Seat IBX Concept Live in Geneva 2011

Η Seat επιβεβαίωσε και επίσημα σήμερα πως θα βγάλει στην αγορά ένα μικρό SUV το 2016. Το πρώτο crossover αυτοκίνητο της Ισπανικής εταιρίας, θα αναπτυχθεί στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Martorell και θα κατασκευαστεί πάνω στην MQB πλατφόρμα του VW Group. Θα είναι διαθέσιμο μπροστοκίνητο και τετρακίνητο και κάτω από το καπό του θα εξοπλίζεται με TSI και TDI κινητήρες προερχόμενοι από το Leon.

Παράλληλα η Seat είδε τα έσοδα της το 2013 να είναι τα υψηλότερα της ιστορίας της, αφού είχε κύκλο εργασιών 6,47 δις ευρώ (+6,3%). Τα έσοδα μειώθηκαν ανά μονάδα στα -217 εκατομμύρια ευρώ, με τα κέρδη μετά από φόρους να ανέρχονται στα -149 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με -30 εκ. το προηγούμενο έτος.

seat Press conference

Η Seat έχει επενδύσει περισσότερα από 2,6 δις ευρώ σε επενδύσεις και δαπάνες στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης R&D, με τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) να αυξάνονται κατά 73% στο συνολικό ποσό των 221 εκατ. ευρώ. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 70% στα 358 εκ. ευρώ. Για πρώτη φορά από το 2007, οι επενδύσεις καλύφθηκαν πλήρως από τις λειτουργικές ταμειακές ροές. 

Συνολικά το 2013 πούλησε 355.000 αυτοκίνητα (+10,6%), με τα 102.000 να είναι Leon (44,4%). Μέσα στο 20014 η Seat θα βγάλει στην αγορά τα Leon ST 4Drive και Mii by MANGΟ, ενώ θα ακολουθήσει το Leon X-Perience, μία έκδοση του Leon ST με χαρακτηριστικά crossover μέχρι το τέλος του έτους.

[Πηγή: Seat]

Δελτίο Τύπου

Είσοδος σε νέα κατηγορία

H SEAT θα αποκτήσει σύντομα το πρώτο της SUV  

/ Νέο μοντέλο που θα προστεθεί στην γκάμα το 2016 και θα αποτελέσει ένα νέο σημαντικό βήμα για βιώσιμη κερδοφορία

Ένα compact SUV (Sport Utility Vehicle) θα προστεθεί στην γκάμα της SEAT μετά από δύο χρόνια δουλειάς πάνω στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του. Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου μοντέλου θα ξεκινήσει το 2016.

«Αυτό είναι μια εξαιρετική είδηση, δεδομένου ότι η SEAT μπαίνει σε νέα εδάφη και σε μια από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες στον κόσμο», δήλωσε ο Πρόεδρος της SEAT Jürgen Stackmann κατά την συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων του 2013. Πρόσθεσε επίσης ότι «το SUV είναι ένας σημαντικός πυλώνας για την μελλοντική στρατηγική μας και ένα σημαντικό βήμα στην πορεία για την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας για την εταιρεία».

Η απόφαση για το SUV αποτελεί σαφή ένδειξη της δέσμευσης του Ομίλου Volkswagen στην ισπανική μάρκα. Το νέο μοντέλο έρχεται να ανταγωνιστεί σε μια αναπτυσσόμενη  κατηγορία που αντιπροσωπεύει σχεδόν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο μόνο στην Ευρώπη, η οποία έχει σημειώσει αύξηση κατά 40% τα τελευταία πέντε χρόνια και προβλέπεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον. Επιπλέον το λανσάρισμα του σημαίνει την περαιτέρω διεύρυνση της γκάμας μοντέλων SEAT, ώστε η μάρκα να διατηρήσει την σημερινή δυναμική της ανάπτυξη, μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα της οικογένειας Leon, ένα μοντέλο που έχει λάβει πολλές διακρίσεις και βραβεία σε όλη την Ευρώπη.

Το νέο SUV θα αναπτυχθεί από το Τεχνικό Κέντρο της SEAT στο Martorell, ένα μοναδικό κέντρο στο είδος του στην νότια Ευρώπη, που απασχολεί περισσότερους από 900 μηχανικούς με αφοσίωση στην καινοτομία.

H SEAT επιτυγχάνει το 2013 τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία της με σχεδόν 6.500 εκατομμύρια ευρώ

/ Σημαντική αύξηση σε πωλήσεις και παραγωγή

/ Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα -149 εκατομμύρια ευρώ

/ Η SEAT εμφάνισε ΕΒΙTDA 221 εκατομμύρια ευρώ και λειτουργική ταμειακή ροή αυξημένη κατά 70%

/ Για πρώτη φορά από το 2007, οι επενδύσεις καλύφθηκαν πλήρως από τις λειτουργικές ταμειακές ροές

/ Πάνω από 2.600 εκατομμύρια ευρώ οι επενδύσεις R&D κατά τα τελευταία 5 χρόνια

/ Το εργοστάσιο στο Martorell κατέγραψε το μεγαλύτερο όγκο παραγωγής από το 2007

Η SEAT βελτιώνεται συνεχώς παρά την υφιστάμενη οικονομική κρίση. Με μια σημαντική ανάκαμψη των πωλήσεων και της παραγωγής, η SEAT έκλεισε το 2013 με τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία της, αφού παρουσίασε κύκλο εργασιών 6.473 εκ. ευρώ ή 6,3% περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. «Το 2013 ήταν μία δύσκολη και απαιτητική χρονιά, αλλά η SEAT απέδειξε τις δυνατότητες της και εντάχθηκε ανάμεσα στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη παρουσιάζοντας ρεκόρ πωλήσεων και παραγωγής για τα τελευταία χρόνια», τόνισε ο Πρόεδρος της SEAT Jürgen Stackmann κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2013.

Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης (η μεγαλύτερη περιοχή εμπλοκής της SEAT), που επηρεάστηκε από τις οικονομικές δυσκολίες της περιοχής, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των εσόδων ανά μονάδα, ενός από τους σημαντικότερους παράγοντες των λειτουργικών αποτελεσμάτων των -217 εκατομμύρια ευρώ το 2013 (-134 εκ. ευρώ κατά το προηγούμενο έτος *). Το λειτουργικό αποτέλεσμα επηρεάστηκε επίσης από τις υψηλότερες δαπάνες προσωπικού και αναδιάρθρωσης καθώς και από την αύξηση των αποσβέσεων λόγω λανσαρίσματος νέων μοντέλων.

Η SEAT έχει επιτύχει τεράστιες επενδυτικές προσπάθειες κατά τα τελευταία πέντε χρόνια προκειμένου να εξασφαλίσει το μέλλον της, με πάνω από 2.600 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και δαπάνες R&D. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα -149 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με -30 εκ. το προηγούμενο έτος.

Τα κέρδη της εταιρείας προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) αυξήθηκαν κατά 73% στο συνολικό ποσό των 221.000.000€ και οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά 70% στα 358 εκ. ευρώ. Για πρώτη φορά από το 2007, οι επενδύσεις καλύφθηκαν πλήρως από τις λειτουργικές ταμειακές ροές. Ο Holger Kintscher, Vice-President Finance and Organization, τόνισε ότι «η SEAT έχεις πραγματοποιήσει ένα σημαντικό εξορθολογισμό του ισολογισμού, που εδραιώνει την οικονομική της θέση. Η εταιρεία έχει αυξήσει σημαντικά την ικανότητα της να αυτοχρηματοδοτεί τις επενδύσεις της και έχει βελτιώσει την ποιότητα λειτουργίας της».

Ποιότητα και αποτελέσματα

Με περισσότερα από 102.000 οχήματα να παραδίνονται σε όλο τον κόσμο (+44,4%), το νέο Leon αποτέλεσε το κλειδί της θετικής πορείας των πωλήσεων της SEAT κατά το 2013, με συνολικές πωλήσεις που ανήλθαν σε 355.000 οχήματα και με αύξηση 10,6%. Η 5θυρη έκδοση του ήταν αυτή που πουλήθηκε περισσότερο σε όλη την διάρκεια του προηγούμενου έτους και έτσι καθιερώθηκε ως το best-seller μοντέλο της μάρκας σε πολλές αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Τουρκία μεταξύ άλλων). H SEAT εκμεταλλεύτηκε την κρίση για να μειώσει την εξάρτηση της από την εγχώρια αγορά και να επεκταθεί σε διεθνές επίπεδο, εξάγοντας το 83% της παραγωγής το προηγούμενο έτος σε σύγκριση με 75% το 2009.

Μαζί με το Leon, το Ibiza, η οικογένεια Altea καθώς και το δεύτερο πλήρες έτος παραγωγής του Audi Q3, έδωσαν στην SEAT τον μεγαλύτερο όγκο παραγωγής στις εγκαταστάσεις του Martorell από το 2007, με συνολικά περισσότερες από 390.000 μονάδες (+3,4%). Στην 20η επέτειο των εγκαινίων του, το εργοστάσιο στο Martorell έλαβε το διάσημο βραβείο Automotive Lean Award για την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών παραγωγής του.

Η ποιότητα των διαδικασιών και των προϊόντων της SEAT κέρδισαν ευρεία διεθνή αναγνώριση, η οποία ενίσχυσε περαιτέρω την εικόνα της μάρκας. Τρία μοντέλα SEAT (Leon, Ibiza και Alhambra) έχουν διακριθεί με πολλά βραβεία σε πολλές χώρες, όπως Αυτοκίνητο της Χρονιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο και Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ισπανία για το SEAT Leon.

Απασχόληση και αειφορία

Η SEAT και το 2013 εστίασε την προσοχή της στην κοινωνική δέσμευση και στην δέσμευση για την αειφορία. Η εταιρεία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς εργοδότες της Ισπανίας και σε αντίθεση με την εγχώρια αγορά, η SEAT μέσα στην χειρότερη φάση της κρίσης έχει δημιουργήσει περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τους εργαζόμενους από 10.369 το 2009 σε 11.458 το 2013.

Η δέσμευση της SEAT στην κατάρτιση –με επένδυση 13 εκατ. ευρώ ετησίως- και ιδιαίτερα το πρόγραμμα εναλλασσόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που πραγματοποιήθηκε στο Apprentice School της εταιρείας, εξακολουθεί να προκαλεί το ενδιαφέρον ανάμεσα σε χιλιάδες νέους που βλέπουν την SEAT ως μια μεγάλη ευκαιρία επίτευξης προσωπικής και επαγγελματικής ολοκλήρωσης.

Τα εγκαίνια του SEAT al Sol, της μεγαλύτερης φωτοβολταικής εγκατάστασης του κλάδου αυτοκινήτου, έχει γίνει το έμβλημα της SEAΤ στα πλαίσια της περιβαλλοντικής δέσμευσης, η οποία μετακυλύεται φυσικά και στα προϊόντα της. Χάρη στην γκάμα αυτοκινήτων Ecomotive, το 60% των οχημάτων που πωλούνται από την SEAT σε όλο τον κόσμο, εκπέμπουν λιγότερο από 120 gr/km CO2, ένα ποσοστό που αυξάνεται σε 80% στην ισπανική αγορά. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία εργάζεται για την προώθηση της χρήσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), ένα καύσιμο που είναι καθαρότερο, ασφαλέστερο και πιο προσιτό. Η SEAT σήμερα προσφέρει δύο CNG εκδόσεις, το Leon TGI και το Mii Ecofuel, το μοντέλο με τη χαμηλότερη κατανάλωση στην ιστορία της SEAT και με εκπομπές ρύπων 79 g/km.

Το μέλλον

Το 2014, η γκάμα της SEAT θα συνεχίσει να επεκτείνεται κυρίως γύρω από την οικογένεια Leon. Μετά την παρουσίαση του Leon Cupra στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το ταχύτερο και το πιο ισχυρό αυτοκίνητο στην ιστορία της SEAT, η επόμενη νέα έκδοση πριν το καλοκαίρι θα είναι το Leon ST 4Drive, ακολουθούμενη από το Leon X-Perience, μία έκδοση του Leon ST με χαρακτηριστικά crossover μέχρι το τέλος του έτους. Το best-seller της SEAT, το Ibiza, γιορτάζει παράλληλα το 2014 την 30η επετείο του. Αυτό το καλοκαίρι, θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις του Mii by MANGΟ που παρουσιάστηκε στην Γενεύη, το οποίο έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την εταιρεία μόδας MANGO με έδρα την Βαρκελώνη.

Η νέα χρονιά για την SEAT ξεκίνησε με αύξηση των πωλήσεων, κυρίως του Leon. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2014 οι ταξινομήσεις Leon αυξήθηκαν κατά 46% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2013 και 18.700 οχήματα πουλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, πάνω από 20.000 παραγγελίες έχουν ήδη καταχωρηθεί για την οικογένεια Leon ST.

«Οι οικονομικές δυσκολίες εξακολουθούν να υφίστανται στο επιχειρηματικό περιβάλλον μας και ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις, ως κλάδος αλλά και ως εταιρεία. Αλλά η SEAT έχει ισχυρότερη οικονομική βάση από ότι πριν και μία σαφή στρατηγική για το μέλλον που βασίζεται στην επιτυχία του Leon», συνόψισε ο Πρόεδρος της SEAT Jürgen Stackmann

(*) Η SEAT ετοιμάζει τις οικονομικές καταστάσεις της σύμφωνα με το ισπανικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο, χωρίς να περιλαμβάνονται οι θυγατρικές της. Η Volkswagen εφαρμόζει διεθνή λογιστικά πρότυπα (IAS/AFRS) και ενοποιεί στα στοιχεία της αυτά της SEAT.