983203604-1046119112014

Πριν μερικές ημέρες, ο Christian Horner αποκάλυψε πως αν δεν πραγματοποιηθούν αλλαγές για την εξέλιξη των power units μέσα στο 2015, οι ομάδες των Ferrari και Renault θα πιέσουν για απελευθέρωση από το 2016 και μετά. Κι αυτό επειδή στην πρώτη περίπτωση απαιτείται ομοφωνία από τις ομάδες, ενώ στη δεύτερη απλή πλειοψηφία.

Η άλλη ιδέα που έπεσε στο τραπέζι, ήταν εκείνη για επιστροφή στους βενζινοφάγους V8 και όσο κι αν οι οπαδοί θα ήθελαν κάτι τέτοιο, ο Toto Wolff μας θυμίζει πως Mercedes και Renault συμφωνούν με την εισαγωγή των νέων PU, αποκαλύπτοντας παράλληλα πως ούτε η Renault θέλει πλήρη απελευθέρωση της εξέλιξης.

Καμία σοβαρή εταιρεία δεν θα επέτρεπε την πλήρη άρση των περιορισμών. Η Renault και η Mercedes έχουν πλήρη ευθυγράμμιση σε αυτό. Θα έπρεπε να προωθούμε την τεχνολογία των κινητήρων αυτών, καθώς κάνουμε αγώνες με το ένα τρίτο του καυσίμου σε σχέση με πέρυσι και μάλιστα πάμε γρηγορότερα.

Η Renault ήταν πολύ δραστήρια ως προς στην εισαγωγή αυτών των κινητήρων, ως προϋπόθεση για να παραμείνει στην F1, και αυτό έχουμε σήμερα. Όλα τα άλλα πράγματα που συζητιούνται, είναι απλά αστεία.

Αν αλλάξει η τρέχουσα μορφή, μπορώ να εγγυηθώ πως σίγουρα οι κατασκευαστές δεν θα ενδιαφερόταν για την παροχή κάποιας άλλης μονάδας ισχύος, λόγω της σταθερότητας και της βιωσιμότητας του αθλήματος και της συνάφειας της υβριδικής τεχνολογίας με τα αυτοκίνητα δρόμου.

Στο παράθυρο μεταξύ του τέλους της φετινής χρονιάς και του επόμενου παγώματος στα τέλη Φεβρουαρίου του 2015, οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν το 92% του PU, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του υβριδικού συστήματος. Κάτι τέτοιο θα απαιτούσε 66 “βαθμούς εξέλιξης”, όμως, οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους 32 (48% του PU) και σε κάθε κομμάτι του κινητήρα αντιστοιχεί διαφορετικός αριθμός “βαθμών εξέλιξης”, ανάλογα με τη σπουδαιότητά του.

298473000-5851145112014

Έτσι, οι ομάδες των Ferrari και Renault ζήτησαν από τη Mercedes να επιτρέψει τη χρήση 13 “βαθμών εξέλιξης” μέσα στη χρονιά και πιο συγκεκριμένα σε μια αναβάθμιση των Ιούλιο του 2015, με τη Γερμανική εταιρεία να αντιπροτείνει 5 “βαθμούς εξέλιξης”. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να καταρρεύσουν οι συζητήσεις και να γίνουν δηλώσεις από τον Mattiacci, ο οποίος τόνισε πως η Ferrari δεν μοιράζεται τις ίδιες αξίες με την Mercedes. Τώρα, ο Wolff απαντάει στον Ιταλό.

Κανείς δεν μπορεί να είναι υπέρ ενός ανοικτού πολέμου στους κινητήρες, από το 2016. Κανείς από τους τωρινούς κατασκευαστές δεν θα είναι υπέρ. Θα αυξήσει το κόστος μαζικά, αλλά επειδή δεν θέλουμε να αισθανόμαστε σκληροπυρηνικοί, προσφέραμε μια συμβιβαστική λύση, ακόμα κι αν ακόμα πιστεύω ότι αυτό δεν είναι το σωστό πράγμα για να κάνουμε.

Έχουμε αγκαλιάσει τον ανταγωνισμό και την καινοτομία, όμως κοιτάμε την ευρύτερη εικόνα της βιωσιμότητας ολόκληρου του αθλήματος. Ας είμαστε λογικοί. Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι σταθερότητα και όχι διαμάχη.

Σήμερα πραγματοποιείται η πρώτη δοκιμή της McLaren-Honda και παρότι οι περιορισμοί στα διαφημιστικά γυρίσματα είναι τόσοι που δεν επιτρέπουν σοβαρά συμπεράσματα, εάν ανακαλυφθεί κάποιο σημαντικό πρόβλημα, πιθανότατα να δούμε και τους Ιάπωνες να μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι των διαπραγματεύσεων.

[Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team]