C-ACC-03

Με μία σωρεία κατασκευαστών όπως η Mercedes-Benz, η BMW, η Audi, η Nissan κ.ά. να ετοιμάζουν πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, θα περίμενε κανείς πως κάτι αντίστοιχο θα έκανε και η Toyota ώστε να μην μείνει πίσω. Όμως ο Ιαπωνικός κολοσσός, αρνείται την υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας, επιμένοντας να κρατάει τον οδηγό στο επίκεντρο και απλά να τον βοηθάει με διάφορα συστήματα ασφαλείας και όχι να τον βγάλει από την εικόνα. Όσο περισσότερα συστήματα τοποθετούνται για να βοηθούν τον οδηγό βέβαια, τόσο θολώνει η διαχωριστική γραμμή του τι αποτελεί αυτόνομη οδήγηση αλλά αυτό είναι μία άλλη υπόθεση.

Δεν στοχεύουμε στην εξέλιξη ενός αυτόνομου οχήματος. Είναι μία θεωρητική έρευνα και δεν έχουμε σκοπό να εμπορευματοποιήσουμε την αυτόνομη οδήγηση.

Είπε ο Seigo Kuzamaki, ειδικός σε θέματα ασφάλειας της Toyota. Η φιλοσοφία της Ιαπωνικής εταιρίας μοιάζει εντελώς αντίθετη από αυτή των κατασκευαστών που προανέφερα και υπάρχει πολύ καλός λόγος γι’ αυτό. Ο Kuzamaki δεν πιστεύει πως οι προβλέψεις όλων των υπολοίπων για αυτόνομα αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το 2020 είναι ρεαλιστικές αφού αν τελικά γίνει κάτι τέτοιο, εκτός του ότι απαιτούνται οι ανάλογες υποδομές, είναι πιο πιθανό να γίνει προς τα μέσα εκείνης της δεκαετίας. Αποκάλυψε επίσης πως έχει συζητηθεί και έχει μελετηθεί μία πειραματική περιοχή αυτόνομης οδήγησης για τους Ολυμπιακούς του 2020 που θα γίνουν στο Τόκυο.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η Toyota θα αφήσει τον οδηγό στη μοίρα του. Στο Tokyo Motor Show, η Toyota παρουσίασε τρεις τεχνολογίες: το C-ACC (ή co-operative cruise control) που επιτρέπει στο adaptive cruise control να επικοινωνεί ασύρματα με άλλα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το ίδιο σύστημα ώστε να επιτρέπει στο πίσω όχημα να ακολουθεί το μπροστά με σταθερό κενό, το LTC (Lane Trace Control) που χρησιμοποιεί μία κάμερα, ένα radar και το GPS για να «διαβάσει» τον δρόμο και να οδηγήσει μόνο του το αυτοκίνητο και το αναβαθμισμένο Pre-Collision System που πλέον εκτός από το να προειδοποιεί τον οδηγό, αναλαμβάνει δράση για να αποφύγει τους πεζούς. Όλα αυτά τα συστήματα αναμένεται να ενσωματωθούν στα high-end Toyota και Lexus από το 2015-16 και έπειτα

[Πηγή: Motoring]