98073036-2943162822014

Οι χειμερινές δοκιμές έλαβαν τέλος σήμερα, μετά κι από το πέρας της δωδέκατης ημέρας που είχαν στη διάθεσή τους οι ομάδες. Ο καιρός, αν και λίγο πιο ψυχρός από τις προηγούμενες ημέρες (21 οC), ήταν ηλιόλουστος, ανεβάζοντας τη θερμοκρασία στο οδόστρωμα σε επιθυμητά επίπεδα (37 οC). Στο πρώτο μισάωρο της διαδικασίας όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα, με εξαίρεση τους Hamilton και Grosjean, με τον Bottas της Williams να βρίσκεται στην πρώτη θέση των χρόνων (1:36.5). Η Mercedes W05 ταλαιπωρούνταν από προβλήματα στο κιβώτιο και οι μηχανικοί έκαναν αγώνα δρόμου για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος δοκιμών. Στη Lotus, τα χθεσινά θέματα δεν φάνηκε να έχουν λυθεί μέχρι την έναρξη του τεστ, οπότε ο Grosjean θα έπρεπε να κάνει λίγη υπομονή ακόμη μέχρι να βγει στην πίστα. Ο Γάλλος παραδέχθηκε το προφανές, δηλαδή, ότι η ομάδα του έχει μείνει πίσω και η συγκεκριμένη εξέλιξη δεν ήταν αυτή που προσδοκούσε.

Περίπου 9 λεπτά πριν τη συμπλήρωση της πρώτης ώρας, η Ε22 έκανε την εμφάνισή της στο Bahrain International Circuit. Ο πρόεδρος της πίστας, Zayed Al Zayani, έκανε γνωστή την ονομασία  της στροφής 1 σε στροφή Michael Schumacher. Ο Al Zayani ήρθε σε συνεννόηση με την οικογένεια του Γερμανού πολυπρωταθλητή, ενώ την είδηση επιβεβαίωσε και η μάνατζερ του Schumi, Sabine Kehm.

Η οικογένεια του Michael θα ήθελε να ευχαριστήσει το Bahrain International Circuit για αυτή τη χειρονομία, την αναγνώριση των επιτευγμάτων του στη Formula 1 και το ενδιαφέρον που εκείνος έδειξε για το σχεδιασμό της πίστας BIC.

Εκλαμβάνουμε την κίνηση αυτή, ως αναγνώριση του πάθους του για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είμαι πεπεισμένη πως ο Michael θα λάτρευε την ιδέα και θα αισθάνονταν μεγάλη τιμή, έχοντας στο BIC μια στροφή με το όνομά του.

TEST PRE-CAMPIONATO F1/2014 BAHRAIN 27/02-02/03/2014

Στα των δοκιμών, οι Button, Vettel, Chilton, Alonso, Sutil και Vergne δεν μπόρεσαν να απειλήσουν το χρόνο του Bottas, κάνοντας τους δικούς τους ταχύτερους γύρους, μέχρι εκείνη τη στιγμή. Από την πλευρά του, ο Φινλανδός κινούνταν σταθερά στο 1:36, καταφέρνοντας να κατεβάσει ξανά το χρόνο του κατά 3 δέκατα. Έχοντας περάσει πάνω από μια ώρα στο τεστ, η Red Bull βγήκε ξανά στην πίστα για αεροδυναμικές δοκιμές, με το “Flow-Viz” να είναι ορατό στα side pod της RB10. Λίγο αργότερα ήρθε η σειρά του Kobayashi να μπει στο 1:38, ενώ οι Vergne, Bottas και Vettel ολοκλήρωναν το πρόγραμμά τους και την πίστα να ησυχάζει για περίπου ένα τέταρτο.

Με το BIC άδειο, ο Alonso έβγαλε την F14 T από τα pit και ανέβασε τη Ferrari στην κορυφή του πίνακα των χρόνων. Αυτό οδήγησε το Bottas ξανά στην πίστα, με τη Williams να ανακοινώνει πως το πρόγραμμά της είναι παρόμοιο με το χθεσινό, κάτι που σήμαινε πως ο Φινλανδός θα επικεντρωνόταν σε γύρους κατατακτηρίων, με χαμηλό φορτίο καυσίμου. Στη συνέχεια ο Sutil βελτίωσε κι άλλο το χρόνο του, ο Hulkenberg ανέβηκε τέταρτος και ο Vergne τρίτος, με την πλειοψηφία των μονοθεσίων να βρίσκεται έξω από τα pit, κάτι που δεν είδαμε να συμβαίνει συχνά κατά τη φετινή pre-season.

F1 Testing in Bahrain - Day Four

Μετά από δυο ώρες δοκιμών και το μεσημέρι να πλησιάζει, η θερμοκρασία ανέβηκε κι άλλο, τόσο στον αέρα (22 οC), όσο και στην άσφαλτο (41 οC). Ο Bottas βρήκε την ευκαιρία να ανέβει ξανά στην πρώτη θέση, υποβιβάζοντας τον Ισπανό της Scuderia. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ρωτήθηκε για το ποια μονοθέσια προτιμάει, από όσα έχει οδηγήσει στην καριέρα του μέχρι τώρα και χωρίς υπεκφυγές δήλωσε:

Τα ωραιότερα αυτοκίνητα ήταν τα V10, όταν πρωτοεμφανίστηκα στη Formula 1. Στη συνέχεια είναι τα V8 και μετά τα V6 και ελπίζω ότι δεν θα δούμε V4. Ίσως να δούμε, αλλά δεν θα βρίσκομαι στη Formula 1 τότε.

Η FW36 έδειχνε πολύ δυνατή, συνεχίζοντας να κατεβάζει τον καλύτερο χρόνο της ημέρας. Μάλιστα, έγινε το πρώτο μονοθέσιο που μπήκε στο 1:34, ένα χρόνο που ο Vergne δεν μπορούσε να φτάσει, παρά την προσωπική του βελτίωση που τον έφερε μερικά δέκατα πίσω από τον Alonso. Την ίδια στιγμή, η Sauber γινόταν η πρώτη ομάδα που περνούσε τους 50 γύρους σήμερα, σε μια προσπάθεια να καλύψει το χαμένο έδαφος από χθες και τον μόλις ένα γύρο που κατάφερε να ολοκληρώσει. Εξαιτίας της κακής τρίτης μέρας, ο Sutil και ο Gutierrez θα μοιράζονταν το σημερινό τεστ, με το Μεξικανό να βρίσκεται στο κόκπιτ της C33 μετά το μεσημεριανό διάλειμμα. Η ομάδα της Lotus συνέχιζε τις αναβαθμίσεις στο λογισμικό του μονοθεσίου, στέλνοντας τον Grosjean για in-and-out laps και με τη συμπλήρωση τριών ωρών δοκιμών, είχαμε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Η Red Bull έμεινε στη στροφή Michael Schumacher, με τους κριτές να σπεύδουν στο σημείο και τη διαδικασία να διακόπτεται για περίπου 13 λεπτά.

GP Spanien 2013

Με τρία τέταρτα της ώρας να απομένουν για τη μεσημεριανή διακοπή, οι Vergne, Sutil, Hulkenberg και Bottas δεν έχασαν χρόνο σταθμευμένοι στα pit και βγήκαν στην πίστα, συνεχίζοντας τα προγράμματά τους. Ο Γερμανός της Force India βρήκε 7 δέκατα του δευτερολέπτου και πέρασε στην τρίτη θέση, ο Bottas έκανε δοκιμαστικές εκκινήσεις στο τέλος του pit lane και η Sauber εξασκούνταν στα pit stop, προσομοιώνοντας παράλληλα γύρους αγώνα. Στις 11:35 η πίστα ζωντάνεψε ακόμη περισσότερο με τις Toro Rosso, Lotus, Caterham και Mercedes να βγαίνουν από τα pit. Ο Hamilton έκανε ένα μικρό stint 5 γύρων, με καλύτερο χρόνο το 1:38.6, ενώ η Ε22 έμεινε στην πίστα με 5 λεπτά να απομένουν για το διάλειμμα.

Η “δράση” συνεχίστηκε από εκεί που έμεινε πριν την προγραμματισμένη διακοπή και η τρίτη κόκκινη σημαία της ημέρας ήταν γεγονός, μόλις 8 λεπτά μετά την επανέναρξη του τεστ. Τα μόνα μονοθέσια που βρίσκονταν στην πίστα ήταν αυτά της Mercedes και της McLaren, με την MP4-29 να οφείλεται για την είσοδο του γερανού. Με την πράσινη σημαία να ανεμίζει ξανά, Hamilton, Kobayashi και Gutierrez βγήκαν από τα pit, ενώ η Force India ενημέρωνε για το απογευματινό της πρόγραμμα, που θα περιελάμβανε μεγάλης διάρκειας stint. Απ’ ότι φάνηκε και οι Mercedes – Sauber έκαναν το ίδιο, με τους οδηγούς τους να συμπληρώνουν περίπου 20 σύννεχόμενους γύρους, πριν κάνει την επανεμφάνισή της η Ε22 του Grosjean και σχεδόν αμέσως μετά, η κόκκινη σημαία.

Χωρίς τίτλο

Ένα μονοθέσιο που είχαμε πολύ ώρα να δούμε στην πίστα, ήταν αυτό της Marussia. Η Ρωσική ομάδα ανακοίνωσε μέσω twitter, πως κάποια ηλεκτρικά προβλήματα κρατούσαν την MR03 καθηλωμένη στα pit. Στις 13:50 το BIC είδε την πράσινη σημαία, με τους Bottas, Hulkenberg και Gutierrez να είναι οι πρώτοι που βγήκαν από τα pit. Και οι τρεις φόρεσαν τα πολύ μαλακά ελαστικά της Pirelli, με τον Esteban να βελτιώνει το χρόνο του σε 1:37.3, ενώ το ίδιο έκανε και ο Hamilton μερικά λεπτά αργότερα, ανεβαίνοντας δεύτερος με χρόνο 1:35.473. Παράλληλα, ο Chilton κατάφερε να κάνει μερικούς installation-laps για την ομάδα του και ο πρωταθλητής Sebastian Vettel να βγει ξανά από τα pit, για πρώτη φορά μετά το μεσημέρι. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ομάδα, το πρόβλημα αυτή τη φορά βρέθηκε στο μπροστά μέρος του μονοθεσίου.

Από τους Hulkenberg, Gutierrez, Kobayashi και Chilton, ο Γερμανός ήταν ο ταχύτερος κινούμενος στο 1:41, όμως η VJM07 είχε άλλα σχέδια και έμεινε στη στροφή 3 για μια ακόμη κόκκινη σημαία. Η Ferrari δεν είχε φανεί στην πίστα μετά το διάλειμμα, με τον Alonso να έχει μείνει στους 38 γύρους, και μόλις αυτό κατέστη δυνατό, ο Ισπανός μπήκε στο μονοθέσιο και όρμησε στο BIC. Όμως, αυτό δεν κράτησε πολύ, αφού στον πρώτο του γύρο προκάλεσε μια ακόμη διακοπή. Με λιγότερο από μιάμιση ώρα να απομένει για την ολοκλήρωση των χειμερινών δοκιμών, το θέαμα της F14 T να γυρνάει στα pit πάνω στο γερανό της πίστας, δεν ήταν αυτό που θα ήθελαν οι άνθρωποι της Ιταλικής ομάδας.

2014 Bahrain wintertesting

Η Mercedes ανακοίνωσε πως θέλει να καλύψει τη διαφορά των 34 km που τη χώριζε από τη Williams, την ομάδα με τα περισσότερα χιλιόμετρα στις χειμερινές δοκιμές, και ο Hamilton βελτίωσε το χρόνο του κατά μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου. Έπειτα, ο Alonso βγήκε στην πίστα, με το πρόβλημα στο μονοθέσιο του να μην είναι αρκετό για να του στερήσει κάποια τελευταία χιλιόμετρα. Ο Ισπανός πέρασε ξανά στη δεύτερη θέση των χρόνων, ενώ και η Caterham του Kobayashi έγραφε τον δικό της καλύτερο γύρο (1:38.391).

Εξαιτίας των πολλών σημερινών διακοπών, το τεστ πήρε παράταση μισής ώρας, κάτι που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν οι περισσότερες ομάδες. Ο Alonso βελτίωσε κι άλλο το χρόνο του (1:35.370), έχασε όμως τη δεύτερη θέση από τη Mercedes του Hamilton (1:35.059), με το Bottas να ξεμακραίνει κι άλλο στην πρώτη θέση (1:33.987). Όμως, αμέσως μετά, η Williams σταμάτησε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, για την έκτη κόκκινη σημαία της ημέρας. Παράλληλα, ο Alonso πέρασε ξανά στη δεύτερη θέση (1:35.370) συνεχίζοντας την άτυπη αυτή κόντρα με το Lewis. Όμως ο Βρετανός φύλαγε το καλύτερο για το τέλος, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο της ημέρας μόλις βγήκε η πράσινη σημαία. Το 1:33.278 ήταν 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργό από τον καλύτερο χρόνο και των 8 ημερών στο Μπαχρέιν, το 1:33.258 του Massa.

Προβλήματα στο συμπλέκτη της CT05 τελείωσαν νωρίτερα τις δοκιμές της Caterham, η Force India έχασε το τελευταίο 40λεπτο με θέματα στον κινητήρα της Mercedes, ενώ πρόβλημα αντιμετώπισε και η McLaren, σε μονάδα με πολλά χιλιόμετρα στο ενεργητικό της. Ο Alonso κατέβασε κι άλλο το χρόνο του, με το Hamilton να φοράει τα πολύ μαλακά ελαστικά και να προσπαθεί να κάνει το ίδιο, χωρίς όμως επιτυχία. 20 λεπτά πριν το τέλος είχαμε την τελευταία, όγδοη, κόκκινη σημαία, όταν η C33 του Gutierrez σταμάτησε στη στροφή 8. Η Ελβετική ομάδα έκανε έλεγχο καυσίμου, κάτι που σημαίνει πως δεν υπήρξε μηχανικό πρόβλημα, απλά άφησε το μονοθέσιο να μείνει από καύσιμο. Στα τελευταία λεπτά μόνο δυο οδηγοί βελτίωσαν το χρόνο τους. Ο Chilton ήταν ο ένας (1:36.835) και ο Vettel ο άλλος (1:37. 468).

Θέση Ομάδα Οδηγός Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Mercedes L.Hamilton 1:33.278 69
2 Williams V.Bottas 1:33.987 0.709 108
3 Ferrari F.Alonso 1:34.280 1.002 74
4 Force India N.Hulkenberg 1:35.577 2.299 74
5 Toro Rosso J.E.Vergne 1:35.701 2.423 74
6 Sauber A.Sutil 1:36.467 3.189 91
7 Marussia M.Chilton 1:36.835 3.557 61
8 Sauber E.Gutierrez 1:37.303 4.025 86
9 Red Bull S.Vettel 1:37.468 4.190 77
10 McLaren J.Button 1:38.111 4.833 22
11 Caterham K.Kobayashi 1:38.391 5.113 106
12 Lotus R.Grosjean 1:39.302 6.024 32

Ακριβή συμπεράσματα για τη δυναμική των μονοθεσίων δεν μπορούν να βγουν από τις χειμερινές δοκιμές. Κατά το παρελθόν έχουν υπάρξει φορές που κάποια ομάδα πετούσε σε αυτές και τελικά η απόδοση της στους αγώνες δεν ήταν αντάξια των προσδοκιών, ενώ υπήρξαν και άλλες που ο “πρωταθλητής χειμώνα” είχε το πάνω χέρι και στο πρωτάθλημα, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τη Brawn το 2009. Παρακάτω ακολουθούν δυο πίνακες, ένας με τους 10 ταχύτερους χρόνους των τετραήμερων δοκιμών και ένας με τα χιλιόμετρα που κάλυψαν οι ομάδες, με σκοπό να μας δώσουν μια καλύτερη εικόνα του τελευταίου τεστ.

Θέση Ομάδα Οδηγός Χρόνος Διαφορά Ημέρα
1 Williams F.Massa 1:33.258 3
2 Mercedes L.Hamilton 1:33.278 0.020 4
3 Mercedes N.Rosberg 1:33.484 0.226 3
4 Williams V.Bottas 1:33.987 0.729 4
5 Ferrari F.Alonso 1:34.280 1.022 4
6 Force India S.Perez 1:35.290 2.032 1
7 Ferrari K.Raikkonen 1:35.426 2.168 3
8 Force India S.Perez 1:35.570 2.312 2
9 Force India N.Hulkenberg 1:35.577 2.319 4
10 Toro Rosso J.E.Vergne 1:35.701 2.443 4
Θέση Ομάδα Γύροι Χιλιόμετρα
1 Williams 410 2.219,33
2 Force India 402 2.176,03
3 Sauber 373 2.019,05
4 Mercedes 350 1.894,55
5 Ferrari 337 1.824,18
6 Caterham 297 1.607,66
7 McLaren 271 1.466,92
7 Toro Rosso 271 1.466,92
9 Marussia 258 1.396,55
10 Red Bull 182 985,17
11 Lotus 127 687,45

Το πρωτάθλημα του 2014 ξεκινά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, την Παρασκευή 14 Μαρτίου με τις πρώτες δυο ελεύθερες δοκιμές. Εκεί, αναμένουμε οι ομάδες να μας δώσουν το πρώτο αντιπροσωπευτικό δείγμα των δυνατοτήτων των νέων τους μονοθεσίων.

[Photo Copyrights: Mercedes AMG Petroas F1 Team,Studio Colombo/Scuderia Ferrari,Getty Images,Sauber F1 Team,Glenn Dunbar/Williams F1]