moynet-lm75-le-mans-1975-25

Μιας και κινούμαστε σε ρυθμούς Le Mans, ας γυρίσουμε το χρόνο πίσω, και συγκεκριμένα 41 χρόνια. Το 1975, στο φημισμένο 24ωρο αγώνα, ένα άγνωστο πρωτότυπο, με το όνομα Moynet LM75, βρισκόταν στην 46η θέση της εκκίνησης. Ένα ακόμη, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του, ήταν το τριμελές, γυναικείο πλήρωμα του, που αποτελούταν από τις Christine Dacremont, Marianne Hoepfner και την μετέπειτα πιο πετυχημένη γυναίκα οδηγό στα rallies, τη Michèle Mouton. Όμως, το όνομα Moynet μόνο άγνωστο δεν ήταν στη Γαλλία.

r1093_1141393781_pmoynetfor

Ο γεννηθείς το 1921 Andre Moynet υπηρέτησε στη γαλλική αεροπορία κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ ως πιλότος μαχητικού αεροσκάφους, τιμήθηκε πολλάκις για την προσφορά του στον αγώνα κατά του Άξονα. Μετά το τέλος του πολέμου, ο Moynet μπήκε στο χώρο της πολιτικής, συνέχισε ωστόσο να ασχολείται με το χώρο της αεροναυπηγικής, ο ίδιος ήταν και πιλότος δοκιμών αλλά και η νέα πρόκληση άκουγε στο όνομα “αγώνες”.

Το 1968, στην πρώτη προσπάθεια να συμμετάσχει στο LeMans με τα δικά του πρωτότυπα, δεν κατάφερε να προκριθεί στον αγώνα και δύο χρόνια μετά, το “έργο” επαναλήφθηκε. Ωστόσο, ο πεισματάρης Γάλλος δεν πτοήθηκε από τις αποτυχίες και επέστρεψε στο φημισμένο αγώνα αντοχής το 1975 με το Moynet LM75. Σε στενή συνεργασία και χρηματοδότηση από την Esso France, κατάφερε και δημιούργησε το πρωτότυπο αυτό που θα αγωνιζόταν υπό τους κανονισμούς του Group 5, στην κατηγορία των 2 λίτρων.

moynet_lm75_1

Το σασί ήταν σωληνωτό από αλουμίνιο και το αγωνιστικό έπαιρνε κίνηση από τον JRD δίλιτρο κινητήρα της Simca με τα 2 Weber διπλά καρμπυρατέρ, απόδοσης 190 ίππων στις 7000 στροφές/λεπτό. Αλλά η εταιρεία δε συμμετείχε επίσημα στον αγώνα. Έτσι, η ιστορία λέει ότι ο Moynet αφαίρεσε το λογότυπο της εταιρείας από το μπλοκ των κυλίνδρων λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.

Moynet-LM-75-30285

Το αμάξωμα ήταν από fiberglass, διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση παντού, ενώ το 5ταχυτο κιβώτιο ήταν της Porsche. Εκεί που ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν στον τομέα της αεροδυναμικής, αφού, ο Moynet, με τις γνώσεις του, κατάφερε και δημιούργησε ένα αξιόμαχο σύνολο για τον αγώνα.

Το γυναικείο πλήρωμα του LM75 είχε να αντιμετωπίσει το δίδυμο των Marie-Claude Beaumont και Lella Lombardi με την Alpine A441 για την “άτυπη”, γυναικεία επικράτηση στην κατηγορία. Παρολαυτά, τα προβλήματα δεν έλειψαν για το αγωνιστικό, σχεδόν μιάμιση ώρα μετά τη εκκίνηση. Στη μέση της νύχτας, το στροφόμετρο “αρνήθηκε” να συνεργαστεί και πλέον, οι οδηγοί έκαναν τις αλλαγές απλά “με το αυτί”.

moynet-lm75-le-mans-1975-04

Και εκεί που όλα έδειχναν χαμένα, το Moynet LM 75 πήρε την πρωτοπορία έναντι της Lola T292 και μετά από 24 ώρες, οι 3 γυναίκες τερμάτισαν στην πρώτη θέση της κατηγορίας τους και στην 21η γενικής!

Moynet_LM_75

Όσον αφορά την τύχη του, το πρωτότυπο έμεινε για 35 ολόκληρα χρόνια κλεισμένο σε μια αποθήκη και η τελευταία του εμφάνιση ήταν στο Le Mans Classic 2014, πλήρως αναπαλαιωμένο και έτοιμο να αγωνιστεί παρέα με τα άλλα, κλασικά πλέον αγωνιστικά.