[nextpage title=”Εισαγωγή”]

autowp.ru_twr_volvo_850_kombi_btcc_1

Ποτέ δεν έχω κρύψει ότι λατρεύω τα station wagon. Είναι οχήματα που δεν τραβούν τα βλέμματα, κάνουν τα πάντα και είναι ανοικτά σε κάθε είδους χρήση. Δεν είναι υπερυψωμένα που σημαίνει ότι σε γενικές γραμμές διατηρούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου στο οποίο βασίζονται ενώ κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την πρακτικότητα του τεράστιου χώρου αποσκευών. Μπορούν να είναι γρήγορα, μουράτα, αγωνιστικά, gran tourers, οικογενειακά ή ότι άλλο θέλει ο ιδιοκτήτης τους. Δυστυχώς όμως, τα station wagons χάνουν έδαφος. Ο κόσμος έχει στραφεί στα SUV/crossover και οι κατασκευαστές –αναγκαστικά– “κόβουν” ότι δεν πουλάει για να δώσουν προτεραιότητα σε αυτά που πουλάνε. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι κατά την μακρόχρονη ιστορία των station wagons, κάποια οχήματα έμειναν στην ιστορία. Μιλώντας προσωπικά, κάποια οχήματα έμειναν για πάντα χαραγμένα στην μνήμη μου. Δεν έχει σημασία αν αυτό έγινε επειδή ήταν πολύ σπάνια, πολύ όμορφα, πολύ brutal ή απλά και μόνο επειδή ξεμπάζωναν  την άσφαλτο κάθε φορά που ο οδηγός πατούσε γκάζι. Η ουσία είναι ότι για εμένα, αυτά είναι τα πιο cool wagons που έχουν κυκλοφορήσει και αν είχα τα χρήματα, θα αγόραζα χωρίς δεύτερη σκέψη κάποιο. Ας τιμήσουμε και ας γιορτάσουμε λοιπόν τις “νεκροφόρες”!

[/nextpage]

[nextpage title=”Το περίπτερο”]

volvo-240-wagon-wallpaper-6

Ναι, ξέρω ότι έχει την αεροδυναμική πολυκατοικίας αλλά έχει εκείνον τον “παράγοντα Χ” που για εμένα, το κάνει super-ελκυστικό. Ήμουν ανάμεσα στο 850 εξαιτίας του αγωνιστικού του pedigree στο British Touring Car Championship αλλά δεν μπόρεσα να πω όχι στην απολύτως τετράγωνη φάτσα του 240 GLT Turbo. Ούτως ή άλλως, έχει κι αυτό αγωνιστικό pedigree μέσω του sedan 240 που αγωνίστηκε στο European Touring Car Championship. Όπως και να έχει, το 240 GLT Turbo μπορεί να μην “έδειχνε” αλλά “το είχε”. Κινούνταν από έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που απέδιδε 127 άλογα και 203 Nm ροπής, που ήταν αρκετά για 0-100 σε 8.9 δευτερόλεπτα και τελική της τάξης των 172 km/h. Ok, δεν βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά μιλάμε για αρχές της δεκαετίας του ’80, οπότε τι περίμενες; Άλλωστε, πόσο γρήγορο μπορεί να είναι ένα περίπτερο;

[/nextpage]

[nextpage title=”Ο Αδάμ”]

Audi RS2 2

Έχοντας γνώση της ιστορίας των γρήγορων station wagons της Audi, μπορείς να καταλάβεις γιατί ονοματίζω το RS2 “Αδάμ”. Κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την Porsche και κινούνταν από έναν πεντακύλινδρο βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 2.2 λίτρων που απέδιδε χάρη στην μαγεία της υπερτροφοδότησης 315 άλογα. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, το Audi RS2 έπιανε τα 100 km/h σε 4.8 δευτερόλεπτα και συνέχιζε να επιταχύνει μέχρι τα 262 km/h παρότι ζύγιζε 1.600 κιλά!

Audi RS2 1

Για να σου δώσω να καταλάβεις, θα μπορούσες να οδηγείς δίπλα μου μία F355 με προηγμένη αεροδυναμική, V8 κινητήρα και το σηματάκι με το άλογο και τουλάχιστον μέχρι τα 100 km/h, θα ήμουν ακριβώς δίπλα σου και θα σε χαιρετούσα. Πάνω από τα 100… εντάξει, τι να κάνουμε, οδηγώ ένα μπετότουβλο και εσύ Ferrari. Εκτός αυτού, το RS2 συγκαταλέγεται στα πιο cool station wagons όλων των εποχών επειδή ήταν το πρώτο RS της Audi. Ιστορία και επιδόσεις. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

[/nextpage]

[nextpage title=”Η Ιταλίδα”]

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2

Για πολλούς μπορεί να μην είναι η προφανής επιλογή. Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι κακώς βρίσκεται σε αυτή τη λίστα και ότι παίρνει τη θέση κάποιου άλλου station wagon που δικαιωματικά πρέπει να βρίσκεται εδώ. Όμως από την πρώτη φορά που είδα την 159 Sportwagon, την ερωτεύτηκα. Ήταν κλασική Alfa Romeo. Με χαρακτήρα. Χωρίς υπερβολές. Όμορφη. Αυτό, το καταλαβαίνεις ακόμα και από την φωτογραφία που επέλεξα. Δεν έχει τεράστιες ζάντες, δεν είναι χαμηλή, δεν διαθέτει 2, 4 ή 8 εξατμίσεις στο πίσω μέρος. Δεν τα χρειάζεται όλα αυτά. Ένα όμορφο χρώμα θέλει για να “φανεί” και τίποτε άλλο.

Alfa Romeo 159 Sportwagon 1

Να ελπίζω σε μία station wagon έκδοση της Giulia ή όχι; Γιατί έχω κάτι περίεργα όνειρα με μία wagon Giulia Quadrifoglio

[/nextpage]

[nextpage title=”Περιορισμένο”]

Mitsubishi Lancer Evo9 Wagon 1

Ένα wagon υπήρξε στην ιστορία του Mitsubishi Lancer Evo και αυτό προέκυψε στην 9η γενιά του ιστορικού ονόματος. Επίσης, ήταν περιορισμένης παραγωγής, οπότε καλή τύχη αν θέλεις να αποκτήσεις ένα. Το Lancer Evo IX Wagon, ήταν ένα Lancer Evo IX σχεδόν σε όλα του. Κινούνταν από τον γνωστό 4G63 που απέδιδε 280 άλογα και 393 Nm ροπής, και ήταν πρακτικά πανομοιότυπο με την sedan έκδοση εκτός από το γεγονός ότι δεν διέθετε το Active Yaw Control. Ο λόγος που έδωσαν οι μηχανικοί της Mitsubishi για την απουσία του συγκεκριμένου συστήματος, είναι ότι το wagon δεν το χρειαζόταν εξαιτίας του επιπλέον βάρους στον πίσω άξονα.

Mitsubishi Lancer Evo9 Wagon 2

Σύμφωνα με άτομα που το έχουν οδηγήσει,  οι μηχανικοί είχαν δίκιο. Το επιπλέον βάρος στον πίσω άξονα προσέφερε επιπλέον πρόσφυση και περιόριζε τις τάσεις υποστροφής. Ακόμα και χωρίς αυτό το σύστημα πάντως, εγώ θα το έπαιρνα… άνετα. Για να σκας μύτη στην πίστα με μία τετράδα ζαντολάστιχα φορτωμένα στο πορτ-μπαγκάζ και να σπας πλάκα με τα παιδάκια που αναφέρονται στο αυτοκίνητο σου ως “παππουδάμαξο”!

[/nextpage]

[nextpage title=”Η νεκροφόρα”]

Mercedes-Benz CLS63 AMG Shooting Brake 2

Για πολλούς, Mercedes-Benz + Station wagon = Νεκροφόρα. Τι να κάνουμε… αυτές είναι οι εμπειρίες μας και αυτές οι εμπειρίες δημιουργούν τις προκαταλήψεις μας. Όμως εδώ μιλάμε για ένα κτήνος που κάτω από το καπό του, κρύβει έναν biturbo V8 με χωρητικότητα 5.5 λίτρων που αποδίδει 585 άλογα και 800 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Ένα τέρας 2 τόνων που είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 3.7 δευτερόλεπτα  και να σε ταξιδεύει ατσαλάκωτο στην Autobahn, με 280 km/h μέχρι να αναγκαστείς να σταματήσεις για ανεφοδιασμό – κάτι που λογικά δεν θα πάρει πολύ ώρα.

Mercedes-Benz CLS63 AMG Shooting Brake 1

Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο στο οποίο μπορείς να φορτώσεις την οικογένεια μαζί με όλα τα υπάρχοντα σου για ταξίδι 2.500 χιλιομέτρων και να δείχνεις σαν ευγενής που μόλις έφτασε στο γκαλά του πρέσβη όταν φτάσεις στο προορισμό σου. Αυτή είναι για εμένα η CLS63 S AMG Shooting Brake και ότι κι αν πεις, δεν θα αλλάξω γνώμη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το Incognito”]

Nissan Stagea 260RS Autech 1

Φαντάσου τον διάλογο. Ερώτηση: “Τι αυτοκίνητο έχεις;”. Απάντηση: “Τίποτα το ιδιαίτερο μωρέ… ένα Nissan station wagon.”. Αν ο συνομιλητής σου δεν είναι σοβαρός petrolhead, έχει ήδη χάσει κάθε ενδιαφέρον για τη συζήτηση και πάει στον επόμενο να καυχηθεί για την κούρσα του. Αν όμως είναι σοβαρός petrolhead, μπορεί να σκεφτεί ότι το “ταπεινό” Nissan Stagea σου, είναι το 260RS που κάτω από το βαρετό παρουσιαστικό, κρύβει ολόκληρο το drivetrain –κινητήρας και μετάδοση– του Skyline GT-R! Ναι, μιλάω για τον γνωστό RB26DETT που σε εργοστασιακή μορφή αποδίδει 280 άλογα και το επίσης γνωστό, ATTESA ET-S σύστημα τετρακίνησης. Επίσης, το συγκεκριμένο wagon έχει μηχανικό LSD στον πίσω άξονα, ενισχύσεις σε ολόκληρο το πλαίσιο, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος της BBS, φρένα της Brembo και πολλά άλλα καλούδια. Επίσης, αν δεν σε ενδιαφέρει το “incognito look”, μπορείς με σχετική άνεση να “φορέσεις” στο Stagea σου το εμπρός μέρος του R34 GT-R και να έχεις ένα κανονικό GT-R Wagon. Δεν είχε άλλωστε αυτό το προσωνύμιο άνευ λόγου και αιτίας…

Nissan Stagea GT-R

[/nextpage]

[nextpage title=”Το παλιό”]

Chevrolet Nomad Wagon 1

Ο παλιός είναι αλλιώς. Αλλά δεν μιλάω για οποιοδήποτε Nomad. Σε αυτή τη λίστα, αποφάσισα να βάλω το Nomad του 1955-57 λόγω του αδιαμφισβήτητου “cool factor” που κουβαλά μαζί του. Έχει δύο πόρτες λιγότερες, κάτι που προφανώς αφαιρεί μέρος της πρακτικότητα που θα έπρεπε να χαρακτηρίζει ένα wagon αλλά κοίτα το. Με τις βλεφαρίδες στα εμπρός φωτιστικά σώματα, το κάθετο παρμπρίζ, την ιδιαίτερη πίσω πόρτα και την “Αμερικανιά” που διαθέτει με το κιλό! Είναι και ευέλικτο. Για την φωτογραφία, επέλεξα ένα ελαφρώς “hot rod” παράδειγμα αλλά μπορείς να το κάνεις ότι θέλεις.

Chevrolet Nomad Wagon 2

Μπορείς να το κάνεις να γλύφει την άσφαλτο, μπορείς να το έχεις “black-on-black” ή να του βάλεις κάποιο φανταχτερό “candy-red”, μπορείς να το έχεις απολύτως stock ή να του βάλεις κάποιον roots και να εξαϋλώνεις ελαστικά. Τα σπάει ο νομάς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το προφανές”]

Audi RS6 1

Προφανές γιατί δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή τη λίστα το Audi RS6 Avant. Ο συνεχιστής της παράδοσης που ξεκίνησε το RS2 και ένα από τα πιο cool και πιο γρήγορα station wagon της αγοράς. Όμως η επιλογή συγκεκριμένου μοντέλου, ίσως να μην είναι τόσο προφανής. Γιατί ενώ δεν μπορώ να μην παραδεχθώ ότι το C7 RS6 Avant είναι brutal και τρομερά ταχύ, το C6 RS6 Avant είναι αυτό που προτιμώ. Γιατί, κατά την γνώμη μου, το C6 RS6 είναι το πιο παρανοϊκό της σειράς.

Audi RS6 2

Η Audi λειτούργησε παρορμητικά στο συγκεκριμένο μοντέλο, αφού δεν αρκέστηκε στο να βάλει έναν 5-λιτρο V10 που συγγενεύει με το σύνολο των R8 και Gallardo, αλλά του τοποθέτησε και 2 turbos! Το C6 RS6 Avant, ζυγίζει κάτι περισσότερο από 2 τόνους αλλά τα 580 άλογα και τα 650 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. έως τις 6.250 είναι αρκετά για 0-100 σε 4.6 δευτερόλεπτα και 0-200 σε 14.9. Επίσης, μου αρέσει που δεν είναι τόσο υπερβολικό όσο το μοντέλο που το αντικατέστησε. Είπαμε… να μην τραβάμε βλέμματα!

[/nextpage]

[nextpage title=”Το πρησμένο”]

Cadillac CTS-V Wagon Canepa 1

Είναι το μοναδικό βελτιωμένο της λίστας και απλά δεν με νοιάζει! Από την πρώτη στιγμή που είδα την Cadillac CTS-V Wagon της Canepa Motorsport, ερωτεύθηκα. Το αυτοκίνητο φορά πλήρες bodykit που αποτελείται από εμπρός splitter, φαρδύτερα φτερά και νέα μαρσπιέ ενώ το πακέτο συμπληρώνουν οι πανέμορφες ζάντες ελαφρού κράματος της HRE. Φυσικά, στην ψυχή, το συγκεκριμένο όχημα παραμένει μία CTS-V αφού περιέργως, ο Bruce Canepa επέλεξε να μην πειράξει τα μηχανικά του. Έτσι, κάτω από το καπό βρίσκεται ένας supercharged V8 με χωρητικότητα 6.2 λίτρων που αποδίδει 560 άλογα και 747 Nm ροπής που προσπαθούν απεγνωσμένα να περάσουν από τους πίσω μόνο τροχούς. Λατρεμένο τέρας!

Cadillac CTS-V Wagon Canepa 2

[/nextpage]

[nextpage title=”Είμαι κι εγώ εδώ”]

Jaguar XFR-S Sportbrake 1

Πριν από κάτι λιγότερο από 2 χρόνια, η Jaguar φώναζε “είμαι κι εγώ εδώ” στην κατηγορία των super-wagons. Είδε τους ανταγωνιστές της και αποφάσισε ότι ήθελε κι αυτή κομμάτι της πίτας. Κάπως έτσι, δημιουργήθηκε η XFR-S Sportbrake. Κάτω από το εμφατικά μπλε παρουσιαστικό, κρύβονται τα μηχανικά της sedan XFR-S. Αυτό σημαίνει ότι την κίνηση έχει αναλάβει ένας 5-λιτρος, supercharged V8 που παράγει 550 άλογα, 680 Nm ροπής και ήχο που ανασταίνει νεκρούς.

Jaguar XFR-S Sportbrake 2

Φυσικά, έχουν γίνει κάποιες μετατροπές στο πίσω μέρος και τα ηλεκτρονικά ώστε να κουμαντάρεται πιο εύκολα το επιπλέον βάρος, αλλά κατά τα άλλα, η Sportbrake δεν διαφέρει σημαντικά από το sedan αδερφάκι της. Έχει και το ίδιο, θυμωμένο ύφος…

[/nextpage]

[nextpage title=”Ο μονόκερος”]

Toyota Caldina GT-Four 1

Αν σε ρωτήσω ποια είναι η τελευταία χρήση του χαρακτηριστικού “GT-Four” σε αυτοκίνητο της Toyota, ποια θα είναι η απάντηση σου; Περιμένω. Δεν έχω πρόβλημα. Σκέψου το. Αν απάντησες “κάποια Celica θα είναι”, τότε δυστυχώς, έχασες. Πρόσφατα ανακάλυψα ότι το τελευταίο GT-Four Toyota, ήταν το Caldina 3ης γενιάς! Ένα station wagon που βασιζόταν στο Toyota Avensis αλλά κινούνταν από τον γνωστό, υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με κωδικό 3S-GTE που απέδιδε 260 άλογα και 324 Nm ροπής.

Toyota Caldina GT-Four 2

Δυστυχώς, ο κινητήρας αυτός, συνδυαζόταν με ένα ψιλοαπαράδεκτο, αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων με λειτουργία τύπου tiptronic αλλά ευτυχώς, η ισχύς περνούσε στον δρόμο μέσω ενός συστήματος τετρακίνησης, παρόμοιο με αυτό της Celica GT-Four. Ακόμα και με το “περίεργο” αυτό κιβώτιο πάντως, τα 100 km/h έρχονταν σε περίπου 7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική –έπειτα από την αφαίρεση του κόφτη- ήταν στην περιοχή των 230 km/h. Το Caldina GT-Four, έβγαινε και σε μία ειδική “N Edition” ως φόρο τιμής στον δημιουργό της Celica GT-Four, Hiromu Naruse. Πειράζει που μου αρέσει;

[/nextpage]

[nextpage title=”Το πολυτελές”]

Volvo V90 Location Profile

Για τελευταίο, άφησα το πιο πρόσφατο. Το μοντέλο που σε μεγάλο βαθμό, ήταν ο λόγος που ξεκίνησα αυτή τη λίστα. Το Volvo V90! Ένα μοντέλο που δεν θα μπορούσε να λείπει από την γκάμα της Σουηδικής εταιρίας, ακόμα και αν δεν πουλήσει πολλά αυτοκίνητα. Εγώ πάντως, το προτιμώ έναντι της sedan έκδοσης γιατί είναι ένα κρουαζιερόπλοιο με ρόδες.

Volvo V90 Location 7/8 Rear
Volvo V90 Location 7/8 Rear

Ένα αυτοκίνητο με μήκος οριακά κάτω από τα 5 μέτρα και καμπίνα που ζηλεύουν πολλά σπίτια. Το προτιμώ γιατί τα Volvo είναι συνυφασμένα με την κατηγορία των station wagons και γιατί το V90 είναι πανέμορφο – πιο όμορφο από το S90. Αν θέλει κάποιος εκεί στην Volvo να μου κάνει δώρο, θα πάρω ένα υβριδικό T8… γιατί θέλω να προσέχω και το περιβάλλον.

[/nextpage]