Vehicles drive past the Opel plant in Bochum

Η άκρως πληγωμένη οικονομία της Ευρώπης οδήγησε το εποπτικό συμβούλιο στην General Motors, το οποίο περιλαμβάνει τέσσερα ανώτερα στελέχη, να ψηφίσει το τερματισμό της παραγωγής του Opel Zafira και το κλείσιμο του εργοστάσιο στο Μπόχουμ της Γερμανία, έπειτα από 50 χρόνια λειτουργίας. Το κλείσιμο αυτό σηματοδοτεί το πρώτο γερμανικού κατασκευαστή εδώ και δεκαετίες, και θα κοστίσει στη πόλη του Μπόχουμ, μια πόλη με περίπου 375.000 κατοίκους στο δυτικό τμήμα της χώρας, περίπου 3.000 θέσεις εργασίας.

Υπήρξαν πολλοί που αμφέβαλαν ότι η GM θα μεταφέρει τη παραγωγή του Zafira από το Μπόχουμ πριν από το 2017, όταν και θα κλείσει ο κύκλος ζωής του μοντέλου, δεδομένου ότι μια αρκετά δαπανηρή κίνηση αλλά διαψεύστηκαν, με τη General Motors να δηλώνει πρόθυμη να κρατήσει το πολύ 1.200, χωρίς όμως τίποτα να είναι σίγουρο.

Η ψηφοφορία για το κλείσιμο, όπως είναι φυσικό, δεν έγινε χωρίς έντονες διαμάχες, καθώς οι ηγέτες των Εργατικών στο Μπόχουμ είναι πεπεισμένοι ότι οι συνάδελφοί τους σε άλλα γερμανικά εργοστάσια ενέκριναν την κίνηση αυτή προκειμένου να κρατήσουν τα δικά τους εργοστάσια της Opel ανοιχτά. Πίσω από αυτό, εκτός από συκοφαντία, μπορεί να υπάρχει κάποια αλήθεια, δεδομένου ότι η απόφαση αυτή σημαίνει ότι το εργοστάσιο της Opel στο Ruesselsheim θα κατασκευάσει το Zafira αφού οι πόρτες στο Μπόχουμ θα είναι κλειδωμένες.

[Πηγή: Reuters | Photo Credit: Ina Fassbender ]