Mazda-Skyactiv-Chassis-05

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Hiroshima, ο νέος πρόεδρος της Mazda (τυπικά από τις 24 Ιουνίου), Seita Kanai, δεν απέκλεισε την πιθανότητα λανσαρίσματος ενός ακόμα μεγαλύτερου, πισωκίνητου μοντέλου που θα βασίζεται στην αρθρωτή Skyactiv πλατφόρμα που θα χρησιμοποιηθεί και στο νέο MX-5.

Όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο της χρησιμοποίησης του Skyactiv chassis για ένα άλλο sportscar που θα κινείται από περιστροφικό κινητήρα, ο Kanai-san απάντησε

Υπερβολικά καλή ερώτηση. Δεν μπορώ να απαντήσω.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον ωστόσο, είναι ότι την ίδια απάντηση έδωσε και για το επερχόμενο “CX-3”, το compact SUVτης Ιαπωνικής εταιρίας που περιμένουμε να παρουσιαστεί του χρόνου και το οποίο, θα βασίζεται στο ολοκαίνουριο Mazda2. Επί του θέματος τώρα, η διπλωματική απάντηση του Kanai-san είναι ανοιχτή για ερμηνεία. Εμείς, να θυμίσουμε πως το καλοκαίρι του 2013, η Mazda είχε ανακοινώσει ανεπίσημα πως εξελίσσεται ένας Wankel κινητήρας με την κωδική ονομασία 16x και πως αυτός ο κινητήρας, όταν ολοκληρωθεί, θα τοποθετηθεί σε ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Στην ουσία, μιλούσε για τον αντικαταστάτη του RX-8.

Σίγουρα, πρωτεύον στόχος των υπευθύνων της Mazda είναι να βγάλουν ένα πολύ καλό MX-5 και να του “εξασφαλίσουν” εμπορική επιτυχία. Από εκεί και πέρα, μέχρι το 2017-2018 που φημολογείται πως θα κάνει ντεμπούτο το νέο sports car υπάρχει άπλετος χρόνος. Αυτό που θεωρείται σίγουρο, είναι πως η αρθρωτή Skyactiv πλατφόρμα, δεν θα μείνει ανεκμετάλλευτη. Δεν θα περιοριστεί σε ένα μόνο μοντέλο. Πολλά θα εξαρτηθούν όμως από το αν οι μηχανικοί της Mazda, καταφέρουν να κάνουν τον Wankel κινητήρα να πληροί τις προδιαγραφές που έχουν οι ίδιοι ορίσει.