Williams flywheel hybrid

Το υβριδικό σύστημα της Williams F1 racing team έχει χρησιμοποιηθεί από την Porsche στην αγωνιστική 911 GT3 R Hybrid, όπως και από άλλες εταιρίες στα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα για το παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC) αλλά τώρα, το σύστημα της Williams θα τοποθετηθεί και στα λονδρέζικα αστικά λεωφορεία.

Μέσα στο 2016 οι αρχές του Λονδίνου θα έχουν στην υπηρεσία τους 500 λεωφορεία που θα χρησιμοποιούν το ηλεκτρομηχανικό υβριδικό σύστημα της Williams. Αυτό αποτελείται από μια ηλεκτρική γεννήτρια με σφόνδυλο με το στροφείο να περιστρέφεται με ταχύτητα έως 36.000 σ.α.λ ώστε να αποθηκεύσει την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα. Το σύστημα έχει ως βασικά πλεονεκτήματα το μειωμένο βάρος του, τις συμπαγές του διαστάσεις, το μικρό κόστος συντήρησης αλλά και την αποδοτικότητά του, με το μεγαλύτερο μειονέκτημά του να είναι το γεγονός πως μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια για σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορεί να μην αποτελεί ιδανική λύση για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά είναι ιδανικό για τα αστικά λεωφορεία, που φρενάρουν και επιταχύνουν συνεχώς, με το μεγάλο βάρος τους να παράγει και μεγάλη ποσότητα κινητικής ενέργειας, την οποία το σύστημα την μετατρέπει σε ηλεκτρική.

Η GNK, η εταιρία που το κατασκευάζει θέλει να αναπτύξει την τεχνολογία περαιτέρω και να συνδυάζει το σύστημα της Williams με έναν μικρό diesel κινητήρα, ο οποίος θα λειτουργεί σαν γεννήτρια, έτσι ώστε το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που απαιτεί ένα λεωφορείο για να κινηθεί να παράγεται από τον σφόνδυλο. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να μειώσει την ρύπανση των λεωφορείων περίπου 50% με 75%, ενώ θα έκανε τα λεωφορεία και πιο αθόρυβα, μιας και ο κινητήρας θα λειτουργούσε σταθερά στις 1.500 σ.α.λ.