vw logo volkswagen logo (2)

Οι έρευνες της Volkswagen στις οποίες η γερμανική εταιρία αναζητά τα αίτια του σκανδάλου στα οποία εμπλέκονται 11 εκατ. αυτοκίνητα diesel σε όλο τον κόσμο (8 εκατ. στην Ευρώπη), συνεχίζονται και σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το οποίο επικαλείται ανώνυμη έμπιστη πηγή, η εσωτερική έρευνα της VW δεν βρήκε κανένα στοιχείο αδικοπραγίας κατά των επικεφαλής των τμημάτων έρευνας και εξέλιξης της Audi –Ulrich Hackenberg-, της Porsche –Wolfgang Hatz– και της ίδιας της Volkswagen –Heinz Jacob Neusser, οι οποίοι βρισκόταν σε διαθεσιμότητα από τις 28 του Σεπτέμβρη.

Η VW άρχισε να εγκαθιστά το λογισμικό στους TDI EA 189 κινητήρες από το 2008, μιας και όπως έδειξε η εσωτερική έρευνα, η VW το έκανε όταν διαπίστωσε πως ο 2.0 TDI κινητήρας δεν πληρούσε τα πρότυπα εκπομπών ρύπων των Η.Π.Α. Η VW έθεσε σε διαθεσιμότητα 10 εργαζομένους της, αλλά οι επικεφαλής των τμημάτων έρευνας και ανάπτυξης δεν είναι ανάμεσά τους, μιας και η εσωτερική έρευνα δεν βρήκε κάποιο αποδεικτικό στοιχείο κατά των τριών αυτών ανδρών. Η δική μου απορία και φαντάζομαι και η δική σου, είναι πως αν δεν ήταν εντολή των καθόλα αρμοδίων τριών αυτών ανδρών, η τοποθέτηση του επίμαχου λογισμικού, τότε ποιος πήρε την σχετική απόφαση;

Οι πιθανές λύσεις

Το άρθρο που προκάλεσε μεγαλύτερη εντύπωση σήμερα είναι αυτό του Bloomberg το οποίο αναφέρεται σχετικά με τις λύσεις που ετοιμάζει η VW ώστε να κάνει τους κινητήρες της να πληρούν τα όρια εκπομπών ρύπων κάθε χώρας. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αλλά και με τις δηλώσεις του CEO της VW, σε αρκετά αυτοκίνητα αρκεί απλά η ενημέρωση του λογισμικού του (που η λογική θέλει την μείωση της ιπποδύναμής τους και την αύξηση της κατανάλωσης για να καταφέρει ο κινητήρας να εναρμονιστεί με τα όρια εκπομπών NOx). Ωστόσο υπάρχουν και αναφορές που θέλουν την VW να τοποθετεί σε μοντέλα της (κυρίως στους 1.6 TDI), εκτός από το νέο λογισμικό, νέα μπεκ, νέους μεγαλύτερους καταλύτες, όπως και το σύστημα AdBlue (σύστημα ψεκασμού ουρίας στην εξάτμιση), ώστε ο κινητήρας να μπορέσει να πληροί τις εκπομπές ρύπων.

Οι εκτιμήσεις μιλούν πως το κόστος επιδιόρθωσης κυμαίνεται από μόλις €20, ενώ θα μπορεί να φτάσει έως και τα €10.000. Η λύση θα διαφέρει κατά πάσα πιθανότητα σε κάθε χώρα, μιας και κάθε χώρα έχει διαφορετικά πρότυπα εκπομπών ρύπων. Σήμερα, 7 του μηνός η VW θα παρουσιάσει στις γερμανικές ομοσπονδιακές αρχές τις προτάσεις της για την αντιμετώπιση του προβλήματος και τη διαχείριση της αποκατάστασής του, αλλά η λύση αυτή δεν θα ισχύσει απαραιτήτως και σε άλλες χώρες. Η λύση θα αφορά μόνο στα 2,8 εκατ. αυτοκίνητα που βρίσκονται επί Γερμανικού εδάφους. Όπως επισημαίνει το Bloomberg, οι παλαιότεροι και μικρότεροι σε χωρητικότητα diesel κινητήρες θα έχουν και την μεγαλύτερη δυσκολία στην επιδιόρθωση τους.

Εκτός βραβείων

Στις σχετικές ειδήσεις, το Ward’s Auto ανακοίνωσε πως εξαιρεί όλους τους κινητήρες του VW Group από τα βραβεία Wards 10 Best Engines για το 2016, ενώ δεν εγγυάται πως οι κινητήρες των Group θα επιστρέψουν στα βραβεία του 2017. Οι φετινοί νικητές των βραβείων θα ανακοινωθούν στις 10 του Δεκέμβρη.

Για να διαβάσεις τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen πάτησε εδώ.