[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Αν υπάρχει ένας λόγος που η Porsche συνεχίζει να βγάζει σήμερα ερωτεύσιμα αυτοκίνητα, όπως η Cayman GT4, 911 GT3 και η 918 Spyder, αυτός δεν είναι άλλος από την Cayenne. Όσο και ισοπεδωτικό και αν ακούγεται, αυτή είναι η πραγματικότητα, καθώς το μεγάλο SUV της γερμανικής εταιρίας αποτελεί σχεδόν τα 3/5 των συνολικών πωλήσεων της, με τη πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2001 να έχει πουλήσει 276.000 αυτοκίνητα, ενώ από το 2011 που παρουσιάστηκε η δεύτερη, και στο μισό σχεδόν χρόνο σε σχέση με την πρώτη, έχει κερδίσει πάνω από 303.000 πελάτες.

[one_half]

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Δύναμη και ροπή κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
  • Άνεση/ηχομόνωση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά

[/custom_list] [/one_half] [one_half_last]

Στα μείον

[custom_list type=”x”]

  • Αχανέστατη κονσόλα
  • Τιμή εξτρά εξοπλισμού
  • Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισης
  • Βάρος

[/custom_list] [/one_half_last]
Η Porsche Cayenne ήταν το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε κανείς από έναν κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων και στην πραγματικότητα ήταν η πρώτη τετράθυρη Porsche. Αυτό, αν και αρχικά προκάλεσε προβληματισμό στους φανατικούς οπαδούς και σε μερίδα του τύπου, για τη Porsche θα μπορούσα να πω ότι ήταν ανάγκη επιβίωσης. Οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων τότε έπεφταν δραματικά και ο νεοεκλεγείς τότε CEO, Wendelin Wiedeking, κατάλαβε ότι ο κόσμος είχε αλλάξει και η Porsche έπρεπε να επεκταθεί, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει στα τέλη του 2002:

Για να παραμείνει ανεξάρτητη η Porsche, δεν μπορεί να εξαρτάται από το πιο ασταθές τμήμα της αγοράς. Δεν θέλουμε να γίνουμε ένα τμήμα μάρκετινγκ κάποιου γίγαντα [αυτοκινητοβιομηχανία]. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είμαστε αρκετά επικερδές να πληρώσουμε τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας

IMG_4599 (Custom)

Με άλλα λόγια, η Porsche χρειαζόταν ένα τρίτο μοντέλο, με πολύ ευρύτερη αποδοχή από τις Boxster και 911. Αν αναρωτιέσαι γιατί SUV και όχι ένα ένα πολυτελές supersedan, η απάντηση δόθηκε από την έρευνα αγοράς. Η Αμερική ήταν και είναι τρελή για τα SUV, και η Αμερική αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche. Επίσης, το 70% των ιδιοκτητών Porsche είχαν στη κατοχή τους τουλάχιστον δυο ακόμα αυτοκίνητα, με το ένα εξ αυτών να είναι SUV, κάτι που όπως καταλαβαίνεις σήμαινε ότι η εταιρία έχανε εύκολες πωλήσεις. Εκτός αυτού, δύο από τους εγχώριους ανταγωνιστές της είχαν ήδη παρουσιάσει αντίστοιχη πρόταση, εννοώντας την Mercedes-Benz με την M-Class το 1998, και τη BMW με το X5 το 2000.

Και επειδή όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος, σήμερα βλέπουμε τη Porsche να είναι η πιο επικερδής εταιρία (μαζί με την Audi) στο VW Group, καθώς κατά μέσο όρο η φίρμα από τη Στουτγάρδη κερδίζει €19.000 από κάθε αυτοκίνητο που πουλάει.

[/nextpage]

[nextpage title=”To αυτοκίνητο” ]

IMG_4585 (Custom)

Αρκετά με τα φιλολογικά, πάμε στο ζουμί της υπόθεσης, που δεν είναι άλλο από τη Cayenne S E-Hybrid. Καταρχήν δεν είναι η πρώτη φορά που προσφέρει η Porsche το αυτοκίνητο σε υβριδική μορφή, καθώς όπως ξέρεις υπήρχε και στο pre-facelift. Το ανανεωμένο, όμως, μοντέλο είναι το πρώτο premium SUV με plug-in hybrid τεχνολογία, που μαζί με την Panamera S E-Hybrid και την 918 Spyder, η γερμανική φίρμα είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία στο κόσμο που προσφέρει 3 PHEV μοντέλα στη γκάμα της. Όχι η Toyota, όχι η GM, ούτε η Nissan…η Porsche.

IMG_4662 (Custom)

Ξεκινώντας από το αυτοκίνητο, η δεύτερη γενιά της Cayenne αρχικά παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 2010, για να έρθει η καθιερωμένη ανανέωση της τον περασμένο Οκτώβριο στην έκθεση του Παρισιού. Οι στιλιστικές αλλαγές με μία πρώτη ματιά είναι περιορισμένες, αλλά στην πραγματικότητα, είναι κάθε άλλο παρά λίγες. Η γρίλια είναι μεγαλύτερη, ο εμπρός προφυλακτήρας νέος, με περισσότερες “λεπίδες” στους αεραγωγούς για πιο στοχευμένη ψύξη ενώ και το καπό είναι καινούριο. Κανονικά φοράει bi-xenon φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, αλλά το αυτοκίνητο δοκιμής είχε τα εξτρά LED με το Porsche Dynamic Light System (PDLS). Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα έχουν ανασχεδιαστεί ελαφρώς όπως και η πέμπτη πόρτα, ενώ ο προφυλακτήρας είναι νέος και ενσωματώνει τις απολήξεις της εξάτμισης.

Τα σημεία που προδίδουν τον οικολογικό χαρακτήρα του γερμανικού tank είναι οι “λαχανί” λεπτομέρειες. Πιο χτυπητές είναι στις τεράστιες εξαπίστονες εμπρός δαγκάνες, καθώς και στο backgound των λογότυπων που υπάρχουν στα εμπρός φτερά και στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν και την ύπαρξη της δεύτερης τάπας στο πίσω αριστερό φτερό, που κρύβει την υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτιση των μπαταριών.

IMG_4664 (Custom)

Παρατηρώντας στατικό το αυτοκίνητο, ο σχεδιασμός της Cayenne είναι επιβλητικός και μυώδης, ειδικά στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχεί η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα κάνοντας την πρόσοψη αρκετά επιθετική, ενώ φαίνεται να έχει έντονες επιρροές από τη μικρότερη Macan. Στο προφίλ έχει υιοθετήσει “καθαρές” γραμμές, χωρίς εξάρσεις, ενώ το πίσω μέρος έγινε πιο κομψό, με τα νέα φώτα με 3D γραφικά, τη μεγαλύτερη αεροτομή και τη διαφορετική σχεδίαση του προφυλακτήρα να του δίνουν την απαραίτητη αγριάδα.

IMG_4601 (Custom)

Το γερμανικό SUV βασίζεται στην PL71 πλατφόρμα, που έχει εξελιχθεί από κοινού με την Audi, ενώ την χρησιμοποιεί το VW Touareg και η πρώτη γενιά του Audi Q7. Κατά τ’άλλα παραμένει ένα ογκώδες αυτοκίνητο, που όμως ο σχεδιασμός του κρύβει επιμελώς τις εντυπωσιακές του διαστάσεις. Το μήκος του φτάνει τα 4.855 χλστ., το πλάτος του τα 1.939 χλστ, το ύψος του 1.705 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του ανέρχεται στα 2.895 χλστ. Μια πρόχειρη σύγκριση δείχνει ότι η Cayenne είναι μικρότερη κατά 23 εκατ. (!!) από το Q7, αλλά είναι σχεδόν 6 εκατ. μεγαλύτερη από το Touareg.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και ο αεροδυναμικός συντελεστής που είναι Cd: 0,36, χάρη στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα, τον πίσω διαχύτη, αλλά και διάφορες άλλη λύσεις που σκοπό έχουν την καλύτερη αλληλεπίδραση με τον αέρα, με το νούμερο να είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό για τον όγκο και το ύψος του αυτοκινήτου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

IMG_1438 (Custom)

Η υβριδική Cayenne S E-Hybrid χρησιμοποιεί ένα κομπρεσοράτο τρίλιτρο (2.995 κ.εκ.) V6 κινητήρα βενζίνης, προέλευσης Audi, με απόδοση 333 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 410 Nm από τις 3.000 σ.α.λ. μέχρι τις 5.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 70kW (95 ίππων) και 310 Nm ροπής στις 1.700 σ.α.λ., με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τα 416 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 590 Nm ροπή από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο Tiptronic S αυτόματο κιβώτιο, με αλουμινένια paddles στο τιμόνι, και έτσι, η “πράσινη” Cayenne πιάνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της είναι 243 χλμ/ώρα. Όχι άσχημα για το βάρους 2.350 κιλών αμάξωμα, που μαζί με μένα και αποσκευές φλερτάρει με τους 2,5 τόνους.

Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, και σε σύγκριση με την προηγούμενη Cayenne S Hybrid, η νέα Cayenne S E-Hybrid έχει σημαντικά καλύτερα νούμερα. Οι μπαταρίες της, πλέον είναι ιόντων λιθίου (έναντι νικελίου), ενώ η χωρητικότητα τους έχει αυξηθεί από τα 1.7 kWh στα 10.8 kWh, με τον ηλεκτρικό κινητήρα να είναι και αυτός αρκετά πιο δυνατός, καθώς από τα 34 kW του pre-facelift μοντέλου.

IMG_1421 (Custom)

Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, μπορεί να πιάσει τα 125 χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία της κυμαίνεται από 18 έως και 36 χιλιόμετρα, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες αλλά και το πόσο βαρύ είναι το πόδι σου. Το νούμερο αυτό είναι ίδιο με αυτό που ανακοινώνει η εταιρία για την Panamera, παρά τον όγκο και το μεγαλύτερο βάρος της Cayenne. Κατά την 4μερη δοκιμή μας, η ηλεκτρική αυτονομία κυμάνθηκε στα περίπου 27 χλμ. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι μόλις 3,4 λίτρα/100 χλμ. κάτι που όπως καταλαβαίνεις είναι καθαρά ουτοπικό νούμερο, καθώς υπό νορμάλ καταστάσεις οδήγησης και με αρκετή χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, η καλύτερη τιμή που θα δεις είναι κοντά στα 9,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ μπορεί να φτάσει εύκολα στη διπλάσια κατανάλωση. Το εντυπωσιακό είναι οι εκπομπές CO2, καθώς από τις εξατμίσεις της βγαίνουν μόλις 79 γρ/χλμ CO2 (τύφλα να έχει το Prius), κάτι που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στο ελληνικό κράτος.

IMG_1452 (Custom)

Όπως προείπα η υβριδική Cayenne S E-Hybrid είναι το πρώτο plug-in hybrid SUV της κατηγορίας του, κάτι που σημαίνει ότι μπορείς φορτώσεις τις μπαταρίες του με πρίζα σπιτιού. Μια πλήρης φόρτιση με το καλώδιο που σου παρέχει η εταιρία και αποθηκεύεται στο χώρο αποσκευών, διαρκεί περίπου 3,5 ώρες με απλή οικιακή πρίζα (220V), ενώ με επιπλέον κόστος μπορείς να εγκαταστήσεις στο σπίτι σου τον εργοστασιακό ταχυφορτιστή, που θα χρειαστεί μόλις 90 λεπτά για να δεις το 100% στις μπαταρίες. Τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μπορείς να τα βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

IMG_1381 (Custom)

Μπαίνοντας στη καμπίνα, καταλαβαίνεις στο δευτερόλεπτο την αίσθηση πολυτέλειας και τον premium αέρα που αποπνέει κάθε στοιχείο του εσωτερικού. Τα πάντα είναι ντυμένα με εξαιρετικής ποιότητα καφέ (Saddle Tan) δέρμα και πουθενά δεν θα ακουμπήσεις κάποια πλαστική επιφάνεια. Η αχανέστατη κονσόλα είναι πλέον παρόμοια με αυτή που υπάρχει σε Panamera και Macan, και αποτελεί συνέχεια της μεγάλης κεντρικά τοποθετημένης οθόνης του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Θέλει χρόνο για να δεις τι κάνει κάθε ένα κουμπάκι ξεχωριστά, πόσο μάλλον για να τα απομνημονεύσεις.

IMG_1294 (Custom)

Παράλληλα, οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού που θεωρητικά χρησιμοποιούνται πιο συχνά από τους υπόλοιπους, είναι λίγο δύσκολα προσβάσιμοι, καθώς βρίσκονται ακριβώς πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στην προέκταση του χεριού, με αποκορύφωμα το λεβιέ του PDK, που σε προϊδεάζει για γρήγορες και σπορ αλλαγές, και μετά από μια περίοδο εκμάθησης όλοι σου φαίνονται ότι είναι στο σωστό σημείο.

IMG_1308 (Custom)

Στην βάση της κονσόλας υπάρχουν τα κουμπιά για τα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου, που είναι το Sport, το Sport Plus, το E-Power και το E-Charge. Ανάλογα με το καθένα ρυθμίζεται η σκληρότητα της ανάρτησης, όπως και η απόκριση στο γκάζι, στο τιμόνι, της ταχύτητας των αλλαγών του κιβωτίου κ.α. Ακόμα, μέσω του ανάλογου διακόπτη μπορείς να ρυθμίσεις και το ύψος του αμαξώματος λόγω της αερανάρτησης, με το ψηλότερο σημείο να απέχει 11 εκατοστά από το χαμηλότερο.

Νέο στο facelift μοντέλο είναι το τριάκτινο τιμόνι, παρόμοιας σχεδίασης με αυτό της 918. Δύσκολα θα με δεις να αναφέρομαι σε τιμόνια, αλλά αυτό αποτελεί πανέμορφη έμπνευση σχεδιασμού, έχοντας τρεις λεπτές ακτίνες, στεφάνη με σωστό πάχος και πιάσιμο, ενώ είναι μικρό σε διαστάσεις, με το σήμα της Porsche να δεσπόζει στο κέντρο. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από πέντε στοιχεία, με το ταχύμετρο να είναι κεντρικά τοποθετημένο. Δεξιά υπάρχει μια πολυλειτουργική οθόνη 4,8 ιντσών (που περιλαμβάνει ακόμα και τον χάρτη του navigation), ενώ τα αλουμινένια paddles του PDK μαζί με το κλασικό ταχύμετρο-ρολόι στη κορυφή της κονσόλας, ολοκληρώνουν το σπορ εσωτερικό.

IMG_1349 (Custom) IMG_1299 (Custom)

Ο πίνακας, εκτός από την ένδειξη στάθμης λαδιού και μπαταρίας, και την ένδειξη θερμοκρασίας και στάθμης καυσίμου, αριστερά από το ταχύμετρο και ενώ στη θέση του κανονικά υπάρχει το στροφόμετρο, πλέον δεσπόζει ένα όργανο με ποσοστιαία ένδειξη της χρήσης του κινητήρα. Υπάρχουν ακόμα το σημείο που δείχνει πότε φορτίζουν οι μπαταρίες, πότε οδηγείς με τον οικονομικότερο τρόπο, ενώ τέρμα πάνω υπάρχει η κόκκινη ένδειξη του boost, που δείχνει ότι οι δύο κινητήρες αποδίδουν στο μέγιστο.

IMG_1406 (Custom)

Επιχειρώντας να καθίσεις καταλαβαίνεις από τη πρώτη στιγμή το ύψος του αμαξώματος. Το κατώφλι είναι ψηλό και οι χαμηλού με μεσαίου αναστήματος επιβάτες μπορεί να τους δυσκολέψει. Το υπέροχο κάθισμα, θα έλεγα ότι είναι πολυθρόνα από κάποιο ακριβό σαλόνι, και όχι ένα απλό κάθισμα αυτοκινήτου. Αγκαλιάζει πλήρως το σώμα, προσφέροντας τέλεια πλευρική στήριξη, ενώ ταυτόχρονα η εντυπωσιακή του ανατομία προσφέρει πραγματικά ξεκούραστες διαδρομές. Είναι πλήρως ηλεκτρικό 14 θέσεων και βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης γρήγορα, ενώ στη προκειμένη περίπτωση είναι θερμαινόμενα αλλά και αεριζόμενα. Το κερασάκι δένει με το ανάγλυφο σήμα της Porsche στα προσκέφαλα.

IMG_1353 (Custom)

Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει και το Porsche Communication Management (PCM). Αυτό αποτελείται από την υψηλής ευκρίνειας 7-ιντση οθόνη αφής, ψηλά και στο κέντρο της κονσόλας, με το ηχοσύστημα της Burmester να περιλαμβάνει 16 (!) ηχεία, συνολικής απόδοσης 1.000 watt (!!). Ακόμα, διαθέτει σκληρό δίσκο 40 GB, όπου μπορείς να αποθηκεύσεις μέχρι 5000 τραγούδια, ενώ συμπεριλαμβάνει και το σύστημα πλοήγησης με 3D χάρτες. Τέλος, το κλειδί, που το σχέδιο του μοιάζει με αυτό της Panamera, βρίσκει τη θέση του στην κλασική και σήμα κατατεθέν όλων των Porsche, θέση, αριστερά από το τιμόνι, ενώ αν θες να το βάψεις στο χρώμα του αμαξώματος θα πρέπει να πληρώσεις €372.

IMG_1302 (Custom)

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του αυτοκινήτου είναι η ευκολία που προσφέρει σε καθημερινή χρήση. Οι χώροι της Cayenne είναι αχανέστατοι κάνοντας εύκολη τη ζωή του πλούσιου ανήσυχου και επιτυχημένου οικογενειάρχη. Οι πίσω επιβάτες, ανεξαρτήτου αναστήματος, δε θα συναντήσουν δυσκολίες για τα γόνατα τους, ούτε για τα κεφάλια, παρά την ύπαρξη της μεγάλης πανοραμικής ηλεκτρικά ανοιγόμενης οροφής που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο. Πέμπτος επιβάτης θα χωρέσει με ευκολία, καθώς το εσωτερικό πλάτος είναι μεγάλο, και μόνο το τούνελ στο πάτωμα θα περιορίσει λίγο το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια του.

IMG_1444 (Custom)

Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μεγάλος και φτάνει τα 568 λίτρα, μόλις 50 λίτρα λιγότερα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου, ενώ αν τα αναδιπλώσεις (αναλογία 60:40) τότε αυτός σκαρφαλώνει στα 1.690 λίτρα. Το δάπεδο του χώρου φόρτωσης είναι flat, χωρίς να υπάρχει κάποιο “δόντι” στην άκρη, κάτι που ίσως κάνει τα μεγάλα αντικείμενα (πχ κουτιά) να γλυστράνε και να χτυπάνε στην πόρτα. Ασήμαντη λεπτομέρεια θα μου πεις, αλλά οφείλω να την γράψω, από τη στιγμή που την παρατήρησα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εξοπλισμός” ]

IMG_4624 (Custom)

Η βασική τιμή της Cayenne S E-Hybrid στην Ελλάδα ξεκινάει από €115.000, όταν η αντίστοιχη στην Γερμανία είναι €32.000 φθηνότερη. Και αν η τιμή αυτή δε σου φαίνεται εξωφρενική για την τεχνολογία, τις επιδόσεις και το μέγεθος του αυτοκινήτου, εκεί που ξεφεύγει εντελώς το θέμα είναι στο κόστος του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως ακριβώς είχε θίξει το θέμα ο Αλέξανδρος.

IMG_1392 (Custom)

Έχουμε και λέμε, λευκό μεταλλικό χρώμα Carrara White €1.585, καφέ δερμάτινο σαλόνι Saddle Tan €4.793, αερανάρτηση + PASM €2.922, πανοραμικό σύστημα οροφής €3.011, ανάγλυφα σήματα Porsche στα εμπρός προσκέφαλα €303, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός €651, αεριζόμενα καθίσματα εμπρός €1.390, μαύρα πίσω τζάμια €704, σύστημα πλοήγησης PCM €5.079, κάμερα σε συνδυασμό με park assist €2.298, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας & σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (LCA) €1.853, φώτα τεχνολογίας LED και PDLS plus €4.153, ενεργός cruise control €2.834, πακέτο καπνιστή €80, πακέτο ήχου Burmester €7.111, bluetooth σύνδεση τηλεφώνου €981, ζάντες 21 ιντσών Cayenne SportEdition βαμμένες μαύρες €7.683, κλειδί βαμμένο στο χρώμα του αυτοκινήτου €372, ζώνες ασφαλείας σε χρώμα Saddle Brown €695, μηχανισμός υποβοήθησης κλεισίματος πορτών €1.052, αντιθαμβωτικοί καθρέπτες εξωτερικοί και εσωτερικός €536, ηλεκτρικά καθίσματα 14 κινήσεων με μνήμες €2.407, εσωτερικός φωτισμός εμπρός/πίσω τεχνολογίας LED, φωτισμός εξ. καθρεπτών και υποδοχή 12 Volt στην πίσω κονσόλα €463, πακέτο εξωτερικής εμφάνισης σε χρώμα μαύρο €268, πακέτο Sport Chrono €1.140, online services €268.

04_Porsche_Cayenne_S_E_Hybrid

Αν βάλεις στον ήδη πλούσιο βασικό εξοπλισμό τα παραπάνω, τότε έχεις ένα αυτοκίνητο που πραγματικά δε του λείπει τίποτα. Για να σε βοηθήσω με τις πράξεις, το σύνολο του προαιρετικού εξοπλισμού φτάνει τα €54.632, κάτι που τελικά κάνει το αυτοκίνητο να κοστίζει €169.632…Ποσό το οποίο είμαι σίγουρος ότι ο υποψήφιος πελάτης που διαβάζει αυτές τις γραμμές δεν τον νοιάζει καν, καθώς το κύρος, ο εξοπλισμός αλλά και η οδηγική συμπεριφορά είναι πέρα από κάθε σύγκριση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

IMG_4638 (Custom)

Θα ξεκινήσω από ένα δεδομένο, το οποίο είναι ότι δεν είχα οδηγήσει ποτέ στο παρελθόν αυτοκίνητο με αερανάρτηση. Χωρίς καμία αμφιβολία είναι ότι καλύτερο έχω οδηγήσει δεδομένου του όγκου, του βάρους και των τεραστίων τροχών του. Εκμεταλλευόμενος τη ρύθμιση του ύψους σε 5 προκαθορισμένες θέσεις μπορείς να ρυθμίσεις το ύψος του αυτοκινήτου, ώστε να φορτώσεις με ευκολία τα πράγματα στο χώρο αποσκευών, αλλά και να χαμηλώσεις το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, που κατ’επέκταση ωφελεί στην συμπεριφορά του. Από την άλλη, αν για κάποιο ανεξήγητο λόγο αγοράσεις τη Cayenne για εκτός δρόμου εξορμήσεις, το μεγάλο ύψος στην ψηλότερη θέση, οι μικροί πρόβολοι και η τετρακίνηση του αυτοκινήτου θα σου επιτρέψουν για κάτι παραπάνω από απλά να πατήσεις χώμα. Υπάρχει, επιπλέον, και το σύστημα Hill Descent το οποίο όταν το ενεργοποιήσεις θα αναλάβει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε απότομη κατωφέρεια, φρενάροντας το, διατηρώντας σταθερή ταχύτητα κατάβασης.

IMG_4621 (Custom)

Το Cayenne είναι εκ των πραγμάτων ένα είδος SUV που δίνει προτεραιότητα στο “Sport” έναντι του “Utility”, σε ότι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Είναι ένα από τα καλύτερα σε χειρισμό αυτοκίνητα που έχουμε δοκιμάσει, και σίγουρα το καλύτερο στην κατηγορία του. Είναι εξαιρετικά ευκίνητο, αν και σε στενό δρόμο ή ολισθηρή επιφάνεια, το μεγάλο βάρος του θα προκαλέσει κάποια υποστροφή. Ωστόσο, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης και τα φαρδιά ελαστικά θα προσφέρουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε δοκιμές επιτάχυνσης και με εντελώς βρεγμένο οδόστρωμα δεν υπήρχε η παραμικρή απώλεια, με τους τροχούς να μην σπινιάρουν.

IMG_4612 (Custom)

Όταν θελήσεις να οδηγήσεις το αυτοκίνητο πάρα πολύ γρήγορα, θα διατηρήσει σε μεγάλο ποσοστό τη ταχύτητα εισόδου, με την ανάρτηση να κάνει μια εξαιρετική δουλειά. Θα νιώσεις κάποιες φορές την ανάρτηση να δυσκολευτεί να χειριστεί το μεγάλο βάρος στις απότομες εναλλαγές της κατεύθυνσης, αλλά αν κάνεις ήρεμες και απαλές κινήσεις με το τιμόνι, δε θα έχεις πρόβλημα, ενώ θα εξυμνήσεις την ακρίβεια στη μετάδοση των εντολών σου.

Το αμάξωμα κρατάει σταθερή τροχιά, χωρίς καθόλου κλίσεις και με εκπληκτικό έλεγχο του σώματος. Αν μπορώ να πω ένα μειονέκτημα για τον ακριβή αυτό χειρισμό, είναι ότι το Cayenne δεν είναι τόσο άνετο όσο θα περίμενε κανείς από ένα μεγάλο SUV. Ακόμα και με το εξελιγμένο set-up της αερανάρτησης στους κακούς ελληνικούς δρόμους θα νιώσεις ότι οι ρυθμίσεις είναι αρκετά σκληρές, καθώς μπορεί να αισθανθείς την αναπήδηση των τροχών, όταν πέσουν σε λακκούβες ή ανωμαλίες του οδοστρώματος, ιδιαίτερα αν έχεις επιλέξει το Sport και Sport Plus πρόγραμμα. Το πρόβλημα σίγουρα μεγεθύνεται και από τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά διαστάσεων 295/35 και τις ζάντες 21 ιντσών. Σίγουρα υπάρχουν πιο άνετα, αλλά για κανένα λόγο πιο σπορ SUV, ακόμα και αν μιλάμε για την υβριδική έκδοση του μοντέλου. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το ίδιο σασί, με άλλο βέβαια κινητήρα (η Cayenne Turbo S) έγραψε χρόνο 7:59.74 στο Nürburgring, 14 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από το Range Rover Sport SVR, κάνοντας την ανανεωμένη Cayenne Turbo S να είναι το ταχύτερο SUV στη Πράσινη Κόλαση.

IMG_4595 (Custom)

Πρακτικά τώρα, όταν γυρίζεις το κλειδί της μίζας δεν ακούς τίποτα. Η μόνη ένδειξη ότι κάτι συμβαίνει είναι ότι η βελόνα στο όργανο ένδειξης από τέρμα κάτω πάει εκεί που λέει “Ready”. Βάζοντας το λεβιέ στο D και με γεμάτες τις μπαταρίες ξεκινάς και δεν ακούς σχεδόν τίποτα. Ένας υποτυπώδης ήχος από τον ηλεκτροκινητήρα είναι ανεπαίσθητος. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό αν σκεφτείς ένα τόσο μεγάλο όχημα, όπως η Cayenne, να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό και να επικρατεί τόση ησυχία. Μου θύμισε τις μέρες που δοκιμάσαμε το Tesla Model S.

IMG_4605 (Custom)

Στη default ρύθμιση το μηχανικό σύνολο λειτουργεί συνδυαστικά. Κατά τις εκκινήσεις από στάση, τα πρώτα μέτρα θα γίνουν με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ μετά και ανάλογα με την πίεση του γκαζιού θα εμπλακεί και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Αν όμως θες, πατώντας το κουμπί E-Power μπορείς να κινηθείς αποκλειστικά με ρεύμα, αλλά η οδήγηση σου πρέπει να είναι αρκετά στρωτή και ομαλή, γιατί αν σανιδώσεις το πεντάλ θα εμπλακεί και ο βενζινοκινητήρας.

IMG_1288 (Custom)

Η φόρτιση, όπως προείπα γίνεται είτε μέσω του οικιακού δικτύου, είτε από το αυτοκίνητο το ίδιο. Αυτό γίνεται όταν αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι, με την κινητική ενέργεια να μετατρέπεται σε ηλεκτρική, ενώ αυξάνεται όταν πατάς ελαφρά το φρένο. Για να γεμίσουν έτσι οι μπαταρίες θα χρειαστούν περίπου 250 χλμ., γι’αυτό και υπάρχει η επιλογή E-Charge, που ενεργοποιείται μέσω του κατάλληλου κουμπιού. Τότε, ο κινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια και φορτίζει αρκετά γρήγορα τις μπαταρίες, όμως έχει επίπτωση στην κατανάλωση καυσίμου, καθώς αυξάνεται κατά περίπου 50%.

IMG_1327 (Custom)

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής διανύσαμε περίπου 450 χλμ. και η μέση κατανάλωση που έγραψε το trip computer κατά την επιστροφή του αυτοκινήτου στην ελληνική αντιπροσωπεία ήταν 11,4 λίτρα/100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ 80 λίτρων μπορείς να πετύχεις μια αυτονομία εύκολα πάνω από 750 χλμ., πάντα με προϋπόθεση ότι δεν οδηγείς με τη ταυτότητα στο στόμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα κινείσαι αργά. Το συμπέρασμα της κατανάλωσης είναι ενδιαφέρον, καθώς και μόνο που μιλάμε για οικονομία καυσίμου σε τέτοιο μέγεθος είναι μεγάλη τεχνολογική πρόοδος.

Η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ γραμμική, έχοντας μεγάλο εύρος λειτουργίας. Χαμηλά θα βοηθήσει πολύ η δύναμη και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, ενώ μετά, ο κινητήρας δείχνει να αρέσκεται να δουλεύει στις ψηλές στροφές. Γενικά, όμως, έχει πολύ ομαλή “παράδοση” της δύναμης, με την συνδρομή του κιβωτίου να είναι καταλυτική για άνετες μετακινήσεις. Η επιτάχυνση από στάση είναι εντυπωσιακή, τηρουμένου του μεγέθους και του βάρους του αυτοκινήτου, καθώς όποτε χρειαστείς, απλά βυθίζεις στο πάτωμα το γκάζι, το διπλόδισκο κιβώτιο κατεβάζει τάχιστα σχέση και έχεις αστραπιαία εν κινήσει επιτάχυνση. Η αμεσότητα του γκαζιού είναι αρκετά άμεση, που γίνεται σχεδόν αστραπιαία στο Sport Plus πρόγραμμα.

Η πέδηση είναι πολύ δυνατή, αλλά δυστυχώς η αίσθηση του πεντάλ είναι πολύ απότομη και χωρίς πολύ καλή αίσθηση, καθώς η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα προκαλεί προβλήματα. Σε γενικές γραμμές όμως, αποπνέει απίστευτα υψηλό αίσθημα ασφάλειας και κύρους.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

IMG_4614 (Custom)

Το να βγάλω το καπέλο και να χειροκροτήσω την Porsche για την παρουσίαση ενός τέτοιου μοντέλου είναι πραγματικά αχρείαστο. Δε περιμένεις τίποτα λιγότερο από το τέλειο σε μηχανολογικό, και όχι μόνο, τομέα από μια τέτοια εταιρία, και με την Cayenne S E-Hybrid το αποδεικνύει για ακόμα μια φορά. Η Cayenne S E-Hybrid δείχνει ότι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι εδώ για να μείνουν, και πρέπει αργά ή γρήγορα να περάσει η τεχνολογία και σε μαζικότερο επίπεδο. Αν θα μπορούσα να βάλω έναν τίτλο αυτός θα ήταν “let’s electrify the mobility!”

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Porsche Cayenne S E-Hybrid Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 5,9 δευτ.
0-160 χλμ/ώρα 13,7 δευτ. (4η ταχύτητα)
0-400 μέτρα 14,2 δευτ.
0-1000 μέτρα 25,7 δευτ.
Τελική ταχύτητα 243 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 36,4 μέτρα σε 2,85 δευτ.

[/nextpage]