Volkswagen Taigun Concept

Το Volkswagen Group στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου με μια ανακοίνωση του ανέφερε ότι τα επενδύσει 85,6 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Το νούμερο, αν μη τι άλλο ιλιγγιώδες, θα διατεθεί σε νέα μοντέλα, εργοστάσια, στην επέκταση σε νέες και σε υπάρχουσες αγορές αλλά και σε φιλικές για το περιβάλλον τεχνολογίες, στη προσπάθειά του Γερμανικού κολοσσού να γίνει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Το δελτίο τύπου ήταν αρκετά μακροσκελές και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σημείο που με την πρώτη ανάγνωση έχριζε προσοχής. Με μια πιο προσεκτική ματιά όμως, υπήρχε ένα σημείο που έλεγε ότι τα 41,3 δισ. ευρώ (σχεδόν το 50%) του επενδυτικού σχεδίου θα πάνε για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της γκάμας των προϊόντων για όλα τα εμπορικά της σήματα. Η κύρια έμφαση θα δοθεί στην επέκταση της γκάμας των SUV, ιδίως στη κατηγορία Α/A0, καθώς και στον εκσυγχρονισμό μέρους της γκάμας των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και στην ανάπτυξη υβριδικών και ηλεκτρικών κινητήρων.

seat_is_among_the_weakest_of_vw_s_brands_large_107670

Η πλατφόρμα Α της Volkswagen είναι ουσιαστικά η MQB, όπου βασίζονται αναρίθμητα μοντέλα. Γνωρίζουμε ένα νέο Tiguan είναι σε φάση δοκιμών εξέλιξης και θα έχει κοινά στοιχεία με το νέο SUV της SEAT και τον αντικαταστάτη του Skoda Yeti. Αυτό που δεν ξέραμε, και ουσιαστικά η παραπάνω πρόταση σιωπηλά επιβεβαιώνει είναι ότι η πλατφόρμα Α0 του Volkswagen Group είναι αυτή που χρησιμοποιείται στα supermini μοντέλα της, όπως το VW Polo, Skoda Fabia και το Audi A1. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σύντομα το VW Group θα αποκτήσει προτάσεις στην ανερχόμενη και ανταγωνιστική κατηγορία των crossover, με αντιπάλους όπως το Renault Captur, το Peugeot 2008, το Citroen C4 Cactus και το Nissan Juke, καθώς οι πωλήσεις μερικών εξ αυτών είναι μεταξύ των κορυφαίων στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή.

audi q1

Κατά πάσα πιθανότητα, και οι μάρκες του Group (VW, Audi, Skoda και Seat) θα αποκτήσουν από ένα compact crossover μέχρι το 2018, με τη Seat να είναι η πιο πιθανή που θα δει το μοντέλο της να κυκλοφορεί πρώτο στο δρόμο. Η Audi έχει κατοχυρώσει το όνομα Q1, όπως επίσης και η Skoda με το μοντέλο της να ονομάζεται Polar, που αναμένεται στα τέλη του 2016.