Gene Haas Formula One Press Conference

Μετά από την ανακοίνωση της καθυστέρησης εισόδου της ομάδας του στη Formula 1, για το 2016 αντί του 2015, ο Gene Haas κατάφερε να κερδίσει πολύτιμο χρόνο για να αποσαφηνίσει κανονισμούς που αναμένεται να οριστικοποιηθούν μετά τη συνεδρίαση των ομάδων μέσα στον Ιούνιο. Τα πελατειακά σασί μπορεί να μην επιστρέφουν -ακόμα- στο σπορ, όμως μετά από συζητήσεις που είχε με τη Mercedes και κυρίως τη Ferrari, ο Haas αποκαλύπτει αλλαγές στους κανονισμούς, που θα του επιτρέψουν να προμηθευτεί αρκετά κομμάτια για την κατασκευή του μονοθεσίου.

Σκοπός του Αμερικανού είναι η εύρεση ενός τεχνολογικού συνεργάτη, αφού δε διαθέτει αυτή τη στιγμή ό,τι χρειάζεται για δημιουργήσει ένα μονοθέσιο. Όσο για τη συνεργασία με τον κατασκευαστή σασί Dallara, αυτή δεν ξεκίνησε ποτέ, αφού η είσοδος της ομάδας στη Formula 1 καθυστερεί και η Dallara θα προμήθευε την ομάδα μόνο σε περίπτωση που θα συμμετείχε στο πρωτάθλημα του 2015.

Προσπαθούμε να βρούμε ένα τεχνολογικό συνεργάτη. Ξοδέψαμε πολύ χρόνο με τη Ferrari και μιλήσαμε λίγο με τη Mercedes. Ο προμηθευτής κινητήρων είναι μόνο το μισό της εξίσωσης και εμείς ακόμη δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Μέχρι να υπογράψουμε συμβόλαιο, όλα είναι ανοιχτά. Ελπίζω πως θα μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Παρόλο που δεν τρέχουμε μέχρι το 2016, ένας χρόνος πρόκειται να περάσει πολύ γρήγορα. Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να έχουμε σχέση με κάποιον, ώστε να ξεκινήσουμε. Εάν επρόκειτο να αγωνιστούμε το 2015, θα έπρεπε να προχωρήσουμε με το πακέτο της Dallara. Έχουμε το 50 τοις εκατό από ό,τι χρειάζεται για να αρχίσουμε να δημιουργούμε τα δικά μας αυτοκίνητα και ο απώτερος στόχος είναι να το κάνουμε αυτό.

Αλλά, ο κατάλογος των εξαρτημάτων μπορούμε να αγοράσουμε, θα αυξηθεί, και θέλουμε να είμαστε η ομάδα που θα εκμεταλλευτεί αυτό τον κανόνα και να προσπαθήσουμε να αγοράσουμε όσα περισσότερα μπορούμε. Απλά κοστίζει πάρα πολύ η κατασκευή όλων αυτών των μικρών και περίπλοκων λεπτομερών τμημάτων.

Guenther+Steiner+Gene+Haas

με τον επικεφαλής της ομάδας, Gunther Steiner, να συμπληρώνει:

Θα πάρουμε από τον τεχνικό συνεργάτη μας την ανάρτηση και όλα αυτά τα μέρη, διότι η παράγραφος 6 αλλάζει το επόμενο έτος. Θα κατασκευάσουμε τα υπόλοιπα εξαρτήματα μόνοι μας, όπως και το σασί. Αν ήταν να μπούμε το 2015, τότε δεν θα είχαμε το χρόνο να το κάνουμε και τώρα, με λίγο περισσότερο χρόνο μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας, χωρίς καμιά μετάβαση σε εξωτερικό προμηθευτή.

Με τη λίστα να επεκτείνεται, αυτός είναι ο τρόπος που θέλουμε να δράσουμε και ως εκ τούτου οι διαπραγματεύσεις είναι περισσότερες με τους τεχνικούς συνεργάτες, επειδή κανείς δεν έχει κάνει ακόμα κάτι τέτοιο.

Ο Haas έχει τονίσει πολλές φορές, πως δεν προτίθεται να δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια στο πρότζεκτ της Formula 1 και το πλάνο με εξαρτήματα από άλλες ομάδες θα βοηθήσει σε αυτό. Στοχεύει στη δημιουργία ενός αποδοτικού μοντέλου, που δεν θα περιλαμβάνει έναν τεράστιο αριθμό ατόμων, όπως έχουν αρκετές ομάδες της F1, αλλά μια μικρή ομάδα ανθρώπων που ξέρουν τι κάνουν, όπως και στα NASCAR.

Η τελευταία Αμερικανική ομάδα στη Formula 1 μάζεψε μόλις 6 βαθμούς το 1986 και μετά από ένα χρόνο αποσύρθηκε. Το όνομα αυτής... Team Haas Lola
Η τελευταία Αμερικανική ομάδα στη Formula 1 μάζεψε μόλις 6 βαθμούς το 1986 και τον επόμενο χρόνο αποσύρθηκε. Το όνομα αυτής… Team Haas Lola.

Από πλευράς επιδόσεων, όπως φαντάζεσαι, το μονοθέσιο δεν θα μπορεί αρχικά να τα βάλει με τις καθιερωμένες ομάδες. Πόσο όμως θα πρέπει να περιμένει ο Haas και οι φίλοι της ομάδας για να έρθουν τα αποτελέσματα; Ο ίδιος απαντά πολύ.

Πρέπει να μάθουμε. Θα χρειαστεί χρόνος, γιατί φυσικά δεν έρχεσαι εδώ νικώντας αυτούς τους τύπους αμέσως. Η εικασία μου είναι ότι θα πρέπει να δαπανήσουμε τρία, τέσσερα ή πέντε χρόνια στο πίσω μέρος (του grid), μαθαίνοντας το παιχνίδι, και αυτή θα είναι η δουλειά μας: Να μάθουμε πως θα κάνουμε αυτό το πράγμα να δουλέψει.

Δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι θα το κάνουμε, αλλά την ίδια στιγμή, με τον τρόπο που θα κάνουμε τα πράγματα, ίσως αλλάξουμε τον τρόπο που τα κάνουν άλλοι. Νομίζω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε όντας οικονομικοί και να είμαστε επιτυχημένοι. Δεν θα έμπαινα στη Formula 1 αν πίστευα ότι θα μπορούσα να αποτύχω.

Βλέποντας ολοκληρωμένο το σκεπτικό του Haas, περιμένω να δω στα σχόλια τι πιστεύεις εσύ πως μπορεί να πετύχει η συγκεκριμένη ομάδα και καταρχήν, αν θα μπορέσει να παρουσιαστεί έτοιμη το 2016. Από εκεί και πέρα, ο Αμερικανός ρωτήθηκε για το ποιος θα ήταν ο ιδανικός οδηγός για την ομάδα του, κατονομάζοντας τη Danica Patrick και αν πιστεύεις πως στους λόγους βρίσκεται και το οδηγικό ταλέντο, τότε κάνεις λάθος.

danica-patrick

 Η Danica Patrick σε ένα από τα αυτοκίνητά μας, είναι ο οδηγός όνειρο. Σίγουρα ταιριάζει στο σχέδιο. Είναι μια γυναίκα σε ένα αντρικό άθλημα, άρα θα προσελκύσει πολλή προσοχή. Ζυγίζει περίπου 50 κιλά, κάτι που αυτές τις ημέρες ακούγεται φανταστικό, οπότε διαθέτει πολλά από τα χαρακτηριστικά που θα ήταν καλό να έχουμε.

Σίγουρα (μπορούμε να έχουμε γυναίκα οδηγό). Αλλά ρεαλιστικά, ο πρώτος οδηγός πρόκειται να είναι ένας ενεργός πιλότος F1 που να ξέρει το άθλημα, ώστε να μας βοηθήσει να ξεκαθαρίσουμε τι πρέπει να κάνουμε και να μπορεί να δώσει feedback. Σε αυτό το καλούπι, θα είναι το νούμερο ένα. Ο δεύτερος οδηγός θα είναι Αμερικανός.

Το μονοθέσιο του Gene Haas πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι το Δεκέμβριο του 2015, με το χρονοδιάγραμμα της ομάδας να τοποθετεί την έναρξη κατασκευής τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Έως τότε, θα πρέπει να έχουν βρεθεί όλα τα κομμάτια του παζλ (χορηγοί, οδηγοί, κινητήρας, τεχνικός συνεργάτης, μηχανικοί) πράγμα που δείχνει πόσο δύσκολη θα ήταν η είσοδος της ομάδας στο πρωτάθλημα του 2015.