velodyne (2)

H Velodyne Acoustic, μια εταιρία με έδρα την Silicon Valley που κυρίως κατασκευάζει συστήματα ήχου, έχει ετοιμάζει ένα νέο σύστημα αισθητήρων που θα δώσει τη δυνατότητα στα αυτόνομα αυτοκίνητα να γίνουν πιο φθηνά. Η Velodyne κρύβεται πίσω από τον περιστρεφόμενο πυργίσκο των αυτόνομων αυτοκινήτων της Google που χρησιμοποιεί ένα σύστημα λέιζερ ραντάρ ώστε να χαρτογραφεί το περιβάλλον σε τρεις διαστάσεις. Και παρότι το κόστος της συσκευής αυτής ανέρχεται από τα 30.000 έως τα 85.000 δολάρια και είναι αρκετά φθηνή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές ώστε με αυτή να διεξάγουν έρευνα, αλλά πάρα πολύ ακριβή για ένα όχημα παραγωγής.

Έτσι κατασκεύασε “Velodyne Lidar Puck”, το σύστημα που χωρά στη παλάμη ενός χεριού, το οποίο κοστίζει “μόλις” 7.999 δολάρια, φέρνοντας με τον τρόπο αυτό τα αυτόνομα αυτοκίνητα ένα βήμα πιο κοντά στην ευρεία παραγωγή. Το “Velodyne Lidar Puck” προσφέρει εικόνα χαμηλότερης ανάλυσης από 16 ακτίνες λέιζερ που διαθέτει, 4 φορές λιγότερες από τον πυργίσκο των αυτοκινήτων της Google που διαθέτει 64 ακτίνες λέιζερ και κοστίζει 75.000 – 85.000 δολάρια και 2 φορές λιγότερες από το μεσαίο σύστημα 32 ακτίνων της εταιρίας με κόστος 30.000-40.000 δολάρια. Οι λιγότερες ακτίνες λέιζερ της συσκευής δεν επηρεάζουν αρνητικά την ακρίβεια της, σύμφωνα με την εταιρία.

velodyne (1)

Ο αισθητήρες εκτός από τη χαμηλή τιμή του διαθέτει ακόμη ένα μεγάλο πλεονέκτημα, αυτό του μικρού μεγέθους του, επιτρέποντας τον να ενσωματωθεί στους εξωτερικούς καθρέπτες ή στις μπροστά κολόνες ενός αυτοκινήτου, εξαλείφοντας την ανάγκη για ένα πυργίσκο στην οροφή που μειώνει κατά πολύ την εμφάνιση ενός sedan και crossover.