GP SPAGNA F1/2015

Ένα εξαιρετικά δαπανηρό άθλημα είναι η Formula 1, γι’ αυτό και αρκετές είναι οι ομάδες που δυσκολεύονται με τα οικονομικά τους. Συζητήσεις επί συζητήσεων έχουν γίνει προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση και να είναι πιο δίκαιη η… μοιρασιά των χρημάτων από την Formula One Management, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει αποτέλεσμα στην πράξη.

Το χρήμα δε σταματά να κινείται στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού: οι ομάδες ξοδεύουν διαρκώς μεγάλα ποσά, δίνοντας τα για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων τους, των οδηγών τους, για την κατασκευή και την βελτίωση των μονοθεσίων τους, ενώ πρέπει να πληρώνουν τέλη και προς τη FOM, η οποία με τη σειρά της λαμβάνει χρήματα και από τις πίστες, τα δικαιώματα και τις χορηγίες.

Ένα, όμως, μέρος των χρημάτων αυτών -συγκεκριμένα το 65%- επιστρέφεται στις ομάδες. Το 65% αυτό δεν είναι ενιαίο, καθώς αποτελείται από ένα 50% και από ένα 15%. Το 50% διανέμεται στις ομάδες βάσει τις θέσεις τους στο πρωτάθλημα, ενώ το 15% πηγαίνει μόνο στις Ferrari, McLaren, Williams, Mercedes και Red Bull, όπως έχει συμφωνηθεί, σαν premium πληρωμή, καθώς η σημασία τους για τη Formula 1 είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι των άλλων ομάδων.

Κατ’ αρχάς, να σου ξεκαθαρίσω ότι τα ποσά που βλέπεις παρακάτω προέρχονται από το Autosport. Μπορεί να μην είναι από κάποια επίσημη πηγή, αλλά το βρετανικό περιοδικό διακρίνεται για την υψηλή του εγκυρότητα. Αν δεν είναι αυτά ακριβώς, τότε σίγουρα κινούνται σε παρόμοια επίπεδα.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Ferrari, με σχεδόν €146 εκατομμύρια. Βέβαια, τα 86 από αυτά προέρχονται επειδή είναι η πιο επιτυχημένη και ιστορική ομάδα στο άθλημα, αλλά και η πιο σημαντική. Στην επόμενη θέση δε βρίσκεται η Mercedes, αλλά η Red Bull, με αποδοχές που είναι σχεδόν €140 εκατομμύρια, 65,8 εκ των οποίων έρχονται ως premium ομάδα.

Η Mercedes είναι τελικώς στην τρίτη θέση. Η γερμανική ομάδα είναι λογικό να έχει πάρει τα περισσότερα χρήματα βάσει βαθμολογίας, σχεδόν €82 εκατομμύρια από το γεγονός ότι είναι Πρωταθλήτρια, αλλά μόλις 30 είναι αυτά που πήρε επιπλέον, όσα ακριβώς και η McLaren, που συνολικά έλαβε €87 εκατομμύρια για την περσινή σεζόν.

Ακόμα πιο χαμηλά η Williams, με το συνολικό ποσό να διαμορφώνεται στα €73,8 εκατομμύρια. 8,9 πήρε ως bonus -ας το πούμε κι έτσι-, ωστόσο η πολύ καλή περσινή της πορεία την κατατάσσει στην 5η θέση, μπροστά από τις Force India, Toro Rosso, Lotus, Marussia και Sauber, η οποία βρίσκεται στην τελευταία θέση, κάτι που εξηγεί τα παράπονα των Ελβετών για καλύτερο μοίρασμα των χρημάτων.

Θέση Ομάδα Σύνολο (εκατ. €) Βάσει βαθμολογίας (εκατ. €) Premium (εκατ. €) Θέση στο πρωτάθλημα
1 Ferrari 145,9 59,6 86,3 4
2 Red Bull 138,8 73 65,8 2
3 Mercedes 112,1 81,9 30,2 1
4 McLaren 87,2 56 30,2 5
5 Williams 73,9 65 8,9 3
6 Force India 53,4 53,4 6
7 Toro Rosso 48 48 7
8 Lotus 45,4 45,4 8
9 Marussia 42,7 42,7 9
10 Sauber 39,2 39,2 10