Bosch Boost Recuperation System

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης δεν θα παρουσιάσουν μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες νέες προτάσεις, αλλά και οι εταιρίες που εμπορεύονται γύρω από τον τομέα του αυτοκινήτου.

Έτσι η Bosch θα παρουσιάσει εκεί το Boost Recuperation System (BRS) το οποίο είναι μια πρόταση ανάμεσα στα αυτοκίνητα που διαθέτουν σύστημα Start/Stop (τα αποκαλούμενα SHEV -Soft Hybrid Electric Vehicle) και τα υβριδικά MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).

Το σύστημα της Bosch διαθέτει 4 προγράμματα λειτουργίας (ανάκτηση ενέργειας και ενίσχυση ροπής, μαζί με άνετο stop/start και ελεύθερο ρολάρισμα (coasting)) και μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 μέχρι και 15% χάρη σε ηλεκτρικά εξαρτήματα που παρέχουν στον κινητήρα επιπλέον ισχύ έως και 10 kW.

Κεντρικό στοιχείο της «υβριδιοποίησης» είναι μια γεννήτρια υψηλής απόδοσης η οποία έχει αναβαθμιστεί από τα 12 στα 48 Volt με τη χρήση νέων ηλεκτρονικών ισχύος, που κάνουν τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι και 4 φορές ισχυρότερο από πριν.

Αυτό το ηλεκτρικό σύστημα των 48V προσφέρει στον οδηγό μια σειρά από πλεονεκτήματα. Η αύξηση της τάσης επιτρέπει την τοποθέτηση νέων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Και καθώς οι μηχανικοί δεν χρειάζονται ειδική εκπαίδευση στην υψηλή τάση για να κάνουν σέρβις στο BRS, η συντήρηση είναι πιο εύκολη από αυτήν των σημερινών υβριδικών συστημάτων.

Όπως λέει και το όνομά του, το σύστημα ανάκτησης-ενίσχυσης εκτελεί δύο λειτουργίες: ανακτά κινητική ενέργεια και στη συνέχεια τη χρησιμοποιεί για να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Πιο αναλυτικά, η ανακτώμενη ενέργεια κατά την επιβράδυνση στέλνεται μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48V στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 25 kWh. Όταν χρειαστεί, η ενέργεια αυτή διοχετεύεται ξανά στο BRS, που λειτουργεί τότε ως ηλεκτροκινητήρας. Αυτό σημαίνει πως παρέχει επιπλέον ροπή – ένα «μπουστάρισμα» που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μικρούς τούρμπο κινητήρες στις χαμηλές στροφές.

Το νέο σύστημα επίσης επεκτείνει το γνωστό stop/start ώστε να ενεργοποιεί το ελεύθερο ρολάρισμα (coasting). Όταν δεν πατάμε ούτε γκάζι ούτε φρένο, ενώ ετοιμαζόμαστε να σταματήσουμε ή κινούμαστε σε ελαφριά κατηφόρα, το BRS αυτόματα σβήνει τον θερμικό κινητήρα. Το αυτοκίνητο ρολάρει μόνο με τη φόρα του, χωρίς να εκπέμπει καυσαέρια και θόρυβο. Οι αυτοκινητόδρομοι που κατηφορίζουν ελαφρά είναι ιδανικοί για ρολάρισμα με το BRS. Σε πραγματικές συνθήκες, τέτοιοι δρόμοι σου δίνουν την ευκαιρία να ρολάρεις για το 30% της διαδρομής.

To BRS επίσης αναβαθμίζει τη λειτουργία stop/start στο επόμενο επίπεδο, επανεκκινώντας τον θερμικό κινητήρα χωρίς θόρυβο και κραδασμούς, ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο ρολάρει. Για άλλη μια φορά η μπαταρία των 48V βοηθάει, γεφυρώνοντας αυτά τα χωρίς κινητήρα διαστήματα καθώς παρέχει ενέργεια σε όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας του αυτοκινήτου.

To ηλεκτρικό σύστημα 48V αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική λύση για μεσαία και πολυτελή αυτοκίνητα, επιτρέποντας τον εξηλεκτρισμό λειτουργιών που δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει ένα ηλεκτρικό σύστημα χαμηλότερης τάσης και ενέργειας. Για παράδειγμα, μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργικότητα και να μειώσει τις εκπομπές CO2 των συμπιεστών κλιματισμού, των στροβιλοσυμπιεστών (τούρμπο), των ανεμιστήρων ψύξης του κινητήρα και των βοηθητικών καλοριφέρ. Ο μετατροπέας δύο κατευθύνσεων DC/DC –γνωστός και ως PCU– συνδέει το νέο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V με το συμβατικό των 12V, αποδοτικά και αξιόπιστα. Ο κύριος σκοπός του PCU είναι να τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα των 12V με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται και αποθηκεύεται στο κύκλωμα των 48V. Το PCU έχει μικρές διαστάσεις και μπορεί εύκολα να χωροθετηθεί μέσα στο αυτοκίνητο, ακόμα και στο διαμέρισμα του κινητήρα.

[Πηγή: Bosch]

Δελτίο Τύπου

H Bosch κάνει προσικά τα υβριδικά

Το νέο σύστημα ανάκτησης-ενίσχυσης Boost Recuperation System (BRS) της Bosch θα γεφυρώσει την απόσταση ανάμεσα στα συστήματα stop/start και τα πραγματικά υβριδικά. «Το BRS αντιπροσωπεύει τον προσιτό εξηλεκτρισμό των κόμπακτ αυτοκινήτων», δηλώνει ο Βολφ-Χένινγκ Σάιντερ, μέλος του ΔΣ της Robert Bosch GmbH. «Εξυπηρετούμε τις ανάγκες της μεσαίας κατηγορίας προσφέροντας ειδικά φτιαγμένα εξαρτήματα όπως μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,25 kWh». To BRS μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 μέχρι και 15% χάρη σε ηλεκτρικά εξαρτήματα που παρέχουν στον κινητήρα επιπλέον ισχύ έως και 10 kW. Αυτό ανοίγει ένα νέο δρόμο για την αντιμετώπιση αυστηρότερων περιορισμών στο CO2 σε Ευρώπη, Κίνα και ΗΠΑ.

Το καινοτόμο αυτό σύστημα της Bosch συνδυάζει τέσσερις λειτουργίες: ανάκτηση ενέργειας και ενίσχυση ροπής, μαζί με άνετο stop/start και ελεύθερο ρολάρισμα (coasting). Κεντρικό στοιχείο της «υβριδιοποίησης» είναι μια γεννήτρια υψηλής απόδοσης η οποία έχει αναβαθμιστεί από τα 12 στα 48 Volt με τη χρήση νέων ηλεκτρονικών ισχύος, που κάνουν τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι και 4 φορές ισχυρότερο από πριν.

Αυτό το ηλεκτρικό σύστημα των 48V προσφέρει στον οδηγό μια σειρά από πλεονεκτήματα. Η αύξηση της τάσης επιτρέπει την τοποθέτηση νέων συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Και καθώς οι μηχανικοί δεν χρειάζονται ειδική εκπαίδευση στην υψηλή τάση για να κάνουν σέρβις στο BRS, η συντήρηση είναι πιο εύκολη από αυτήν των σημερινών υβριδικών συστημάτων.

Το BRS φορτίζει κατά την επιβράδυνση και παρέχει πρόσθετη ροπή κατά την επιτάχυνση

Όπως λέει και το όνομά του, το σύστημα ανάκτησης-ενίσχυσης εκτελεί δύο λειτουργίες: ανακτά κινητική ενέργεια και στη συνέχεια τη χρησιμοποιεί για να επιταχύνει το αυτοκίνητο. Πιο αναλυτικά, η ανακτώμενη ενέργεια κατά την επιβράδυνση στέλνεται μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48V στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 25 kWh. Όταν χρειαστεί, η ενέργεια αυτή διοχετεύεται ξανά στο BRS, που λειτουργεί τότε ως ηλεκτροκινητήρας. Αυτό σημαίνει πως παρέχει επιπλέον ροπή – ένα «μπουστάρισμα» που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μικρούς τούρμπο κινητήρες στις χαμηλές στροφές.

Το νέο σύστημα επίσης επεκτείνει το γνωστό stop/start ώστε να ενεργοποιεί το ελεύθερο ρολάρισμα (coasting). Όταν δεν πατάμε ούτε γκάζι ούτε φρένο, ενώ ετοιμαζόμαστε να σταματήσουμε ή κινούμαστε σε ελαφριά κατηφόρα, το BRS αυτόματα σβήνει τον θερμικό κινητήρα. Το αυτοκίνητο ρολάρει μόνο με τη φόρα του, χωρίς να εκπέμπει καυσαέρια και θόρυβο. Οι αυτοκινητόδρομοι που κατηφορίζουν ελαφρά είναι ιδανικοί για ρολάρισμα με το BRS. Σε πραγματικές συνθήκες, τέτοιοι δρόμοι σου δίνουν την ευκαιρία να ρολάρεις για το 30% της διαδρομής.

To BRS επίσης αναβαθμίζει τη λειτουργία stop/start στο επόμενο επίπεδο, επανεκκινώντας τον θερμικό κινητήρα χωρίς θόρυβο και κραδασμούς, ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο ρολάρει. Για άλλη μια φορά η μπαταρία των 48V βοηθάει, γεφυρώνοντας αυτά τα χωρίς κινητήρα διαστήματα καθώς παρέχει ενέργεια σε όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Νέα διάταξη ηλεκτρικού συστήματος με μετατροπέα DC/DC

To ηλεκτρικό σύστημα 48V αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική λύση για μεσαία και πολυτελή αυτοκίνητα, επιτρέποντας τον εξηλεκτρισμό λειτουργιών που δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει ένα ηλεκτρικό σύστημα χαμηλότερης τάσης και ενέργειας. Για παράδειγμα, μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργικότητα και να μειώσει τις εκπομπές CO2 των συμπιεστών κλιματισμού, των στροβιλοσυμπιεστών (τούρμπο), των ανεμιστήρων ψύξης του κινητήρα και των βοηθητικών καλοριφέρ. Ο μετατροπέας δύο κατευθύνσεων DC/DC –γνωστός και ως PCU– συνδέει το νέο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V με το συμβατικό των 12V, αποδοτικά και αξιόπιστα. Ο κύριος σκοπός του PCU είναι να τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα των 12V με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται και αποθηκεύεται στο κύκλωμα των 48V. Το PCU έχει μικρές διαστάσεις και μπορεί εύκολα να χωροθετηθεί μέσα στο αυτοκίνητο, ακόμα και στο διαμέρισμα του κινητήρα.