Controlled Rotation System (6)

Την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν 9-τάχυτα και 10-τάχυτα κιβώτια ταχυτήτων, μια ομάδα τεσσάρων Ολλανδών μηχανικών, ετοιμάζει ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς ταχύτητες. Το ονομάζουν Controlled Rotation System (CRS) ή Ελεγχόμενο Σύστημα Εναλλαγής, αν το προτιμάς στα Ελληνικά, έχοντας το κατοχυρώσει και με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.


Controlled Rotation System (3)

Το σχέδιο του απλό, δεν χρειάζεται ποτέ συντήρηση και service, δεν απαιτεί λάδι λίπανσης και εξοικονομεί καύσιμο αφού δεν υπάρχει τριβή ανάμεσα στις ταχύτητες. Όλα ακούγονται ιδανικά, αφού συν της άλλης είναι και φιλικό προς το περιβάλλον. Τι περισσότερο να ζητήσει κάποιος δηλαδή, με τους εφευρέτες του να κάνουν όνειρα πως το κιβώτιο τους, αν περάσει σε παγκόσμια παραγωγή, τότε θα φέρει μια μεγάλη αλλαγή στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Controlled Rotation System (2)

Πως λειτουργεί θα αναρωτιέσαι. Το CRS κιβώτιο δεν διαθέτει γρανάζια αλλά δύο δίσκους που συνδέονται με ένα ιμάντα κίνησης. Με τη βοήθεια λαδιού, μια ψηφιακά ελεγχόμενη υδραυλική αντλία, αλλάζει τη διάμετρο των δύο δίσκων έτσι ώστε να επιτυγχάνεται επιτάχυνση ή επιβράδυνση ή με απλά λόγια, υψηλότερη ή χαμηλότερη ταχύτητα.

Controlled Rotation System (1)

Το συγκεκριμένο κιβώτιο αρχικά επινοήθηκε για ποδήλατα, αλλά τελικά οι Ολλανδοί έκαναν το κιβώτιο να μην είναι κατάλληλο μόνο για αυτοκίνητα αλλά να κάνει και για μοτοσυκλέτες, ανεμογεννήτριες και άλλα μηχανήματα. Οι εφευρέτες του το χαρακτηρίζουν ως μια καινοτομία, δεν το συγκρίνουν με το CVT, που ταιριάζει απόλυτα σε μια πράσινη οικονομία, αφού είναι πιο απλό στη κατασκευή του, πιο συμπαγές και φθηνότερο από τα παραδοσιακά κιβώτια ταχυτήτων.

Η τεχνική λειτουργίας του είναι εντελώς διαφορετική από αυτή των παραδοσιακών κιβωτίων ταχυτήτων και έτσι μπορεί με άνεση να χαρακτηριστεί ως καινοτόμο. Μένει να δούμε τώρα αν και πότε θα περάσει στη παραγωγή.

[Πηγή: Holland Parts Services Ltd]