toyotavoitureautonome

Αν υποθέσουμε ότι ο αριθμός των πατεντών που κατέθεσε μία εταιρία εντός του 2015 δείχνει το πόσο καινοτόμα είναι, τότε οι Ιαπωνικές παίζουν σχεδόν μόνες τους. Αυτό δείχνει τουλάχιστον η ετήσια λίστα που δημοσιεύει η Thomson Reuters. Μία λίστα που προσπαθεί να “ταξινομήσει” τις εταιρίες με βάση την καινοτομία, με 4 βασικά κριτήρια: Πόσες πατέντες κατοχύρωσαν εντός του έτους, σε πόσες περιοχές κατοχυρώθηκαν οι πατέντες, πόσες φορές αναφέρθηκε η πατέντα από άλλες εταιρίες και το “ποσοστό επιτυχίας”, δηλαδή για πόσες πατέντες έκανε αίτηση και πόσες κατοχυρώθηκαν.

Η Toyota, η Honda και η Nissan, από αυτοκινητοβιομηχανίες, βρέθηκαν στο top 100 των καινοτόμων εταιριών για το 2015 ενώ 5 επιπλέον Ιαπωνικές εταιρίες –η Aisin Seki, η Bridgestone, η JTEKT, η Yamaha και η Yazaki- επίσης συμπεριλήφθηκαν. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι κανείς άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν κατάφερε να μπει στο top 100 ενώ γενικά, από προμηθευτές που σχετίζονται με τον χώρο του αυτοκινήτου και δεν έχουν έδρα στην Ιαπωνία, μόνο η Γαλλική Valeo και η Αμερικάνικη Johnson Controls μπήκαν στο top 100.

Να θυμίσουμε επίσης ότι η Thomson Reuters παρουσίασε και τις πιο καινοτόμες εταιρίες ανά τομέα για το διάστημα 2009-2013: Στα συστήματα υποβοήθησης, πρωτοπόρα είναι η Bosch ενώ στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, την πρωτιά έχει η Hyundai. Στην τηλεματική, ηγείται η General Motors, στα head-up displays η Johnson Controls και στην αυτόνομη οδήγηση η Toyota και η GM. Υπόψιν, ότι ο διαχωρισμός ανάμεσα στις αυτοκινητιστικές καινοτομίες και αυτές που δεν αφορούν το αυτοκίνητο γίνεται ολοένα και πιο δύσκολος αφού εταιρίες όπως η Google και η Apple προσπαθούν να ενσωματώσουν τα smartphones στα συστήματα infotainment ενώ εταιρίες όπως η Panasonic, η Dow Chemical κ.ά. βρίσκουν νέες χρήσεις σε μη-αυτοκινητιστικές καινοτομίες. Ειδικά σε ότι αφορά την Google και την Apple, η Morgan Stanley θεωρεί πως οι δύο εταιρίες θα κυριαρχήσουν στο μέλλον σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.