Οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στην Formula 1 το 2017, αναμένεται να είναι πολλές και σημαντικές. Τα μονοθέσια θα έχουν φαρδύτερες πτέρυγες και μεγαλύτερα πίσω ελαστικά, θα είναι πιο γρήγορα και πιο επιθετικά στην εμφάνιση και πιθανότατα θα έχουν και 1.000 άλογα. Ο Giorgio Piola μας έδωσε μια πρώτη γεύση για το πως θα μοιάζουν, όμως, οι κανονισμοί μόνο ολοκληρωμένοι δεν είναι ακόμα.

Έτσι, το Strategy Group φαίνεται πως κινείται για να προλάβει πιθανά ζητήματα, ζητώντας από τους τεχνικούς διευθυντές των ομάδων να βρουν ιδέες που θα βοηθήσουν με τα προσπεράσματα. Το χρονικό περιθώριο έχει αρχίσει να στενεύει, αφού μέχρι το Μάρτιο του ’16 πρέπει να έχουν ψηφιστεί οι αλλαγές, με μια νέα συνεδρίαση να είναι προγραμματισμένη για τις 18 Αυγούστου, πριν από τον αγώνα στο Spa. Ο Andrew Green της Force India, δήλωσε για το ζήτημα:

Πρόσφατα είχαμε μια οδηγία από την Ομάδα Στρατηγικής, που θέλει να βελτιώσουμε τις προσπεράσεις. Είναι κάτι που δεν έχουμε ακόμη συζητήσει. Θα γινόταν, υποτίθεται, μια συνάντηση πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές, αλλά αναβλήθηκε και πήγε τώρα για την Τρίτη πριν το Spa.

Το μόνο που μπορώ να πω, είναι πως ο σχεδιασμός που έχουμε στο τραπέζι (για το 2017) δεν είναι απαραίτητα κάτι που θα καλύψει και αυτό το ζήτημα. Προς το παρόν, εξαρτόμαστε ακόμα πολύ από την παραγωγή συνολικής κάθετης δύναμης από το εμπρός μέρος του μονοθεσίου.

Το αποτέλεσμα αυτού είναι πως, όταν ένα αυτοκίνητο πλησιάζει ένα άλλο, δεν χάνει πίεση μόνο από το μπροστινό μέρος, αλλά από το σύνολο του αυτοκινήτου. Οπότε αυτό ίσως να είναι κάτι που θα πρέπει να εξετάσουμε κατά την επόμενη συνεδρίαση. Είναι ένα πράγμα για το οποίο μπορούμε να κάνουμε κάτι ή είναι μια λειτουργία των αυτοκινήτων που είναι έτσι; Αυτό είναι που περιμένω να συζητήσουμε.

F1 Grand Prix of China - Qualifying

Μια ακόμη ιδέα για περισσότερο θέαμα, που ευτυχώς δεν κερδίζει έδαφος, είναι οι διπλοί αγώνες (sprint και feature). Σε όσους αντιδρούν σε κάτι τέτοιο, προστέθηκε πρόσφατα και ο Damon Hill, πρωταθλητής το 1996 με την Williams. Ο Βρετανός τόνισε πως, αν η F1 θέλει να έχει ενδιαφέρον και τις υπόλοιπες ημέρες πλην της Κυριακής, θα μπορούσε να επιστρέψει σε ένα παλιότερο σύστημα, όπου οι χρόνοι για τις κατατακτήριες μετρούσαν και την Παρασκευή και το Σάββατο.

Είμαι ήδη μπερδεμένος. Έχουμε ήδη έναν αγώνα σπριντ. Αυτό είναι ένας αγώνας της F1, δεν είναι ένας αγώνας αντοχής. Γι ‘αυτό και δεν το καταλαβαίνω. Είμαστε σε κίνδυνο εδώ να μπερδέψουμε ακόμη παραπάνω τα πράγματα.

Θα πρέπει να πούμε, ότι η τρέχουσα μορφή κατατακτηρίων είναι μία βελτίωση σε σχέση με την τελευταία μορφή. Οπότε, αυτό δουλεύει. Το GP2 τρέχει έχει σπριντ αγώνες και δουλεύει στο περίπου. Αλλά δεν ξέρω, ποιος θα είναι ο πραγματικός αγώνας; Αυτή είναι η ερώτησή μου.

Νομίζω ότι ίσως θα πρέπει να έχουν (κατατακτήριες) και την Παρασκευή. Κάποτε η Παρασκευή ενδεχομένως να αποφάσιζε για το grid. Οι άνθρωποι έπρεπε να δώσουν προσοχή και να είναι στο μάξιμουμ την Παρασκευή και να ανταγωνίζονται πραγματικά.