369040

Η Subaru έδωσε ένα νέο promo video του νέου Eyesight σύστημα της, που το δοκιμάσαμε στο νέο Subaru Outback στη Σλοβενία, εντυπωσιάζοντας μας. Το σύστημα χρησιμοποιεί διπλές κάμερες καταγραφής του δρόμου, και όχι laser “διάβασμα” του δρόμου. Ο λόγος που έχουν χρησιμοποιηθεί δύο κάμερες είναι ακριβώς ο ίδιος γιατί ο άνθρωπος έχει δύο μάτια, δηλαδή για τον καλύτερο υπολογισμό της απόστασης.


Οι έγχρωμες κάμερες δεν είναι υψηλής ευκρίνειας για δύο απλούστατους λόγους. Πρώτον δεν χρειάζονται τέτοιες για να αναγνωρίσει/διακρίνει το σύστημα τους πεζούς, τα παιδιά, ποδηλάτες και αυτοκίνητα, και δεύτερον με λιγότερα pixels η επεξεργασία των δεδομένων είναι πολύ ταχύτερη. Τα χαρακτηριστικά του συστήματος EyeSight περιλαμβάνουν τον έλεγχο πέδησης προ-σύγκρουσης (Pre-Collision Braking Control) και του Adaptive Cruise Control.

Το πρώτο αναλαμβάνει να ακινητοποιήσει αυτόματα και κυρίως έγκαιρα το αυτοκίνητο με ταχύτητα μέχρι 50 χλμ/ώρα, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση μεταξύ του οχήματος και ενός αντικειμένου ή στη χειρότερη να μειωθεί η σφοδρότητα της σύγκρουσης, με το εύρος λειτουργίας του συστήματος είναι μεταξύ περίπου 10 χλμ/ώρα και 200 χλμ/ώρα. Εξαιτίας του μεγάλου ορατού φάσματος, οι “στερεοφωνικές” κάμερες μπορεί να ανιχνεύσουν πεζούς που διασχίζουν το δρόμο και με την ενεργοποίηση του συστήματος επιτυγχάνεται υψηλή προστασία των πεζών.

Από την άλλη το Adaptive Cruise Control χρησιμοποιεί τις κάμερες για να κρατάει σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι, ρυθμίζοντας μια συγκεκριμένη ταχύτητα μέχρι τα 180 χλμ/ώρα, το αυτοκίνητο επιταχύνει και επιβραδύνει ανάλογα με το εμπρός όχημα, σε σημείο που μπορεί να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο χωρίς εσύ να έχεις πατήσει καθόλου φρένο.

Εκτός από τα adaptive cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και Pre-Collision Braking), το EyeSight προσφέρει και νέα συστήματα, όπως το Blind Spot Detection (εντοπισμός τυφλού σημείου), το Lane Change Assist (υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας) αλλά και το Rear Cross Traffic Alert system που αναγνωρίζει οχήματα έως και 7 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο.