RB11_Jerez1

Μετά από τις παρουσιάσεις των μονοθέσιων, ξεκίνησε και η αξιολόγηση των διαφορετικών σχεδίων της κάθε ομάδας, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να πέφτει πάνω στις μύτες, οι οποίες άλλαξαν ξανά για το 2015. Ειδικοί αναλυτές, αλλά και σχεδιαστές των ομάδων, δείχνουν να θεωρούν ως καλύτερη λύση την κοντή μύτη, φέρνοντας σαν παράδειγμα την FW37 της Williams. Με την Red Bull να αργεί στη δημιουργία του νέου της μονοθεσίου και τα crash test, ο επικεφαλής μηχανικός της Αυστριακής ομάδας, Rob Marshall, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να αλλάξει σχεδιασμό η μύτη της RB11.

Από τις λίγες διαφορετικές μύτες που δοκιμάσαμε, αυτή είναι που μας αρέσει καλύτερα για την ώρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα υπάρξουν και άλλες (μύτες) στο μέλλον και είμαι βέβαιος ότι οι άλλες ομάδες θα προετοιμάζουν άλλες μύτες, αεροτομές και ένας Θεός ξέρει τι άλλο. Αυτό που βλέπετε την πρώτη ημέρα των πρώτων δοκιμών, δεν είναι πάντα αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε αργότερα.

Είχαμε μια σειρά από διαφορετικές επιλογές και ξεκινήσαμε το πρόγραμμα δοκιμών πρόσκρουσης πριν από καιρό. Συναντήσαμε κάποια προβλήματα και έπρεπε να δοκιμάσουμε μερικές ευκολότερες και κάποιες δυσκολότερες λύσεις. Στην πραγματικότητα, φτάσαμε (στην Χερέθ) την τελευταία στιγμή, όχι επειδή το πρόγραμμα δοκιμών πρόσκρουσης δεν πήγε καλά, αλλά επειδή, ως συνήθως, ξεκινήσαμε πολύ αργά το σχεδιασμό του αυτοκινήτου.

Η Williams, δια στόματος Pat Symonds, αποκάλυψε πως η επιτυχία στις δοκιμές πρόσκρουσης ήρθε πολύ δύσκολα, πράγμα που αναμένεται να δυσκολέψει αρκετά όσες ομάδες θελήσουν να προβούν σε αλλαγές. Επίσης, μια αλλαγή στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου, επηρεάζει ολόκληρο το σώμα του, αφού η μύτη είναι το πρώτο σημείο στο οποίο βρίσκει αντίσταση ο αέρας κι από εκεί “διοχετεύεται” στο υπόλοιπο μονοθέσιο.

Κλείνοντας, να αναφέρουμε και δυο προσθήκες στην ομάδα Red Bull Junior Team. Οι Βρετανοί, Dean Stoneman (24 ετών) και Callum Ilott (16 ετών), θα πλαισιώσουν τον Pierre Gasly για το 2015. Ο Stoneman θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα Formula Renault 3.5, με την πρωταθλήτρια ομάδα της DAMS, και ο Ilott σε εκείνο της Formula 3.