Αν υπάρχει ένας λόγος που η Porsche συνεχίζει να βγάζει σήμερα ερωτεύσιμα αυτοκίνητα, όπως η Cayman GT4, 911 GT3 και η 918 Spyder, αυτός δεν είναι άλλος από την Cayenne. Όσο και ισοπεδωτικό και αν ακούγεται, αυτή είναι η πραγματικότητα, καθώς το μεγάλο SUV της γερμανικής εταιρίας αποτελεί σχεδόν τα 3/5 των συνολικών πωλήσεων της, με τη πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2001 να έχει πουλήσει 276.000 αυτοκίνητα, ενώ από το 2011 που παρουσιάστηκε η δεύτερη, και στο μισό σχεδόν χρόνο σε σχέση με την πρώτη, έχει κερδίσει πάνω από 303.000 πελάτες.

Στα συν

  • Δύναμη και ροπή κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
  • Άνεση/ηχομόνωση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά

Στα μείον

  • Αχανέστατη κονσόλα
  • Τιμή εξτρά εξοπλισμού
  • Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισης
  • Βάρος

Η Porsche Cayenne ήταν το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε κανείς από έναν κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων και στην πραγματικότητα ήταν η πρώτη τετράθυρη Porsche. Αυτό, αν και αρχικά προκάλεσε προβληματισμό στους φανατικούς οπαδούς και σε μερίδα του τύπου, για τη Porsche θα μπορούσα να πω ότι ήταν ανάγκη επιβίωσης. Οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων τότε έπεφταν δραματικά και ο νεοεκλεγείς τότε CEO, Wendelin Wiedeking, κατάλαβε ότι ο κόσμος είχε αλλάξει και η Porsche έπρεπε να επεκταθεί, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει στα τέλη του 2002:

Για να παραμείνει ανεξάρτητη η Porsche, δεν μπορεί να εξαρτάται από το πιο ασταθές τμήμα της αγοράς. Δεν θέλουμε να γίνουμε ένα τμήμα μάρκετινγκ κάποιου γίγαντα [αυτοκινητοβιομηχανία]. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι είμαστε αρκετά επικερδές να πληρώσουμε τη μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας

IMG_4599 (Custom)

Με άλλα λόγια, η Porsche χρειαζόταν ένα τρίτο μοντέλο, με πολύ ευρύτερη αποδοχή από τις Boxster και 911. Αν αναρωτιέσαι γιατί SUV και όχι ένα ένα πολυτελές supersedan, η απάντηση δόθηκε από την έρευνα αγοράς. Η Αμερική ήταν και είναι τρελή για τα SUV, και η Αμερική αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche. Επίσης, το 70% των ιδιοκτητών Porsche είχαν στη κατοχή τους τουλάχιστον δυο ακόμα αυτοκίνητα, με το ένα εξ αυτών να είναι SUV, κάτι που όπως καταλαβαίνεις σήμαινε ότι η εταιρία έχανε εύκολες πωλήσεις. Εκτός αυτού, δύο από τους εγχώριους ανταγωνιστές της είχαν ήδη παρουσιάσει αντίστοιχη πρόταση, εννοώντας την Mercedes-Benz με την M-Class το 1998, και τη BMW με το X5 το 2000.

Και επειδή όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος, σήμερα βλέπουμε τη Porsche να είναι η πιο επικερδής εταιρία (μαζί με την Audi) στο VW Group, καθώς κατά μέσο όρο η φίρμα από τη Στουτγάρδη κερδίζει €19.000 από κάθε αυτοκίνητο που πουλάει.