Renault Fail - Toro Rosso Bahrain

Σήμερα στο Bahrain ήταν η προτελευταία μέρα των χειμερινών δοκιμών και τα μάτια όλων ήταν στραμένα στα μονοθέσια με κινητήρα Renault. Η θερμοκρασία ήταν το πρωί στους 24οC στον αέρα και στους 38οC στην πίστα. Η McLaren του Kevin Magnussen ήταν το πρώτο μονοθέσιο που βγήκε, ακολουθούμενη από την Marussia του Jules Bianchi. H Sauber του Adrian Sutil, ολοκλήρωσε και αυτή το πρώτο γύρο της, αλλά με προβλήματα καθώς καπνοί έβγαιναν από τον κινητήρα της.

O Nico Hulkenberg έβαλε προσωρινώς την Force India στην κορυφή των χρόνων, πριν ο Felipe Massa κάνει και αυτός έναν γύρο κάτω από το 1.39:000. Ο Marcus Ericsson έκανε και αυτός τον πρώτο δοκιμαστικό γύρο του, ενώ ο Daniil Kvyat δοκίμαζε το καινούριο ρύγχος της Toro Rosso, με την μεγαλύτερη καμπύλη στο πάνω μέρος του. Η Mercedes αντιθέτως, δεν θα έχει το νέο την ρύγχος μέχρι το πρώτο GP, καθώς θα περάσει το crash test της FIA στις 10 του μηνός (οι προηγούμενες δοκιμές του ρύγχους απέτυχαν). Για την ώρα, η Γερμανική ομάδα άλλαζε προληπτικά τον κινητήρα στο μονοθέσιο του Nico Rosberg.

Sauber Bahrain
Ο λόγος που ανάγκασε την Sauber να αλλάξει τον κινητήρα του Adrian Sutil

Η Lotus και η Red Bull ήταν τα μοναδικά μονοθέσια που δεν είχαν εμφανιστεί, με τον πρωταθλητή να βγαίνει μετά από δυόμιση ώρες… και να ευθύνεται για την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Ο Kimi Raikkonen φαίνεται πως ακολουθούσε αντίστοιχο πρόγραμμα με το χθεσινό του Fernando Alonso, κάνοντας αεροδυναμικές δοκιμές στην F14 T. Η Ιταλική ομάδα είχε τοποθετήσει σωλήνες pitot για αεροδυναμικές μετρήσεις, πίσω από το μπροστά ελαστικό, πίσω στον διαχύτη, μπροστά από την πίσω πτέρυγα και μπροστά από το πίσω ελαστικό.

Μια ώρα πριν το μεσημεριανό διάλειμμα εμφανίστηκε και ο Rosberg, καθώς και ο Romain Grosjean με την E22. Η Marussia εντωμεταξύ, είχε ήδη συμπληρώσει 47 γύρους, με την Caterham του Marcus Ericsson να έχει κάνει 42.

Η δεύτερη προσπάθεια του Sebastian Vettel είχε χειρότερη κατάληξη από την πρώτη, με τον Γερμανό όχι μόνο να μην καταφέρνει να φτάσει στην τέταρτη στροφή, όπως νωρίτερα, αλλά να σταματάει πριν καν βγει στη πίστα και να βγαίνει από το μονοθέσιό του. Η Red Bull σε μια προσπάθεια να διακωμωδήσει την κατάσταση, παρουσίασε μέσω Twitter την εναλλακτική, πιο αξιόπιστη RB10:

Red Bull

Η Ferrari ξεκίνησε νωρίς το μεσημεριανό της διάλειμμα, με το μονοθέσιό της να παρουσιάζει πρόβλημα σε κάποια ηλεκτρονική συνδεσμολογία. Από ότι φάνηκε όμως, όλες οι ομάδες θα ξεκινούσαν λίγο νωρίτερα το μεσημεριανό τους, καθώς ο Max Bianchi σταμάτησε ανάμεσα στις δύο πρώτες στροφές της πίστας, έχοντας συμπληρώσει 54 γύρους.

Μετά το ημίωρο διάλειμμα τα μονοθέσια αντιμετώπισαν προβλήματα αποσταθεροποίησης, λόγω των αυξημένων ανέμων που έφερναν την άμμο στη πίστα του Bahrain. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι οδηγοί ήταν στη πίστα, απλά αλλάζοντας το πρόγραμμά τους. Εξαίρεση του κανόνα, το μονοθέσιο της Sauber, στο οποίο έπρεπε να αλλαχτεί το power unit και αυτό της Red Bull, στο οποίο έπρεπε να αλλαχτούν οι προβληματικές μπαταρίες.

O Magnussen κατάφερε να βελτιώσει τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, κάνοντας 1:36.172. Ο χρόνος του ήταν κατά 0.8’’ ταχύτερος του Jenson Button χθες, με τον 34-χρονο Βρετανό να σχολιάζει τις διαφορές ανάμεσά τους, όσον αφορά τη χρήση του νέο 8-τάχυτο κιβωτίου που διαθέτουν:

Δεν παίζει ρόλο τι σχέση χρησιμοποιείς στο κιβώτιο, πηγαίνει με κάθε ταχύτητα. Στη Jerez ο Kevin άλλαζε 4 με 5 χιλιάδες στροφές πριν από μένα και η ταχύτητα εξόδου από τις στροφές ήταν η ίδια, οπότε πραγματικά δεν παίζει ρόλο τι σχέση χρησιμοποιείς. Περίεργο.

Magnussen McLaren Bahrain

Στη συνέχεια στη πίστα βρισκόντουσαν μόνο μονοθέσια με κινητήρα Mercedes, βασικά και τα 4 μονοθέσια με κινητήρα της Mercedes, με τον Raikkonen να κάνει μικρές διαδρομές και να επιστρέφει στα pit και τα μονοθέσια με κινητήρα της Renault να είναι ακινητοποιημένα. Η ενημέρωση από την Scuderia, στο pit της οποίας βρισκόταν και ο Stefano Domenicali, ήταν πως ο Φιλανδός θα ξεκινούσε σύντομα την προσομοίωση αγώνα.

Η Force India του Hulkenberg είχε ήδη συμπληρώσει 15 συνεχόμενους γύρους, ξεκινώντας με 1:41.7 και τελειώνοντας με 1:43.7, πλησιάζοντας και πάλι τους 100 συνολικά γύρους. Αντιθέτως, το γυρολόγιο του Magnussen ήταν ανάμεσα στο 1:44.1 και το 1:45.2 με ίδια, μαλακά ελαστικά, αλλά πιθανώς με διαφορετικά φορτία καυσίμου. Με 2 ώρες να απομένουν για να τελειώσουν οι σημερινές δοκιμές, είχαμε την τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας, με την Lotus να σταματάει στον τριακοστό πρώτο -συνολικά- γύρο της.

Οι πρώτοι που εμφανίστηκαν στη πίστα του Sakhir, μετά την πράσινη σημαία, ήταν οι Raikkonen, Massa, με τον Βραζιλιάνο να έχει συμπληρώσει τους διπλάσιους γύρους από τον αντικαταστάτη του στη Ferrari, που είχε μόλις 31. Η μόνη ομάδα με κινητήρα Renault στη πίστα, ήταν αυτή της Caterham που είχε συμπληρώσει 80 γύρους.

Ferrari F14 T Raikkonen

Από το περίεργο γυρολόγιο του Raikkonen δεν μπορούσε να βγει συμπέρασμα για την καταπόνηση των μαλακών ελαστικών της Pirelli, αφού ο Φιλανδός ξεκινώντας στο 1:41.9, γυρνούσε όλο και πιο αργά, χάνοντας περίπου ένα δευτερόλεπτο στο γύρο, μέχρι να ξανανεβάσει ρυθμό 9 γύρους μετά. Στο σύνολο ο 34-χρονος έκανε 13 γύρους, πριν μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών.

Εκείνη την ώρα ερχόταν και η ενημέρωση από την Lotus, για την πρόωρη απόσυρση του Grosjean από τις σημερινές δοκιμές. Λίγο μετά, ο Vettel θα ακολουθούσε τον Γάλλο, αφήνοντας στη πίστα ένα μονοθέσιο από κάθε κατασκευάστρια κινητήρων να κάνει χρόνους. Μία Ferrari, μία Caterham και την Mercedes του Rosberg, που γυρνούσε πολύ κοντά στη κορυφή των χρόνων.

Η Toro Rosso, που είχε μείνει εδώ και ώρα στους 49 γύρους, έβγαλε και πάλι τον νεαρό Kvyat με την πολύ μαλακή γόμα, για να πάρει την πρώτη θέση των χρόνων με 1:36.113. Ο χρόνος όμως του 19-χρονου δεν έμεινε για πολύ ώρα στη κορυφή, με τον Massa να κάνει 1:34.450 με την μαλακή γόμα.

Massa Williams Bahrain

Με τους οδηγούς να ολοκληρώνουν σιγά σιγά τα προγράμματά τους, αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι η Mercedes κατάφερε να κάνει πάνω από 100 γύρους, παρότι έχασε αρκετό χρόνο λόγω της αλλαγής του κινητήρα της W05. Στον εκατοστό μάλιστα γύρο, ο Rosberg έκανε και τον ταχύτερο χρόνο του, πριν ο Massa του ξανακλέψει την πρωτιά κάνοντας τον γρηγορότερο χρόνο που είδαμε στις 7 μέρες δοκιμών του Bahrain. Τελευταίο λεπτό τον δοκιμών και στην πίστα βρισκόντουσαν οι Rosberg, Magnussen, Kvyat, Raikkonen και Ericsson με τον Φιλανδό να είναι ο μόνος που βελτίωσε τον χρόνο του, 2” όμως πιο αργός από τον Massa.

Θέση Ομάδα Οδηγός Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Williams F. Massa 1:33.258 99
2 Mercedes N. Rosberg 1:33.484 0.226 103
3 Ferrari K.Raikkonen 1:35.426 2.168 87
4 McLaren K. Magnussen 1:35.894 2.636 88
5 Toro Rosso D. Kvyat 1:36.113 2.855 81
6 Force India N. Hulkenberg 1:36.205 2.947 115
7 Marussia J. Bianchi 1:37.087 3.829 78
8 Caterham M. Ericsson 1:38.083 4.825 117
9 Lotus R. Grosjean 1:42.166 8.908 33
10 Sauber A. Sutil 1
11 Red Bull S. Vettel 0.5