japanese car market

Οι πωλήσεις εισαγόμενων αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, σημείωσαν ρεκόρ 17 ετών με εταιρίες όπως η Maserati και η Volkswagen μεταξύ άλλων, να σημειώνουν την μεγαλύτερη άνοδο. Ενδεικτικό του πόσο κλειστή αγορά είναι αυτή της Ιαπωνίας και το πόσο πίσω βρίσκονται τα ξένα αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα εγχώρια, είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις των μη-Ιαπωνικών μαρκών, αντιστοιχούν μόλις στο 8.8% των συνολικών! Το μη-Ιαπωνικό μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις είναι το VW Golf (αυτοκίνητο της χρονιάς στην Ιαπωνία για το 2013) και βρίσκεται μόλις στην 27η θέση με “μόλις” 31.000 να έχουν πωληθεί.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ενώ μέχρι πρότινος, εισάγονταν κατά κύριο λόγο μεγάλα, ακριβά sedans που έως έναν βαθμό αποτελούσαν status symbol για τους κατόχους τους, σιγά-σιγά, μοντέλα όπως το VW up! “κλέβουν” πωλήσεις από τα εξαιρετικά δημοφιλή, Ιαπωνικά kei cars. Η ίδια τάση εμφανίζεται και στις λίγο μεγαλύτερες κατηγορίες των hatchbacks με τις πωλήσεις εταιριών όπως η Mercedes, να βασίζονται σε πολύ μεγάλο ποσοστό στα “μικρά” τους μοντέλα. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως οι Ιάπωνες σταμάτησαν να υπολογίζουν τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αφού η Mercedes-Benz πχ, πουλώντας 59.774 οχήματα (+40% σε σύγκριση με πέρυσι), προσπέρασε την Lexus και έγινε η premium μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις.

Οι ξένοι κατασκευαστές, κάνουν παράπονα για τις εξαιρετικά χρονοβόρες και “επίπονες” διαδικασίες πιστοποίησης για τα εισαγόμενα οχήματα. Διαδικασίες που οι Η.Π.Α. και η Ιαπωνία έχουν συμφωνήσει να αναθεωρήσουν αφού υψώνονται ως ένας αόρατος τοίχος στο εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών. Προφανώς κάτι αντίστοιχο θα γίνει και με την Ευρώπη. Ακόμα και να προσπεραστεί αυτό το εμπόδιο όμως, το πρόβλημα των Ευρωπαίων και Αμερικάνων κατασκευαστών, είναι το θέμα της κουλτούρας και αυτό δύσκολα θα αλλάξει.