Headlights-at-Night


Αν βιάστηκες να απαντήσεις “Είναι καλά”, τότε ίσως να πρέπει να διαβάσεις ακόμα πιο προσεκτικά την έρευνα που έδωσε στη δημοσιότητα το Insurance Institute for Highway Safety. Έρευνα που δείχνει ότι παρά τις προόδους στην τεχνολογία και τα χρήματα που επενδύουν οι κατασκευαστές στην εξέλιξη των μοντέλων τους, ένα από τα πιο βασικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου, τα φώτα, είναι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων “αποδεκτά” ή χειρότερα.

headlights

Στην έρευνα του IIHS, δοκιμάστηκαν τα φώτα 31 νέων, μεσαίων μοντέλων. Από αυτά, μόνο το Toyota Prius v βαθμολογήθηκε ως “Καλό” ενώ λιγότερα από τα μισά, θεωρούνται “Αποδεκτά” – Audi A3, Nissan Maxima, Honda Accord, Infiniti Q50, Volkswagen CC, Lexus ES, Volkswagen Jetta, Lexus IS, Volvo S60 και Mazda6. Από εκεί και πέρα, έχουμε μόνο “Οριακά” –Acura TLX, Ford Fusion, Audi A4, Lincoln MKZ, BMW 2-Series, BMW 3-Series, Subaru Legacy, Toyota Camry και Chrysler 200– και “Κακά” –Buick Verano, KIA Optima, Cadillac ATS, Mercedes-Benz C-Class, Chevrolet Malibu, Mercedes-Benz CLA, Hyundai Sonata, Nissan Altima και Volkswagen Passat. Το test περιελάμβανε τα φώτα πορείας και την μεγάλη σκάλα τόσο σε ευθεία όσο και σε στροφές διαφόρων ειδών. Από εκεί και πέρα, “οι μηχανικοί του IIHS σύγκριναν την ορατότητα με αυτή ενός υποθετικού, ιδανικού συστήματος και χρησιμοποίησαν ένα σχέδιο μειονεκτημάτων για να καθορίσουν την βαθμολογία”.

Το Ινστιτούτο σημειώνει ότι ενώ υπάρχουν standards ασφαλείας για τα φωτιστικά σώματα των αυτοκινήτων, αυτά τα standards επιτρέπουν μεγάλες διαφοροποιήσεις στον φωτισμό που παράγεται από τα φώτα. Τονίζει μάλιστα το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί θάνατοι σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα συμβαίνουν είτε το βράδυ, είτε σε ώρες που το φως είναι χαμηλό –βλ. αυγή και δύση του ηλίου-.