4558794251818694271

Η DP Motorsport για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της Porsche 911, αποφάσισε να κάνει μια πλήρη ανακατασκευή μιας, χρονολογίας 1986 και την ονόμασε 911 3.2 Sleeper.

Το αυτοκίνητο πλέον είναι ελαφρύτερο κατά 280 κιλά και πλέον ζυγίζει 905 κιλά. Το μειωμένο βάρος συμβάλλει σημαντικά στις καλύτερες επιδόσεις, στο πιο άμεσο φρενάρισμα αλλά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η μείωση του βάρους έγινε εφικτή αφαιρώντας το χρώμα και λούστρο από το σώμα του αυτοκινήτου, ενώ χρησιμοποιήθηκαν ελαφρύτερα μέρη και αξεσουάρ, όπως τα παράθυρα που είναι φτιαγμένα από ακρυλικό τζάμι (Perspex). Τέλος, το αυτοκίνητο βάφτηκε στο μεταλλικό rock-green (κωδ. χρώματος 699) που του έδωσε ένα πολύ ιδιαίτερο στυλ.

4835453961362055546

Μηχανικά ο 3.2-λίτρων κινητήρας έχει μια σειρά από βελτιώσεις, όπως ροϊκή εξέλιξη κεφαλής, μεγαλύτερη πεταλούδα εισαγωγής, ελαφρύτερο βολάν, δύο καταλυτικού μετατροπείς HJS 100 κελιών και αγωνιστική εξάτμιση από τιτάνιο της RSR. Το αποτέλεσμα αυτών, είναι ο αεροψυκτος κινητήρας να παράγει 270 ίππους και 307 Nm ροπής, κάτι που μεταφράζεται σε μόλις 3,35 κιλά ανά ίππο. Η κίνηση φυσικά μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου κιβώτιο, με το διαφορικό να είναι περιορισμένης ολίσθησης.

1986 Porsche 911 3.2 Sleeper by DP Motorsport

Τέλος, η 911 της DP Motorsport φοράει αμορτισέρ της Bilstein και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών της Fuchs ντυμένες με ημι-σλικ ελαστικά της Michelin. Στο εσωτερικό υπάρχουν lollipop καθίσματα της 935, μοκέτα RS, ζώνες τεσσάρων σημείων της Willians, roll cage και σπορ τιμόνι. Η τιμή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι €89.911.

[Πηγή: DP Motorsport]

Δελτίο Τύπου

DP MOTORSPORT’S ANNIVERSARY 911 3.2 SLEEPER

The fact that the Porsche 911 has already seen the light of day for 50(!) years is hard to imagine – even for die-hard car fanatics. For DP Motorsport in Overath it was reason enough to rebuild this particular 911 which left the factory in October of 1986 (a so-called G-model). For this year’s 40th anniversary, the team at DP Motorsport transformed the car into a feather light Club Sport racing car while retaining the looks of a stock 911.

A significant proportion of weight was removed from the car when compared to the stock model. A radical 280 kilograms were shaved off to end up at 905 kilograms! The body was completely stripped and every bit of paint and undercoating has been removed. Then it was build up again, using extra light body parts and components. The windows for example, are made of hardened perspex. Hinges and brackets were perforated and galvanized. The perfected 911 body was finally lacquered in metallic rock-green (color code 699). The extreme loss of weight improves three things simultaneously: acceleration, braking effect and side dynamics.

The engine has a displacement of 3.200 cm³ with 288-degree Schrick cams and ported and flowed cylinder heads. The throttle valve was enlarged up to 67 mm and further on you will find a lightened flywheel, two 100 cell catalytic converters from HJS as well as an RSR racing exhaust system made of titanium, which performs its “not always easy”task… Performance output after these modifications comes to 270 hp (= 199 kW) and 307 Nm of maximum torque. The 5-speed 915 gearbox is equipped with a limited slip differential, an external cooler, and of course a short shift mechanism with extended shift lever.

In terms of chassis, street/sport Bilstein-shock absorbers can be found, which are combined with Super Pro polyurethane bushings and Uniballs all around. A welded in strut brace gives that extra bit stiffness up front and Fuchs rims in the sizes 7 x 16 and 9 x 16 are fitted with Michelin semi slicks in 225/50 and 245/45 to provide a proper connection between the car and the road surface. One of the 3.2’s younger brothers, namely a 964 C2, donated the braking system to take care of the negative acceleration.

In the interior of this so called Sleeper you will discover 935 style Lollipop-seats with Williams 4-point harnesses, a DP Motorsport Club Sport roll bar, a 350mm sport steering wheel, and RS-lightweight carpet. The car is also equipped with an electrically heated windscreen, a lightweight 25Ah gel battery and last but not least a special manufactured racing cable harness.

„Lightweight, for an absolute driving experience“ is one of DP Motorsport’s beloved quotes, therefore the Sleeper has no power steering, no ABS and also no ESP. The avoidance of electronic driving aids requires distinct skills in controlling the vehicle on one hand, but on the other it also allows for an unlimited driving pleasure. The price ticket for this perfect example of a true thoroughbred Porsche 911 comes to € 89.911,- where those last three digits certainly aren’t a coincidence.

All parts installed on the Sleeper are also available separately. DP Motorsport can do everything on your Porsche, from small modifications and weight reductions, to complete restorations and brand new builds.