Είναι αδύνατο να κατανοήσεις αυτό το αυτοκίνητο χωρίς να έχεις ένα υπόβαθρο του ανθρώπου που ζήτησε την κατασκευή του. Δυστυχώς, όμως, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα κουράσει μια βιογραφία του Gianni Agnelli.
Ο Giovanni “Gianni” Agnelli ή ευρέως γνωστός ως L’Avvocato, ήταν εγγονός του ιδρυτή της Fiat, Giovanni Agnelli, και κληρονόμος της αυτοκρατορίας του. Κατά την περίοδο που ήταν υπό την καθοδήγηση του εγγονού, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία απογειώθηκε, καθώς η FIAT μόνο ήταν υπεύθυνη για το 4,4% του ΑΕΠ της Ιταλίας, απασχολώντας το 3,1% του συνολικού εργατικού δυναμικού της γείτονος, ενώ οι επενδύσεις του έφταναν το 16.5% των συνολικών χρημάτων του βιομηχανικού τομέα.
Βλέποντας την Ferrari Testarossa Spider και έχοντας στο μυαλό μου και την Lancia Delta Integrale HF Cabrio, μπορώ να πω με σιγουριά ότι είχε ένα κόλλημα με τα ανοιχτά αυτοκίνητα, ενώ και τα δύο αυτοκίνητα ήταν one-off κατασκευές, ειδικά κατασκευασμένες για τον Ιταλό μεγαλοεπιχειρηματία. Η Testarossa Spider με αριθμό πλαισίου 62897 σχεδιάστηκε από τον Pininfarina και του την δώρισε η Ferrari το 1986.
Επίσης, το ασήμι σαν μέταλλο στο περιοδικό πίνακα αναγράφεται ως “Ag”, όπως ακριβώς και τα δύο πρώτα γράμματα του επιθέτου του Agnelli, γι’αυτό και υπάρχει παντού. Έτσι, όπως, και η Integrale Cabrio, έτσι και η Testarossa Spider είναι βαμμένη σε ασημί χρώμα, με το εσωτερικό να είναι επενδυμένο με άσπρο δέρμα με σκούρες μπλε γραμμές. Επίσης, το “αλογάκι” στο καπό του αυτοκινήτου είναι από μασίφ ασήμι, αντί για αλουμίνιο που τοποθετούταν στις κανονικές Testarossa. Η μόνη διαφορά που είχε το ανοιχτό αυτοκίνητο ήταν ότι τα εμπρός παράθυρα και το παρμπρίζ της Spider ήταν ελαφρώς μικρότερα από τις coupe εκδόσεις.
Μηχανικά, η ανοιχτή Testarossa του Agnelli δεν είχε κάποια διαφορά με τις κλειστές εκδόσεις, και έτσι πίσω από τα καθίσματα φορούσε έναν 4.9-λίτρων 12-κύλινδρο επίπεδο κινητήρα απόδοσης 396 ίππων.
Πολλοί εύποροι πελάτες είχαν ζητήσει από την Ferrari να κατασκευάσει γι’αυτούς μια Testarossa Spider, η ιταλική εταιρία αρνιόταν κατηγορηματικά, για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων και προκλήσεων για την δομή του αυτοκινήτου.
Στις 5 Φεβρουαρίου του επόμενου έτους κάποιος υπερβολικά τυχερός θα έχει την δυνατότητα να προσθέσει στην συλλογή αυτό το μοναδικής ιστορίας κομψοτέχνημα, καθώς θα δημοπρατηθεί από την Artcurial Motorcars, στην Retromobile δημοπρασία. Το αυτοκίνητο έχει διανύσει 22.000 χλμ, με την εκτιμώμενη τιμή πώλησης του να κυμαίνεται από τα 680.000 μέχρι τα 900.000 ευρώ.