2009 Singapore F1 GP

Με τη Formula 1 να αφήνει για τα καλά την Ευρώπη και να στρέφει την πλώρη της προς την Ανατολή, ο δέκατος τέταρτος γύρος της σεζόν θα διεξαχθεί στους δημόσιους δρόμους της Σιγκαπούρης. Το σιρκουί Marina Bay έγινε το 2008 το σκηνικό του πρώτου νυχτερινού αγώνα F1 και πλέον μετρά 7 συναπτά έτη στο καλεντάρι. Οι εικόνες που έρχονται κάθε χρόνο από το μεγάλο λιμάνι είναι μαγευτικές, ενώ, κι ο κόσμος δείχνει να έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο Grand Prix.

Η διαδρομή αποτελεί τη χάραξη με τις περισσότερες στροφές, 23 τον αριθμό, με τα περίπου 309 χιλιόμετρα αγώνα να έρχονται έπειτα από την ολοκλήρωση 61 γύρων και σχεδόν δυο ωρών. Ο σχεδιασμός της πίστας πραγματοποιήθηκε από την Αμερικανική εταιρεία KBR, δεχόμενος μικρές τροποποιήσεις από τον Hermann Tilke. Το όχι και τόσο δημοφιλές σικέιν Singapore sling, αφαιρέθηκε πέρυσι, με τη διαδρομή να ασφαλτοστρώνεται τακτικά, εξαιτίας των πολλών ανωμαλιών που υπάρχουν στο οδόστρωμα.

1280px-Singapore_street_circuit_v2

Σαν σιρκουί πόλης, απαιτεί από τα μονοθέσια αρκετά υψηλές κλίσεις στις πτέρυγες για περισσότερη κάθετη δύναμη και λιγότερο δύναμη από τον κινητήρα. Ένα στοιχείο που θα κλείσει κάπως τη διαφορά μεταξύ των ομάδων με PU Mercedes και των υπολοίπων. Η καλή μηχανική πρόσφυση είναι αναγκαία για την επίτευξη ενός γρήγορου γύρου, καθώς και για μια καλή στρατηγική στον αγώνα, αφού τα πίσω ελαστικά -ειδικά το πίσω αριστερά- ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα και τα όποια σπιναρίσματα θα μικρύνουν ακόμη περισσότερο τη ζωή τους.

Μπορεί ο αγώνας να διεξάγεται το βράδυ, όμως οι θερμοκρασίες είναι σταθερά υψηλές, δυσκολεύοντας ιδιαίτερα το έργο των οδηγών. Για αυτούς, η Σιγκαπούρη αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της χρονιάς, με τη συγκέντρωσή τους να πρέπει να διατηρείται σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αφού τα kerb, οι άσπρες γραμμές, οι τοίχοι και τα καλύμματα φρεατίων, μπορούν ανά πάσα στιγμή να τιμωρήσουν με εγκατάλειψη ακόμη και το παραμικρό λάθος.

Grands Prix: 6

Πολυνίκης οδηγός: 3 Sebastian Vettel

Πολυνίκης ομάδα: 3 Red Bull Racing

Ταχύτερος γύρος: 1:48.574 – S.Vettel, Red Bull (2013)

Το γεγονός που έχει χαραχτεί ανεξίτηλα στην ιστορία του συγκεκριμένου αγώνα, δεν είναι άλλο από το περίφημο “crash gate”, όταν το 2008 ο Nelson Piquet Jr τράκαρε επίτηδες, για να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση -και τελικά να κερδίσει- ο τότε teammate του στη Renault, Fernando Alonso. Ο Ισπανός έχει κερδίσει άλλη μια φορά στη Σιγκαπούρη, το 2010 με τη Ferrari, με το Sebastian Vettel και τη Red Bull να έχουν σημειώσει τις περισσότερες νίκες, τρεις τον αριθμό.

Έτος Νικητής Ομάδα-Κινητήρας Pole Position Ομάδα-Κινητήρας
2013 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2012 S.Vettel Red Bull-Renault L.Hamilton McLaren-Mercedes
2011 S.Vettel Red Bull-Renault S.Vettel Red Bull-Renault
2010 F.Alonso Ferrari F.Alonso Ferrari
2009 L.Hamilton McLaren-Mercedes L.Hamilton McLaren-Mercedes
2008 F.Alonso Renault F.Massa Ferrari

Οι ζώνες DRS θα είναι δυο, όπως και πέρυσι. Η πρώτη θα βρίσκεται στην καμπή μεταξύ των στροφών 5 και 7, με σημείο ανίχνευσης ανάμεσα στις 4 και 5, ενώ η δεύτερη θα βρίσκεται στην κοντή ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, με ανίχνευση στο κομμάτι από τη στροφή 21 έως την 22.

Οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι υψηλές στη Σιγκαπούρη, όμως η ώρα διεξαγωγής του αγώνα σημαίνει πως οι διακυμάνσεις είναι μικρές. Έτσι, η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις δυο πιο μαλακές επιλογές, την πολύ μαλακή (κόκκινο χρώμα) και τη μαλακή (κίτρινο χρώμα). Οι δυνάμεις που δέχονται τα ελαστικά είναι μικρές, ενώ και η τριβή της ασφάλτου είναι σε μέτρια επίπεδα. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως στα 6 προηγούμενα GP δεν έχουμε δει βροχή, κάτι που σύμφωνα με τις πρώτες προβλέψεις, ίσως να γίνει φέτος.

Επειδή η πίστα δεν χρησιμοποιείται συνεχώς, το λάστιχο που θα στρώνεται διαρκώς στην επιφάνειά της σημαίνει πως το οδόστρωμα θα βρίσκεται στην καλύτερη κατάστασή του την Κυριακή και πως οι πιλότοι δεν μπορούν να στήσουν το μονοθέσιο από τα ελεύθερα της Παρασκευής, όπως ιδανικά θα ήθελαν. Έτσι, οδηγοί και ομάδες πρέπει να κάνουν υπομονή και να ρίξουν ιδιαίτερο βάρος στο FP3.

Sauber, Lotus και Toro Rosso θα έχουν αναβαθμίσεις για το συγκεκριμένο αγώνα, με τη Red Bull να τον έχει χαρακτηρίσει ως μια από τις καλύτερες ευκαιρίες της για να κοντράρει στα ίσια τα ασημένια βέλη της Mercedes. Κλείνοντας, μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει το πως θα προσαρμοστούν οι πιλότοι στις νέες απαγορεύσεις της FIA, πάνω στις ενδοεπικοινωνίες, και το εάν αυτές θα αλλάξουν κάποιες ισορροπίες, που είχαμε δεδομένες έως την Ιταλία.

Το πρόγραμμα του αγώνα:

Διαδικασία Ημέρα Ώρα Ελλάδος
Ελεύθερες δοκιμές 1 Παρασκευή 13:00
Ελεύθερες δοκιμές 2 Παρασκευή 16:30
Ελεύθερες δοκιμές 3 Σάββατο 13:00
Κατατακτήριες Σάββατο 16:00
Αγώνας Κυριακή 15:00

[Photo Copyrights: LAT Photographic]