρόδα με ρόδα, με τον Hami να κερδίζει και πάλι την πρώτη θέση! Σα να μην έφτανε αυτό, ο 34χρονος από πρώτος πήγε 3ος, αφού έχασε τη θέση του και από τον Alonso! Οι δύο πρώτες θέσεις φαινόταν να είχαν κλειδώσει, από τους δύο καλύτερους, οι οποίο προς το μέσον του αγώνα έκαναν και ακριβώς τον ίδιο χρόνο σε έναν γύρο! 1:35.213 έκανε σε κάποιον γύρο ο Hamilton και ο Alonso απάντησε με… 1:35.213! Ναι, ακριβώς τον ίδιο χρόνο! Σημάδι της Formula 1; Συμφωνεί με την άποψη των περισσότερων οπαδών της; Ότι δηλαδή είναι οι δύο καλύτεροι… Δεν ξέρω, μπορεί να είναι και απλά παιχνίδια της τύχης. Είναι σπάνιο να βλέπουμε ακριβώς τους ίδιους χρόνους από δύο οδηγούς, και ειδικά στον αγώνα, όπου ο καθένας ακολουθεί διαφορετική εξοικονόμηση καυσίμου, έχει τα ελαστικά του σε διαφορετική κατάσταση, τα προσέχει διαφορετικά και πολλά άλλα. Άλλη μια μικρή παρένθεση, και για να τελειώνω με τον Webber, θα πω ότι δοκίμασε να μείνει περισσότερη ώρα με τη φθαρμένη μαλακή γόμα, παρά να βάλει τη φρέσκια μέση. Εντάξει, έκανε κάτι διαφορετικό, αλλά η αποτυχία του ρίσκου ήταν δεδομένη. Αρκέστηκε στην τρίτη θέση και στον τερματισμό μπροστά από τον team-mate του ύστερα από το Spa και το 2010! Ο Αυστραλός πίεσε στο όριο, είχε μπροστά του, αλλά δεν ήταν η μοναδική παρέα για τον οδηγό της Red Bull Racing. Είχε για “καλύτερη” παρέα δύο οδηγούς που είναι οι μοναδικοί που παίρνουν συχνότερα απ’ όλους το 100+% του μονοθεσίου τους.

Έχασε από δύο ανώτερους οδηγούς ο Webber

Η συνέχεια για τους δυο σε λίγο, καθώς τώρα ας γράψω “λίγα” για τον Sebastian Vettel. Νομίζω ότι είναι προτιμότερο να γράψω πιο λίγα για τον αγώνα και περισσότερο για το ό,τι υπάρχει γύρω από την ταχύτητά του και τις ελάχιστες επιθετικές τους διαθέσεις ή ικανότητες. Ξεκινώ με την εκκίνηση. Όχι, ξεκινάω με την ταχύτητα που δεν έδειξε τις κατατακτήριες. Σίγουρα, θα ήθελε την pole position μέσα στην πατρίδα του, αλλά για δεύτερη συνεχόμενη φορά χάνει στον έναν γύρο από τον Webber. Το κακό, όμως, για τον Γερμανό δε σταματά εκεί. Έχασε και από τον φοβερά γρήγορο Hamilton και ήλπιζε με μια καλή εκκίνηση για να κερδίσει θέσεις και να βάλει πλώρη για τη νίκη. Όμως, δεν έγινε καθόλου έτσι, γιατί ένα καράβι εκτός από πλώρη, έχει και πρύμνη, και από εκεί ήρθε το “χτύπημα” για τον Πρωταθλητή. Μπορεί η εκκίνηση του να ήταν αδιάφορη σαν εκκίνηση, αλλά οι γραμμές που ακολούθησε μετά δεν ήταν καθόλου σωστές και αμυντικές. Βρέθηκε ανάμεσα στο κόκκινα μονοθέσια, καθώς χωρίς να ακολουθήσει συγκεκριμένη τακτική, τους επέτρεψε να βρεθούν δίπλα του. Ο Alonso του πήρε την εσωτερική για την πρώτη στροφή, ήταν μαζί στο “Ω”, o Ferni, όμως, στην εξωτερική, κάτι που σημαίνει ότι είχε την εσωτερική για την κρίσιμη στροφή 4. Στο επόμενο πέρασμα, ο Ισπανός βρήκε λίγο εκτός στο συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα να χάσει την 3η θέση από τον “El Nano”. Εντάξει, λέω “έχει καθαρό πεδίο μπροστά του, είναι κουμαντάρει το ταχύτερο μονοθέσιο, θα αρχίσει να πλησιάζει τον Webber”. Αμ, δε! Αντί να πλησιάζει τον team-mate του, τον πλησίαζε ο Alonso! Από τον 6ο γύρο άρχισε να του ασκεί πίεση και δύο γύρους μετά τον προσπέρασε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, χωρίς, φυσικά, να μπορεί να κάνει χρήση της κινούμενης πίσω πτέρυγας.

Σαν να μην έφτανε αυτό, έκανε τετ-α-κε στη στροφή 10, χάνοντας όχι θέση, αλλά πολύτιμο χρόνο. Πάτησε στο γρασίδι και το αποτέλεσμα ήταν να μας δώσει λίγο θέαμα, αλλά όχι σαν αυτό που θα θέλαμε. Τώρα, το πάτημα στο γρασίδι ήταν σαφώς λάθος. Και ένα τέτοιο λάθος δεν δικαιολογείται σε Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ήθελε να πάρει όσο το δυνατόν καλύτερη θέση για να στρίψει, αλλά ξεπέρασε το όριο πατήματος. Ενός κακού μύρια έπονται! Λίγο αργότερα και μετά από το πρώτο pit stop, πίεζε τον Felipe Massa για την 4η θέση, αλλά το μικρό πρόβλημα στο σύστημα πέδησης δεν του επέτρεπε να φρενάρει όπως θα ήθελε. Αυτό τον ανάγκασε να εγκαταλείψει τις προσπάθειες για να περάσεις τον Βραζιλιάνο, ο οποίος δεν είναι εύκολος στο να τον προσπεράσεις. Γρήγορος μπορείς να μην είναι, αλλά αμυντικές και επιθετικές γραμμές ξέρει να ακολουθεί καλά. Μπορεί να μην του φαίνεται, αλλά ξέρει. Και για να καταλάβεις ότι δεν άξιζε την 4η θέση, θα σου θέσω ένα ερώτημα. Αν το pit stop πήγαινε καλά για τον Βραζιλιάνο και τερμάτιζε 4ος και ο Vettel 5ος, θα έλεγες ότι ο Massa δεν άξιζε την 4η θέση και ότι την άξιζε ο Γερμανός; Τώρα πολύ είναι αυτοί που λένε, “κρίμα το παλικάρι, άξιζε την 4η θέση, έπαιξε πολύ καλή άμυνα!”, και κανείς δε θα έλεγε ότι ο 24χρονος έπρεπε να τερματίσει 4ος. Είμαι σίγουρος ότι κανένας δε θα το έλεγε αυτό. Ούτε καν ο ίδιος. Γιατί πεντακάθαρα δε μπορούσε να περάσει, χωρίς να του φταίει κανένας! Μπορεί αρχικά να είχε πρόβλημα στο σύστημα πέδησης, αλλά μόλις η ομάδα του έδωσε το ελεύθερο να κινηθεί όσο πιο γρήγορα μπορεί, φαντάστηκα ότι θα βλέπαμε όμορφη μάχη. Τίποτα, όμως! Για σχεδόν 20 γύρους πατούσε και ξαναπατούσε το… φτερωτό κουμπάκι του DRS, αλλά αποτέλεσμα δε βλέπαμε. Και πάλι περίμενε από τρίτους να τους δώσουν μία θέση. Πάλι περίμενε το λάθος άλλων. Το οποίο ήρθε! Από τους πιο περίεργους μηχανικούς του pit lane, οι οποίοι μπορούν να σου αλλάξουν λάστιχα σε 2.3 δευτερόλεπτα μπορούν, όμως, και σε 5+… Ο Πρωταθλητής, λοιπόν, πήρε μια θέση που δεν άξιζε. Κατά τη γνώμη μου, κάποιος αξίζει μία θέση όταν την κερδίζει μόνος του. Και όχι όταν επί 20 γύρους δεν μπορεί να περάσει. Για μένα, 4ος είναι ο Massa, ο οποίος τα έκανε όλα σωστά για να κρατήσει τη θέση του και να είναι άψογος απέναντι στο νεότερο Πρωταθλητή, ο οποίος, μάλιστα, είναι μέσα σε ένα ταχύτερο μονοθέσιο. Πραγματικά κρίμα για τον Felipe που και πάλι η ομάδα τού στέρησε βαθμούς. Έτσι είναι οι αγώνες, θα μου πεις. Το ξέρω, αλλά είναι κρίμα…

http://www.youtube.com/watch?v=cYoQekxwqOE

Και ήρθε η στιγμή που θα αιτιολογήσω γιατί, κατά τη γνώμη μου, ο Sebastian Vettel δεν είναι τόσο καλός όσο οι Lewis Hamilton και Fernando Alonso. Για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις, ποτέ δεν έχω πει ότι ο Vettel δεν είναι καλός ή γρήγορος οδηγός. Δεν το πιστεύω και έτσι δεν το γράφω. Είναι πολύ καλός και πάρα πολύ γρήγορος. Και κάτι άλλο, όταν λέμε ότι έναν οδηγός Formula 1 δεν είναι καλός, δεν εννοούμε ότι δεν ξέρει να οδηγεί. Μιλάμε πάντα με σημείο αναφοράς τη Formula 1, και όχι τον υπόλοιπο πλανήτη. Για παράδειγμα ο Karthikeyan δεν είναι καλός οδηγός για τα δεδομένα της Formula 1, αλλά όλους εμάς μας έχει για πρωινό! Τώρα, περνάω καθαρά στη σύγκριση Vettel με Hamilton-Alonso. Καταρχήν, οι δυο τους δε μασάνε από “μπελάδες”. Αν είναι πιο γρήγοροι, θα περάσουν. Είναι δεδομένο, σε ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό. Ο Vettel δεν το έχει αυτό. Είμαι σίγουρος ότι αν έλεγες στους Hamilton-Alonso ότι, “θέλεις να σου δώσουμε το ταχύτερο μονοθέσιο και να ξεκινάς 6ος;” Φυσικά και θα απαντούσαν “ναι!”, σαν τρελοί, μάλιστα! Ο Vettel δε θα το έλεγε αυτό. Από πέρυσι έχει δείξει ότι αν βρει κορυφαίο πιο αργό συνδυασμό, πολύ δύσκολα θα περάσει. Κάτι που δεν ισχύει για τους “Black & Yellow” και “El Nano”. Έχει δείξει ότι δεν θέλει να ρισκάρει(;), δεν μπορεί να περάσει(;), δε θέλει να περάσει(;) σκληρά “εμπόδια”. Και αυτό είναι κάτι που δεν αρμόζει σε έναν Πρωταθλητή, από τον οποίο περιμένεις να λυσσάξει μέσα στο μονοθέσιο, να μην αφήνει τον άλλον σε ησυχία, να αλλάζει συνεχώς γραμμές, να τον αγχώνει, να τον πιέζει, να απαιτεί το προσπέρασμα. Αν δεν έχει το ταχύτερο μονοθέσιο και αν δεν του πάνε όλα πρίμα, δεν κερδίζει. Το έχει δείξει σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Ναι, φέτος είναι πιο γρήγορος, πιο σταθερός, πιο τυχερός και γενικά πιο καλός σε σχέση με πέρυσι Αλλά όχι πιο επιθετικός. Παρακάτω μπορείς να δεις 3 προσπεράσεις του Hamilton, όταν ήταν ακόμα rookie και 3 του Alonso, τα οποία δεν μπορώ να φανταστώ τον Vettel να τις κάνει. Και αν ναι, όχι σε τόσο καλούς οδηγούς! Γιατί δε μου έχει δώσει το δικαίωμα να το κάνω… Για τον Hamilton, η πρώτη είναι στο Ευρωπαϊκό Grand Prix, στο Nürburgring το 2007, προσπερνάει τον Fisichella σε ένα σημείο που κανείς δεν φαντάζεται, από την εξωτερική. Επειδή το βίντεο είναι μεγάλο, μπορείς να δεις τη μάχη και το προσπέρασμα από το 12:22. Επίσης πρόσεξε πώς ακολουθεί άλλες γραμμές, πώς ανεβαίνει στα kerbs και φυσικά την απίστευτη προσπέραση. Κάτι που, επίσης, δεν κάνει ο Γερμανός. Στο δεύτερο βίντεο είναι ένα πολύ ριψοκίνδυνο φρενάρισμα και προσπέρασμα στη Βραζιλία το 2007, με θύμα τον Barrichello. Και στο τρίτο είναι και πάλι ένα εκπληκτικό προσπέρασμα που το έχασε και ο σκηνοθέτης, καθώς δεν φαντάστηκε ότι μπορεί να περάσει από τόσο μακριά. Και ποιον οδηγό πέρασε… Όχι κανέναν τυχαίο! Όσον αφορά τον Alonso, το πρώτο είναι ένα φανταστικό προσπέρασμα από την εξωτερική στην 130R της Suzuka το 2005 επί του Michael Schumacher. Το δεύτερο είναι από το 2007 στο Nürburgring, στην επική μάχη που είχε με τον Felipe Massa και το πολύ επικίνδυνο προσπέρασμα από την εξωτερική και πάλι! Και το τελευταίο είναι ξανά ένα προσπέρασμα από την εξωτερική στον Schumi, αλλά αυτή τη φορά είναι στην βρεγμένη Ουγγαρία.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Hamilton Vs Fisichella[/tabtext] [tabtext]Hamilton Vs Barrichello[/tabtext] [tabtext]Hamilton Vs Raikkonen[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [/tabcontent] [/tabs]

 

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Alonso Vs Schumacher 1[/tabtext] [tabtext]Alonso Vs Massa[/tabtext] [tabtext]Alonso Vs Schumacher 2[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab][/tab] [tab][/tab] [tab][/tab] [/tabcontent] [/tabs]

Μιας και αναφέρθηκα στην ταχύτητα, βλέπω ότι δεν έχει την ικανότητα να “στραγγίξει” ένα μονοθέσιο. Όχι, δεν μου αρέσει αυτή η πρόταση, καλύτερα δεν το κάνει τόσο συχνά. Θέλει το μονοθέσιο του να είναι άψογο για να το κάνει. Θέλει να έχει την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά για να το κάνει. Σε αντίθεση με τους άλλους δύο που ξέρεις πως ό,τι μονοθέσιο και αν τους δώσεις θα πάρουν το 100+% από αυτό, όχι μόνο όταν έχει το απόλυτο κράτημα. Στις κατατακτήριες του Σαββάτου, είχε στα χέρια του το τιμόνι του μοναδικού μονοθεσίου που μπορούσε να περνάει το S του Schumacher με 7η, τη στιγμή που ο Hamilton και οι άλλοι έβαζαν την 7η στην έξοδο. Δεν έχω δει ποτέ τον Vettel να κάνει ταχύτερο γύρο στις κατατακτήριες χωρίς να έχει το καλύτερο μονοθέσιο. Ή έστω να είναι μπροστά από τους Hamilton-Alonso, οι οποίοι, όμως, να έχουν το ταχύτερο μονοθέσιο. Και στη Γερμανία το έδειξε ο Hamilton, καθώς ήταν πολύ ταχύτερος σαν οδηγός από τον Γερμανό, ο οποίος είχε και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο. Το 2009, αν το πρωτάθλημα ξεκινούσε από την Ουγγαρία, Πρωταθλητής θα ήταν ο Lewis με 49 βαθμούς… Έχοντας κατά γενική ομολογία το ταχύτερο μονοθέσιο και γνωρίζοντας εγκαταλείψεις για τις οποίες δεν έφταιγε καθόλου, σε Spa και Abu Dhabi, που στην Αραβία ήταν 667 χιλιοστά ταχύτερος από τον Vettel στις κατατακτήριες. Βέβαια είχε λιγότερα καύσιμα, αλλά όχι τόσα ώστε να δικαιολογούν τη μεγάλη αυτή διαφορά. Και χωρίς να είναι μέσα στο ταχύτερο μονοθέσιο. Και κάτι ακόμα που βλέπω και επιβεβαιώνει ότι είναι οι καλύτεροι ξέρεις ποιο είναι; Ότι γνωρίζω φιλάθλους του Vettel οι οποίοι παραδέχονται την ανωτερότητα των Lewis-Fernando. Ο ίδιος ο Alonso είπε ότι ο Hamilton ίσως είναι ο ταχύτερος οδηγός της Formula 1 και κατά συνέπεια το ταχύτερος άνθρωπος στον κόσμο μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Ποιος ο Alonso, ο μεγαλύτερος του αντίπαλος! Και ο Hamilton, όταν ρωτήθηκε για το ποιος θεωρεί τους καλύτερους οδηγούς είπε “Alonso, Vettel και Rosberg”, αλλά πρώτα είπε τον Alonso… Βλέπω, επίσης, οπαδούς του Ισπανού να λένε εξαιρετικά λόγια για τον μισητό Lewis. Βλέπω να λένε ότι μαζί με τον “El Nano” ότι είναι οι καλύτεροι. Βλέπω οπαδούς του Hamilton να λένε το ίδιο. Δεν ξέρω, όμως, ούτε έναν οπαδό του Lewis ή του Nando που να λέει ότι ο Vettel είναι καλύτερος από αυτούς τους δύο! Ούτε έναν! Γνωστός μου, βλέποντας τον αγώνα της Γερμανίας μου είπε “ζηλεύω τους δύο πρώτους (Hamilton και Alonso)”, λεπτομέρεια ότι είναι υποστηρικτής του Vettel… Φυσικά, βλέπει ότι ο οδηγός του υστερεί λίγο έναντι των δύο κορυφαίων. Ότι δεν είναι σαν αυτούς, δεν προσπερνά, δεν τα πάει καλά χωρίς το ταχύτερο μονοθέσιο, χωρίς να είναι μόνο μπροστά και να πρέπει να αγχώσει κάποιον και να τον περάσει. Και ότι ναι μεν είναι πολύ γρήγορος, αλλά όχι σαν αυτούς. Και ξαναγράφω ότι αυτό δεν ταιριάζει δίπλα στον τίτλο του Πρωταθλητή κόσμου! Ο Webber είναι καλύτερος στο προσπέρασμα και την άμυνα. Δεν περνάς εύκολα τον Αυστραλό. Παίζει σκληρή άμυνα, σε αντίθεση με τον Vettel, που στην περίπτωση με τον Alonso για παράδειγμα, δεν προσπάθησε να κρατήσει την εσωτερική. Ο Webber προσπάθησε να το κάνει στο ίδιο σημείο στον Hamilton, αλλά έπεσε πάνω στον Βρετανό, ο οποίος περνάει και από κλειδαρότρυπα, αν δεν είναι στο Μονακό το 2011! :P

Μόνη η νίκη είναι στο μυαλό του Vettel εν όψει του Ουγγρικού Grand Prix

Από την πλευρά μου, αυτά είχα να γράψω για τον Vettel. Μπορώ και περισσότερα, αλλά αυτά φτάνουν για να αιτιολογήσουν το σκεπτικό μου και πολλών άλλων φίλων της Formula 1, που έχουν την ίδια γνώμη με εμένα. Ξέρω ότι υπάρχουν άτομα που διαφωνούν μαζί μου. Άλλοι λένε ότι καλύτερος είναι ο Hamilton, άλλοι ο Alonso, άλλοι ο Vettel (λιγότεροι). Απλά θέλω να δώσω συγχαρητήρια στους οπαδούς του Vettel που παραδέχονται την ανωτερότητα των Hamilton και Alonso. Έχεις διαπιστώσει ότι δεν γλύφω οπαδούς, δεν γλύφω οδηγούς, αλλά ότι βλέπω, πιστεύω, αισθάνομαι το γράφω. Σε κάποιους δεν αρέσει αυτό, αλλά δεν μπορώ να αλλάξω, γιατί δεν μπορώ να γράφω μόνο τα καλά για έναν οδηγό. Δεν μπορώ μόνο να χαϊδεύω αυτιά. Ναι, οι Hamilton-Alonso είναι οι δύο καλύτεροι, χωρίς να ξέρω ποιος από τους δύο είναι ο Βασιλιάς της Formula 1. Και δε με απασχολεί. Δεν έχω κάτσει να το ψάξω γιατί μάλλον δε θα καταλήξω κάπου με σιγουριά. Άλλοι λένε ότι ο Hamilton είναι ο καλύτερος, αφού στο μεγαλύτερο μέρος του 2007 ήταν ταχύτερος από τον Ισπανό, άλλοι λένε ότι ο Ισπανός είναι καλύτερος επειδή οδηγεί με περισσότερο μυαλό. Δεν ξέρω. Και δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το θέμα μας είναι ο Vettel απέναντι στους δύο, αλλά νομίζω πως έχω γράψει αρκετά.

Αναφορά αξίζει στον Adrian Sutil. Ο Γερμανός έκανε έναν πολύ καλό αγώνα μέσα στην πατρίδα του και γενικότερα είναι από τους οδηγούς που νομίζω ότι αξίζει να βρίσκεται σε μια μεγαλύτερη ομάδα της Formula 1. Χρειάζεται ένα καλύτερο μονοθέσιο για να δείξει ποια είναι η πραγματική του ταχύτητα, και η Force India βελτιώνει συνεχώς την VJM04. Πίσω από τον 27χρονο, δύο οδηγοί που ζητούν απεγνωσμένα ένα ταχύτερο μονοθέσιο. Και ενώ στις κατατακτήριες η Mercedes έδειξε κάποια καλά σημάδια ταχύτητας, κυρίως με τον Nico Rosberg, στον αγώνα, όμως, τα πράγματα δεν πήγαν και τόσο καλά. Η 7η και 8η θέση του Nico και του Schumi σίγουρα δεν μπορούν να φέρουν χαμόγελα στη Mercedes και πλέον δεν ξέρω αν θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται σε μεγάλο ποσοστό του 2012 που είναι και ο τελευταίος χρόνος από το μακροπρόθεσμο σχέδιο, σύμφωνα με τον Schumacher. Καλός αγώνα και για τον Kobayashi, ο οποίος πήρε άλλους 2 βαθμούς για τον εαυτό του και την Sauber, η οποία θα συνεχίσει να με τους ίδιους οδηγούς και το 2012.

Μήπως θα πρέπει να στραφούν στο 2012;

Το Γερμανικό Grand Prix ήταν ό,τι πρέπει για να γίνει το πρωτάθλημα πιο συναρπαστικό. Για πρώτη φορά η Red Bull δεν κέρδισε και δεν είχε οδηγό στην δεύτερη θέση, πράγμα που σημαίνει ότι έχασε πεντακάθαρα από τους Hamilton και Alonso. Ο Webber για πρώτη φορά φέτος τερμάτισε μπροστά από τον Vettel. Ο Vettel για πρώτη φορά φέτος δεν ανέβηκε στο βάθρο και για πρώτη φορά δεν ξεκίνησε από την πρώτη σειρά. McLaren και Ferrari δείχνουν να κοιτούν στα μάτια τον Adrian Newey, ο οποίος νιώθει πλέον την πίεση από τις δύο πιο ιστορικές και πιο επιτυχημένες ομάδες του αθλήματος. Όμως, άλλο Nürburgring και άλλο Hungaroring. Θεωρητικά, είναι μια πίστα που ταιριάζει γάντι στην RB7, η οποία, λόγω της περίσσειας κάθετης δύναμης που μπορεί να παράγει, πετάει σε στροφές μεσαίας και μεγάλης ταχύτητας, και η Βουδαπέστη είναι γεμάτη από τέτοιες. Φυσικά, θα δεχθεί και πάλι πίεση. Στη McLaren, η νίκη αυτή του Lewis έδωσε αέρα αισιοδοξία για την ταχύτητα που υπάρχει στην MP4-26, την οποία φαίνεται πως ακόμα δεν έχουν βρει στο 100%. Ακόμα ψάχνουν το ιδανικό set-up και δηλώνουν ότι θα δουλέψουν όσο πιο σκληρά μπορούν για να τη βελτιώσουν ακόμα περισσότερο. Στη Ferrari, το αεροδυναμικό πακέτο που είχαν στο Silverstone βελτίωσε θεαματικά την 150° Italia και θέλουν τη δεύτερη νίκη για να μπορέσουν να κάνουν ήρεμες διακοπές, καθώς από τις 4 εβδομάδες που μεσολαβούν μέχρι το επόμενο Grand Prix στο Spa, τις 2 τα εργοστάσια θα είναι κλειστά. Ετοιμάζει κάτι καινούργιο το κορυφαίο μυαλό της Formula 1 ή πίεση από Βρετανούς και Ιταλούς έχουν προκαλέσει κορεσμό στα εγκεφαλικά του κύτταρα;

McLaren και Ferrari έχουν πλησιάσει επικίνδυνα και θα χρειαστεί να βάλει τα δυνατά του

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ στην πιθανότητα να επιστρέψουν οι δοκιμές εξέλιξης το 2012. Όχι, δε θα έχουμε και πάλι εκείνες τις πολλές μέρες δοκιμών που οι ομάδες και οι οδηγοί έκαναν άπειρα χιλιόμετρα για να δοκιμάσουν αναβαθμίσεις και να βελτιώσουν τα αυτοκίνητά του. Μάλλον θα έχουμε ένα 3ήμερο δοκιμών μετά από ένα Grand Prix. Το πιο πιθανό είναι μετά το Ευρωπαϊκό, αλλά οι ομάδες θα βγάλουν από το πρόγραμμα ένα 3ήμερο από τις δοκιμές πριν από την έναρξη της σεζόν. Καλό ή κακό, θα δείξει. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να βλέπουμε αγώνες σαν αυτόν που είδαμε τελευταίο, να μην αφήνουμε την καρδιά μας σε ησυχία. Και νομίζω πως τα έχουμε όλα για να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τη Formula 1, σαν το κορυφαία και πιο συναρπαστικό μηχανοκίνητο άθλημα.

[Photos Copyright: Red Bull Racing/Clive Mason/Getty Images, Red Bull Racing/Vladimir Rys/Getty Images, Red Bull Racing/Mark Thompson/Getty Images]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Lewis Hamilton: Δεν έχω ξεκινήσει χειρότερα στη καριέρα μου στην F1

Έχουν διεξαχθεί ήδη τρία Grand Prix στη φετινή σεζόν και ο Lewis Hamilton είναι μόλις 10ος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των οδηγών, έχοντας συγκεντρώσει...
Autoblog.gr