H Toyota έφερε το GT 86, το μοντέλο παραγωγής του FT 86, στη Γενεύη, του οποίου οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στην Αγγλία τον Ιούνιο με αρχική τιμή £24.995 (€30.200). Στην Ελλάδα η λογική λέει ότι θα έρθει από Σεπτέμβριο, χωρίς ακόμη να είναι επίσημο. Το όνομα του το πήρε από το θρυλικό Corolla GT AE86 (γνωστό και ως Levin) το οποίο βγήκε στη παραγωγή από το 1983 έως το 1987. Το Corolla GT AE86 ήταν ένα αυτοκίνητο που έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα απόλυτα fun to drive αυτοκίνητα. Το πακέτο του κινητήρα μπροστά, της κίνησης πίσω, και όλα αυτά σε ένα πολύ μικρό σε διαστάσεις και βάρους αυτοκίνητο, με άψογη ισορροπία βάρους/ιπποδύναμης, έκαναν το AE86 να είναι το απόλυτο must-have αυτοκίνητο της εποχής του.


Στιλιστικά οι αλλαγές σε σχέση με το FT-86 II Concept της Γενεύης είναι ελάχιστες, με το GT 86 να έχει ηπιότερες γραμμές χωρίς ωστόσο να χάνει την επιθετικότητα του με τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων και την πίσω αεροτομή να μένουν ως έχουν. Το εσωτερικό είναι αρκετά όμορφο και σπορ, με κοντό λεβιέ ταχυτήτων, στροφόμετρο τοποθετημένο στο κέντρο, μπάκετ καθίσματα και τριάκτινο δίχρωμο δερμάτινο τιμόνι διαμέτρου 365 mm, (το μικρότερο που έχει τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο της Toyota) με κόκκινες ραφές. Το κοντέρ έχει τελική ένδειξη τα 260 χλμ/ώρα, ενώ το στροφόμετρο -το οποίο είναι τοποθετημένο στο κέντρο- τερματίζει στις 9.000 σ.α.λ.

Μηχανικά φορά τον ατμοσφαιρικό τετρακύλιδρο 2.0-λιτρο (1998 κ.εκ) Boxer της Subaru που διαθέτει την D-4S τεχνολογία της Toyota που συνδυάζεται με άμεσο ψεκασμό στην εισαγωγή των βαλβίδων. Αποδίδει 200 άλογα στις 7.000 σ.α.λ με 205 Nm ροπής στις 6.600 σ.α.λ. Ο κινητήρας στροφάρει έως τις 7.400 σ.α.λ, έχει συμπίεση 12,1:1., οι κύλινδροι του κινητήρα έχουνε διάμετρο/διαδρομή 86 mm x 86 mm, η μπροστά ανάρτηση είναι MacPherson και η πίσω διπλών ψαλιδιών ενώ τέλος στο πορτμπαγκάζ μπορεί να μεταφέρει έως και 4 ελαστικά, έτσι σε περίπτωση που πας για κάποιο trackday.

Το GT 86 έχει πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, 475 mm και μόλις 460 mm απόσταση από το έδαφος από το κέντρο του στροφάλου, χαμηλότερο από αυτό των Porsche Cayman, Nissan GT-R, Lancer EVO X, Subaru WRX STI. Έχει αναλογία βάρους 53:47 μπροστά πίσω, αεροδυναμικό συντελεστή 0,27 Cd και ζυγίζει από 1.210 κιλά έως 1.250 κιλά (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και το κιβώτιο). Πατά πάνω σε 17″ ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 215/45 μπροστά και 225/40 πίσω, το ρεζερβουάρ του είναι 50 λίτρων και θα είναι διαθέσιμο με δύο 6-τάχυτα κιβώτια, ένα μηχανικό και ένα αυτόματο με paddles στο τιμόνι.

Έχει κατανάλωση 8.0 λίτρα/100 χλμ με την αυτονομία του να φτάνει τα 620 χιλιόμετρα , η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι 6.15, έχει μήκος 4.240 mm, πλάτος 1.775 mm, ύψος 1.285 mm, μεταξόνιο 2.570 mm, μπροστά μετατρόχιο 1.520 mm και πίσω μετατρόχιο 1.540 mm. Η Toyota τονίζει ότι το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι επικεντρωμένο 100% στον οδηγό, δημιουργώντας έτσι το “απόλυτο” sportcar έτοιμο να μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις.

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο σε 2 εκδόσεις, μια η οποία θα διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό με δερμάτινο τιμόνι, 6 ηχεία, φώτα xenon, LED ημέρας, VCS με ESP (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως), 6 αερόσακους, ρύθμιση τιμονιού, αλουμινένια πεντάλ, αυτόματο κλιματισμό αλλά και το μπλοκέ διαφορικό με τις 17-άρες ζάντες καθώς και τα αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά-πίσω (στην απλή έκδοση αεριζόμενα δισκόφρενα μόνο μπροστά). Επίσης στο περίπτερο βρίσκεται επίσης το αγωνιστικό GT 86 της Gazoo αλλά και το 2000 GT.

[Πηγή: Toyota | Live Photos: Autoblog.nl]

  • Summer Son

    LIKE ρε φίλε!

  • Ελπιζω μονο να σταθει αξιος διαδοχος του AE86. Απο εμφανιση ειναι τελειο, απλο και με ηπιες καμπυλες. Ενα + για τον πολυ ωραιο ατμοσφαρικο κινητηρα και για τον εξοπλισμο του. 

  • απλά φοβερό.ξύπνησαν τζαπόνια θυμήθηκαν την καλή εποχή 90 που μεσουρανούσαν στα σπορ αυτοκίνητα

    • Γι αυτο αγαπαμε Ιαπωνια ;)

    • gkast79

      ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΟΥΠΕΡ…. ΠΑΡΤΟ ΚΑΙ ΠΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ ΔΕΝ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ . ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΟΥΠΕΡ  ΚΟΝΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑ ΣΤΟ DRIFT…ΕΞΑΛΛΟΥ ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΣΤΗΚΕ.

  • VICTH0R

    “Επίσης στο περίπτερο βρίσκεται επίσης το αγωνιστικό GT 86 της Gazoo αλλά και το Corolla GT AE86”
    Μια διευκρίνιση, στο περίπτερο βρίσκεται το 2000GT, όχι το AE86.

  • cfu

    latreia mou!!!!

  • με 30.000 στην αγγλια…δηλαδη στην ελλαδα 35.000+ !!!!!
    πιο σπανιιο και απο καγιεν θα ειναι!!!!!!!!!

  • αμάξι must have..το απόλυτο fun to drive αυτοκινητάκι είναι….αχχ..καταραμένη φτώχεια…απο βδομάδα σε βδομάδα πέφτω…πρώτα απο το 200sx στο colt cz-t και τώρα starlet kp60…ε μετά θα πάρω πατίνι δεν παίζει κατι άλλο…

  • pugS16

    ωραιο, πισωκινητο, toyota, boxerila αλλα στην ελλαδα τελος τα 2λιτρα..μονο απο 10ετιας και πανω…
    δυστυχως στο ελλαδα οικονομικα εισαι (θεωρητικα) καλυτερα οταν εχεις 2λιτρο ακομα και εαν ο αλλος εχει slk που την εχει πληρωσει 50000…..