Σήμερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ferrari, υπό την προεδρία του Luca di Montezemolo, συναντήθηκαν για να εξετάσει τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Όλοι οι οικονομικοί δείκτες επισημαίνουν την συνέχιση της θετικής τάσης των αποτελεσμάτων από την αρχή του 2011, αναφέροντας ότι αυτή η χρονιά θα κλείσει εξαιρετικά για την Ferrari και θα είναι η καλύτερη στην ιστορία της, παρά την αβεβαιότητα της παγκόσμιας οικονομίας.

Στις 30 Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις της έφτασαν το ποσό ρεκόρ των € 1,605 εκατ. , σημειώνοντας αύξηση 18,9%, ενώ συνολικά 5.165 αυτοκίνητα νέα παραδόθηκαν στους τυχερούς τους ιδιοκτήτες, μια αύξηση 12,3% σε σχέση με πέρσι.

Οι βιομηχανικές ταμειακές ροές ήταν εξαιρετικές και σε διάστημα μόλις εννέα μηνών, έφτασαν πριν από τη διανομή μερίσματος τα € 240 εκατ., και παρόλο που η Ferrari αύξησε τις επενδύσεις της στο τμήμα της “Έρευνας και ανάπτυξης” κατά 5% δηλαδή € 211 εκατ., το καθιστά το υψηλότερο νούμερο της ιστορίας της μάρκας.

Οι καθαρές ταμειακές ροές της Ferrari την 30ης Σεπτεμβρίου ανήλθαν σε € 669 εκατομμύρια, επιβεβαιώνοντας τις εξαιρετικές αυτοχρηματοδοτούμενες δυνατότητες της Ferrari . Τα κέρδη των πρώτων εννέα μηνών ανήλθαν σε 212 εκατ. ευρώ, μια αύξηση 10,9% σε σχέση με πέρσι.

Όσον αφορά τις πωλήσεις στις διάφορες αγορές, η ανάπτυξη στις ΗΠΑ (συμπεριλαμβανομένου του Καναδά συνεχίζεται με παράδοση 1.436 αυτοκίνητων, σημειώνοντας αύξηση 14,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας (Κίνα, Ταϊβάν και Χονγκ Κονγκ), οι πωλήσεις πλέον ξεπέρασαν τα 500 αυτοκίνητα, φτάνοντας τα 542. Αυτό σημαίνει ότι η ευρύτερη περιοχή της Κίνας είναι πλέον σταθερά η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως αγορά της Ferrari. Στη Μέση Ανατολή η αύξηση των πωλήσεων ανέρχεται στο 23% και στην Αυστραλία λίγο περισσότερο από 17%. Τέλος στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Γερμανία υπήρξε αύξηση 15,1% στις πωλήσεις φτάνοντας τις 503 ταξινομήσεις και αντίστοιχα στη Μεγάλη Βρετανία 21%, με παράδοση 384 αυτοκίνητα.

Θετικές ήταν και οι δραστηριότητες της μάρκα σε ότι έχει αφορά το λιανικό εμπόριο, τη χορήγηση αδειών και online, με τα καταστήματα της Ferrari να φτάνουν τα 50 σε όλο τον κόσμο. Πλήρες λεπτομέριες στο Δελτίο Τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Ferrari]

Δελτίο Τύπου

RECORD REVENUES: 1,605 MILLION EURO (+18.9%)

TRADING PROFIT: 212 MLLION EURO (+10.9%)

BEST EVER INDUSTRIAL CASH FLOW: 240 MILLION EURO

5,165 CARS DELIVERED (+12.3%)

USA +14.5% AND IN CHINA OVER 500 CARS DELIVERED

SERGIO PININFARINA STEPS DOWN FROM BOARD

MONTEZEMOLO: “PININFARINA: AN EXCEPTIONAL MAN DEEPLY LINKED TO OUR HISTORY”

Maranello 7th November 2011 – The Ferrari Board of Directors, chaired by Luca di Montezemolo, met today to examine the company’s financial results for the first nine months of the year.

All economic indicators point to the continuation of the positive trend of the early months of 2011, indicating that this will be a truly extraordinary year in Ferrari history despite of the uncertainty of the world economy.

On September 30th, revenues reached the record figure of 1,605 million euro, an increase of 18.9%, while a total of 5,165 (+12.3%)cars were delivered to the network.

Industrial cash flow was excellent too and, in the space of just nine months, reached a level unprecedented in Ferrari history: 240 million euro (before dividend distribution) were generated in that period even after the company increased its investment and Research and Development by more than 5% to 211 million euro.

Ferrari’s net cash industrial as of September 30th stood at 669 million euro, confirming Ferrari’s outstanding self-financing capabilities.

The company continues to invest heavily in services for employees (such as medical checkups for all the family, free school books, summer camps, loans and mortgages at reduced rates), initiatives worth steadily 3 million euro.

On September 30th, Ferrari recorded trading profit of 212 million euro (+ 10.9%).

The Board also noted Sergio Pininfarina’s decision to step down from it for personal reasons and co-opted Richard Keith Palmer, CFO of Fiat S.p.A. and C FO Chrysler, take his place.

Commenting on Mr Pininfarina’s decision, Chairman Montezemolo declared: “I fully understand Sergio Pininfarina’s reasons and I’m really sorry. We have been very good friends for a very long time. On my own behalf and that of the Board and everyone at Ferrari, I would like to express the enormous debt of gratitude we owe to him. He is an exceptional man who linked his name to some of the most beautiful models of our history. I can guarantee my good friend Sergio that we will continue to work with Pininfarina in the same spirit of commitment and collaboration that always characterised our relationship.”

With regard to sales on our various markets, growth in the USA (including Canada e CSA) continues (+14.5%) with 1,436 cars delivered.

In Greater China (China, Taiwan and Hong Kong), we have now exceeded the 500-car mark with 542 cars delivered. This means that Greater China is now very firmly Ferrari’s second largest market worldwide.

Middle East  is growing too with sales up 23% and Australia there has been an increase of over 17%.

Good results in Europe with Germany up to 503 cars (+15.1%) and Great Britain grows of 21% with 384 cars delivered.

Positive the brand activities (retail, licensing and online) with the Ferrari Store which are now 50 worldwide while licensing continues to add high profile companies to our list of partners, as demonstrated by the agreement signed with Hublot within the last few hours for high end watches.

The Ferrari.com is now available in 7 languages including Chinese, the online store keeps growing (+30%) as does the number of social network subscribers: Ferrari’s Facebook page now has 5.5 million friends and our YouTube channel is the first among sports car enthusiasts.

  • nikxan1

    σκεψου να μην ειχαν καει τοσες 458 φετος….
    ευγε, εκανε τρομακτικα βηματα προς τα εμπρος, με ομορφα αυτοκινητα και τρομερη τεχνολογια, και απ’οτι φαινεται, το αποτελεσμα δικαιωθηκε….
    καταραμενη φτωχεια…….

  • πέρυσι κάηκαν οι 11-12 458. δεν ήταν παραπάνω ;)

  • Γι’αυτό ακριβώς τον λόγο το Fiat Group δεν αγγίζει την Ferrari!

  • Ironman86

    mipos o loukas thelei na erthei na mas soulouposi k emas ligo…

  • Κώστας

    μπράβο και εις ανώτερα,αντε και σε μια δεκαετια θα εχουμε αρκετοι απο μια μτχ (ευτυχως που θα παραμεινει μια μικρη εταιρεια…) 

  • Iceman_Kimi

    Forza Ferrari!