F1 Grand Prix of Abu Dhabi - Qualifying

Το θέμα της εξέλιξης των power units εξακολουθεί ν’ αποτελεί αγκάθι για τη Formula 1. Η Mercedes, ως ο κατασκευαστής με το καλύτερο power unit, είναι αρνητική, μιας και δε θέλει να δώσει την ευκαιρία στις Ferrari και Renault να την πλησιάσουν πιο εύκολα.

Επιπλέον, η γερμανική ομάδα έχει “απειλήσει” ότι θ’ αποχωρήσει σε περίπτωση πως το άθλημα γυρίσει στους V8 κινητήρες, ωστόσο ο επί κεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, επισημαίνει πως αυτό δε θα πρέπει να φοβίσει τους υπόλοιπους, δικαιολογώντας φυσικά την άποψή του.

Τι κάνεις; Αν αφήσεις τα πράγματα όπως είναι, τότε πιθανώς αυτό θα οδηγήσει εκτός τη Renault, μαζί με έναν-δύο ακόμα. Έτσι, θα πρέπει να κάνεις ό,τι είναι σωστό για το άθλημα και όχι αυτό που είναι σωστό για έναν μόνο κατασκευαστή.

Δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην κάνουμε αυτό που πρέπει για το 2016. Πρέπει να κάνουμε τον οδηγό να οδηγεί το μονοθέσιο. Το ποσό της επικοινωνίας όσον αφορά τη διαχείριση ενέργειας και ούτω καθεξής είναι υπερβολικό. Πρέπει να το μειώσουμε αυτό και να κάνουμε τους οδηγούς να οδηγούς το μονοθέσιο.

Ως ομάδα με power unit από τη Renault, η Red Bull θέλει μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά την εξέλιξη στα μηχανικά μέρα, αλλά ο Horner τονίζει πως η πλήρης ελευθερία δεν αποτελεί καλή λύση.

Βασικά, έχουμε μία επιλογή: μπορούμε να πούμε “είναι όλα ανοιχτά για το 2016 και ξοδέψτε όσα θέλετε για την εξέλιξη”. Δε νομίζω, όμως, ότι οι κατασκευαστές έχουν όρεξη για κάτι τέτοιο και είναι πιθανό να φύγει ένας ή δύο. Ή λες “ας προσπαθήσουμε να περιορίσουμε το κόστος και να κάνουμε κάτι που θα εξακολουθεί να δίνει χώρο στον ανταγωνισμό, αλλά να είναι πολύ πιο περιορισμένο και με μεγαλύτερη ευθύνη για ό,τι δίνεις στο πελάτη”.

Για ‘μένα, αυτή είναι πολύ πιο λογική οδός να κινηθούμε. Φυσικά και δεν πρόκειται να είναι δημοφιλές σε όλους, αλλά, αν το δεις συνολικά, είναι καλύτερο για τη Formula 1.

Η διαφορά της Mercedes από τον ανταγωνισμό είναι πολύ μεγάλη και ήδη ο Sebastian Vettel έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να μπορέσει η Ferrari ν’ ανταγωνιστεί τους Γερανούς. Της ίδιας άποψης είναι και το πρώην αφεντικό του Γερμανού.

Δεν ξεγράφουμε την επόμενη σεζόν, αλλά σίγουρα υπάρχει μια διαφορά και, με την απόδοση που θα μεταφέρει στον επόμενο χρόνο, θα είναι μια τεράστια πρόκληση να τη μειώσουμε. Επίσης, το κενό μπορεί να μεγαλώσει, κάτι που θα ήταν απογοητευτικό, αν τελικά συμβεί.

Είναι απίθανο να μπορέσει φέτος η Renault να έχει ισάξιο κινητήρα με τη Mercedes. Νομίζω ότι θα είναι λίγο πιο κοντά, αλλά η Mercedes δεν πρόκειται να μείνει στάσιμη, και η Ferrari βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση. Είναι πολύ δύσκολο όταν οι κινητήρες είναι παγωμένοι στο τέλος Φεβρουαρίου.

F1 Grand Prix of Brazil - Previews

Όσον αφορά τους οδηγούς, αν με ρωτήσεις για τη μεγαλύτερη έκπληξη στη φετινή σεζόν της Formula 1, θα σου απαντήσω με βεβαιότητα πως είναι ο Daniel Ricciardo. Η απόδοση του Αυστραλού ήταν εξαιρετική και κατάφερε να κερδίσει στα ίσια τον Vettel. Η τελική βαθμολογία κάνει λόγο για διαφορά 71 βαθμών και 2 θέσεων, έτσι ο Πρωταθλητής φεύγει ως ηττημένος από το Milton Keynes.

Το 2015, ο Seb δε θα οδηγεί για τη Ferrari, γεγονός που προβιβάζει τον Ricciardo στη θέση του νούμερο 1 οδηγού, όμως, σύμφωνα με τον 25χρονο, αυτό δεν αυξάνει την πίεση εν όψει του 2015.

Το βάρος των προσδοκιών δε θα με επηρεάσει, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι τώρα μπορώ να κερδίσω, και ο κόσμος το ξέρει αυτό. Αν τερματίζω στην 6η ή την 7η θέση, όταν το μονοθέσιο είναι ικανό για την 4η ή την 5η θέση, τότε προφανώς δεν έχω ανταποκριθεί στις προσδοκίες, αλλά ειλικρινά αυτό δε μου προσθέτει περισσότερη σ’ εμένα.

[Πηγές: AutoSport, ESPN F1, Red Bull Racing]