thumbs-up

Καλό το marketing, οι διαφημίσεις στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τα περιοδικά/εφημερίδες αλλά υπάρχει μία πανάρχαια μορφή «διαφήμισης» που καμία εταιρία δεν μπορεί να ελέγξει: την λεγόμενη «από στόμα σε στόμα».

Σε μία προσπάθεια να μετρήσει την επιρροή και την δύναμη που έχει αυτή η μορφή marketing, η Boston Consulting Group δημιούργησε μία έρευνα που ονομάζεται Brand Advocacy Index και δεν θα κάνω καν τον κόπο να μεταφράσω. Η ουσία είναι πως μέσω αυτού του index φαίνεται πώς τα πάνε διάφορες εταιρίες από άτομο σε άτομο.

Η BCG ρώτησε πάνω από 32.000 άτομα σε Ευρώπη και Αμερική και αφού συνέλλεξε τα αποτελέσματα, κατέληξε στις top55 εταιρίες σε διάφορες βιομηχανίες. Στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι κορυφαίες εταιρίες στις Η.Π.Α. σύμφωνα με το BAI είναι: Honda, Hyundai και KIA, όλες με 63%. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως στην Ευρώπη, η Volkswagen έχει την πρώτη θέση στην Ισπανία, την Αγγλία και την Γαλλία ενώ –παραδόξως- στην Γερμανία είναι στη δεύτερη θέση με πρώτη τη Skoda!

Δεν ξέρω πόσο αξιόπιστη είναι η έρευνα αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία πως η διαφήμιση από στόμα σε στόμα είναι πανίσχυρη, ίσως ισχυρότερη από οποιαδήποτε άλλη μορφή marketing. Απλά σκέψου πόσες φορές άλλαξες γνώμη για μία επικείμενη αγορά επειδή διάβασες στο internet, σε κάποιο forum πχ, καλά ή άσχημα πράγματα για ένα προϊόν ή επειδή άκουσες την γνώμη ενός φίλου/γνωστού/συνεργάτη τον οποίο εμπιστεύεσαι.

[Πηγή: Boston Consulting Group]