Nico Rosberg

Η Mercedes έχει κάνει την καλύτερη προετοιμασία για το ξεκίνημα της σεζόν, με τα περισσότερα χιλιόμετρα στις χειμερινές δοκιμές, και πολλοί έχουν ήδη δώσει το χρήσμα τού φαβορί στους Γερμανούς. Παρόλο που οι χρόνοι των ελεύθερων δοκιμαστικών δεν προσφέρονται για την καλύτερη εξαγωγή συμπερασμάτων, η W05 έδειξε πως είναι ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο, με τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg να είναι οι μοναδικοί που έσπασαν το 1:30 σήμερα, γράφοντας τους καλύτερους χρόνους.

Πριν από το Grand Prix, αρκετοί παράγοντες της Formula 1 δήλωναν ότι το γερμανικό μονοθέσιο είναι το καλύτερο, και ο Jenson Button πιστεύει, μετά από τις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμαστικών, ότι η διαφορά από τους υπόλοιπους είναι τεράστια ή 1 δευτερόλεπτο στον γύρο, αν προτιμάς, στις μεγάλες αποστάσεις.

Είμαστε κοντά στους ταχύτερους. Ήμασταν δύο δευτερόλεπτα πιο αργοί από τη Mercedes στις δοκιμές, και τώρα είμαστε πάνω από ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί στις μεγάλες αποστάσεις. Νομίζω ότι ο καθένας είναι περίπου ένα δευτερόλεπτο μακριά τους. Είναι πάρα πολύ γρήγοροι. Αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι είναι τόσο πολύ πιο γρήγοροι από τους άλλους, ακόμα και από τη Williams. Η Williams φαίνεται να δυσκολεύεται λίγο στις γρήγορες στροφές, κάτι που είναι έκπληξη.

Τα μεγάλα stints δε θα είναι τόσο συναρπαστικά, γιατί θα πρέπει να κάνουμε εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά με λίγα καύσιμα, τα πράγματα θα είναι καλύτερα. Όλα τα ηλεκτρονικά μας λειτουργούν καλά, αλλά ακόμα έχουμε πρόβλημα με την ισορροπία τού μονοθεσίου, κάτι που μας δυσκολεύει στις γρήγορες στροφές. Στις αργές στροφές, είμαστε αρκετά καλά. Απλά, πρέπει να δουλέψουμε στην ισορροπία. Ίσως ο ρυθμός μας να μην είναι τόσο καλός όσο στα ελεύθερα δοκιμαστικά, αλλά νομίζω ότι θα είναι εντάξει.

Nico Rosberg

Αν και η αξιοπιστία τής Mercedes ήταν πολύ καλή στις χειμερινές δοκιμές, ο πρώτος που αναγκάστηκε να σβήσει τον κινητήρα του ήταν ο Hamilton, στο FP1, ύστερα από πρόβλημα στον αισθητήρα λαδιού. Ο Rosberg τονίζει ότι το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει απόλυτη αξιοπιστία, και αρνείται τα όσα λένε για την ανωτερότητα του μονοθεσίου του, αν και η μέρα ήταν πολύ καλή για τη Mercedes.

Είμαι ακόμα αισιόδοξος για το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα μπορούν να συμβούν. Είδαμε ότι ο team-mate μου σταμάτησε στην πίστα. Επίσης, η κατανάλωση καυσίμου θα είναι δύσκολη, γιατί είναι μία από τις δυσκολότερες πίστες για να το κάνεις αυτό. Σε κάθε γύρο, βλέπω πού είμαι και πού θα έπρεπε να είμαι, και είναι πάρα πολύ δύσκολο, επομένως θα είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση για την Κυριακή. Γι’ αυτό, οι κατατακτήριες θα είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα από τον αγώνα.

Θα πρέπει να κοιτάζουμε τον αγώνα, διότι υπάρχει μεγάλη φθορά στα ελαστικά, κάτι που δεν το περιμέναμε, αλλά είναι όπως πέρυσι. Αυτό πιθανώς συμβαίνει επειδή έχουμε λιγότερη πρόσφυση και γλιστράμε περισσότερο.

Από φέτος, το ERS είναι πιο περίπλοκο απ’ ό,τι πέρυσι και οι ομάδες συνεχίζουν να έχουν προβλήματα, όπως συμβαίνει και με το Brake-by-Wire σύστημα που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Ο Γερμανός λέει πως θα κάνουν διάφορες ρυθμίσεις για να βρουν τη σωστή ισορροπία στο φρενάρισμα.

Δυσκολευόμαστε με αυτό και κάνουμε ρυθμίσεις που δεν κάναμε πριν, καθώς έχουμε διαφορετική ισορροπία πέδησης και ο πίσω άξονας είναι πιο “ατίθασος”, επειδή υπάρχει ένα πρόβλημα που δεν είχαμε δει. Είναι λεπτό το θέμα, γιατί το Brake-by-Wire είναι στον πίσω άξονα και αν μπλοκάρω πολύ, θα βρεθώ εκτός πίστας.

Lewis Hamilton

Ο Hamilton έχει αφήσει πίσω του το πρόβλημα που δεν του επέτρεψε να κάνει χιλιόμετρα στο FP1, και δηλώνει ευχαριστημένος με όσα έκανε σήμερα, αλλά κι αισιόδοξος για τη συνέχεια.

Νομίζω ότι ήταν ένα στιγμιαίο πρόβλημα. Θα έχουμε τέτοια θέματα, αλλά ελπίζω ότι αυτό το πρόβλημα δε θα μας απασχολήσει ξανά. Τα πήγαμε καλά στο FP2 κι ελπίζω να χτίσουμε πάνω σ’ αυτό στο FP3 και να δούμε τι θα κάνουμε στις κατατακτήριες.

Έχουμε καλά δεδομένα, κι έχουμε καταλάβει καλά τι συμβαίνει στην πίστα με την εξοικονόμηση καυσίμου και τα σχετικά. Είμαι θετικός και χαρούμενος. Αύριο, θα ξέρουμε καλύτερα τα φορτία καυσίμου των άλλων και πού βρίσκεται ο καθένας.

[Πηγές: Reuters, ESPN F1 (1), (2)]