insurance

Εταιρείες με έδρα κάποια ευρωπαϊκή χώρα, ασφαλίσουν αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αλλά δεν ελέγχονται από το κράτος. Υπόσχονται φθηνά ασφάλιστρα αλλά εξαφανίζονται όταν τους χρειαστεί ο πολίτης. Πολλές είναι οι εταιρείες που έκαναν την εμφάνισή τους εν μέσω κρίσης και υπόσχονται στους πολίτες πολύ χαμηλές τιμές. Οι εν λόγω εταιρίες υπόσχονται ασφάλιστρα ως και 230 ευρώ το χρόνο, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι είναι σε θέση να καλύψουν ασφαλιστικά τον πολίτη που τις εμπιστεύεται.

Υπάρχουν εταιρείες με έδρα τη Βουλγαρία ή ακόμη και το Γιβραλτάρ σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος οι οποίες σε περίπτωση ατυχήματος εξαφανίζονται.

Οι πολίτες πρέπει να είναι πολύ επιφυλακτικοί λένε παράγοντες της αγοράς τονίζοντας ότι ήδη περίπου 700.000 επέλεξαν αυτές τις εταιρίες λόγω χαμηλού κόστους, ρισκάροντας όμως να μείνουν ακάλυπτοι όταν τις χρειαστούν.

Ακόμη χειρότερα, όπως τονίζουν σε περίπτωση “λουκέτου” οι πολίτες που είναι ασφαλισμένοι σε αυτές θα βρεθούν εκτεθειμένοι.

Το πρόσφατο λουκέτο που ανακοίνωσε η ΤτΕ για την εταιρεία EVIMA χτυπάει καμπανάκι κινδύνου καθώς εάν μια ελληνική εταιρεία ελέγχθηκε και σύμφωνα με την ΤτΕ δεν ήταν σε θέση να διατηρεί επαρκή εποπτικά κεφάλαια τότε το τι μπορεί να συμβεί με εταιρείες που δεν ελέγχονται ουσιαστικά από κανέναν είναι … τουλάχιστον τρομακτικό.

Ήδη σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς τέσσερις με πέντε τέτοιες εταιρίες έχουν εισέλθει στην αγορά, αλλά καθώς έχουν έδρα εκτός Ελλάδας δεν μπορούν να ελεγχθούν τα οικονομικά τους και έτσι οι πολίτες πρέπει να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί.

Βαριά Πρόστιμα στα ανασφάλιστα οχήματα

Με «τσουχτερά» πρόστιμα και ελέγχους μέσω διασταυρώσεων επιχειρεί το υπ. Οικονομικών να «μπλοκάρει» τα ανασφάλιστα οχήματα. Για τον λόγο αυτό προωθεί άμεσα στη Βουλή σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα στείλει «ραβασάκια» στους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων και θα ζητά εντός οκτώ ημερών την ασφάλιση του οχήματος και την πληρωμή προστίμου 250 ευρώ. Αν οι κάτοχοι των οχημάτων δεν προσέλθουν οικειοθελώς, τότε το πρόστιμο είναι 500 ευρώ για ΙΧ, 1.000 ευρώ για φορτηγά και 250 για μοτοσικλέτες.

Στην ίδια ρύθμιση προβλέπεται πως αν ένα ανασφάλιστο αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα αφαιρούνται πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας για 2 χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για 3 χρόνια. Πιο αναλυτικά:

– Η ΓΓΠΣ αναλαμβάνει τη διασταύρωση και την επεξεργασία των στοιχείων που προκύπτουν από τις βάσεις δεδομένων του Κέντρου Πληροφοριών που διατηρεί το Επικουρικό Κεφάλαιο (τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων που είναι ασφαλισμένα και των αυτοκίνητων που εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης) και του υπουργείου Μεταφορών με τις άδειες κυκλοφορίας που έχουν εκδοθεί.

– Με την ολοκλήρωση των διασταυρώσεων η ΓΓΠΣ αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων. Με την επιστολή θα ενημερώνονται πως είναι υποχρεωμένοι το αργότερο εντός οκτώ ημερών από την παραλαβή της να ασφαλίσουν το όχημά τους.

– Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική εταιρεία της επιστολής και παραβόλου υπέρ του Δημοσίου ύψους 250 ευρώ.

– Εάν εντός της προθεσμίας το όχημα δεν ασφαλιστεί, η ΓΓΠΣ αποστέλλει τα στοιχεία του στην αρμόδια αστυνομική αρχή.

Στο σκέλος των ποινών:

– Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων για 10 ημέρες.

– Σε πρόκληση- ατυχήματος από ανασφάλιστο όχημα αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για 2 χρόνια. Αν ο ιδιοκτήτης είναι υπότροπος, για 3 χρόνια.

– Πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.

Όλα αυτά γίνονται για τον λόγω του ότι υπάρχει μαύρη τρύπα 700 εκατ. ευρώ στο επικουρικό ταμείο με τις αποζημιώσεις το 2012 να άγγιξαν τα 9,3 εκατ. ευρώ. Κύριος λόγος είναι ο μεγάλος στόλος των ανασφάλιστων οχημάτων. Αυτά είναι γύρω στο 1.600.000, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου. Μια μικρή «γεύση» των επιπτώσεων από την κυκλοφορία των ανασφάλιστων δίνουν τα στοιχεία του Επικουρικού Κεφαλαίου. Είναι το «ταμείο» που αναλαμβάνει να καλύπτει τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων από οχήματα που δεν είναι ασφαλισμένα ή από αυτοκίνητα των οποίων οι ασφαλιστικές έχουν κλείσει. Το 2012 είχαν καταγραφεί 4.684 ζημιές από ανασφάλιστα οχήματα.

Οι αποζημιώσεις που έδωσε το Επικουρικό Κεφάλαιο ήταν 9,3 εκατ. ευρώ. Το 2011 οι ζημιές ήταν 4.050 και το ύψος των αποζημιώσεων 9 εκατ. ευρώ. Το Επικουρικό έχει «μαύρη τρύπα» λόγω των συσσωρευμένων «λουκέτων» την προηγούμενη πενταετία καθώς και του μεγάλου αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων 700 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, πρόσφατα με νομοσχέδιο μειώθηκε το ύψος των αποζημιώσεων για σωματικές βλάβες, ψυχική οδύνη και ζημιές που καταβάλλει. Και πάλι όμως η κατάσταση είναι στο «κόκκινο». Γι’ αυτόν τον λόγο από την 1η Φεβρουαρίου ανέβηκαν κατά περίπου 2% με 4% τα ασφάλιστρα λόγω της αύξησης της εισφοράς που δίνουν οι ασφαλισμένοι για το Επικουρικό Κεφάλαιο.

[Πηγή: Έθνος]