Rowan Atkinson


Στο πρώτο μέρος κάναμε τα ψώνια μας, αλλά εκεί που όλα πήγαιναν με τον φυσιολογικό τους ρυθμό, συναντήθηκα με τον Γιώργο και ο ρυθμός από φυσιολογικός, έγινε αγωνιστικός. Τώρα που έφτασα σπίτι και κάθομαι με την άνεσή μου, θα σου πω ακόμα περισσότερα για το βάρος. Το καροτσάκι του Super Market το επιταχύναμε, το σταματήσαμε, το στρίψαμε αλλά δεν είπαμε τίποτα για την κατανομή του βάρους. Το καρότσι μπορούμε να το φορτώσουμε βάζοντας όλο το βάρος ψηλά ή χαμηλά, μπροστά ή πίσω, δεξιά ή αριστερά. Το καλό είναι ότι ξέμπλεξα με τις δουλειές του σπιτιού και σαν κλασικός petrolhead αφού τσεκάρω το ζώδιό μου, θα σου ανεβάσω φωτογραφίες και video από το αγαπημένο μας χόμπι.

Κατανομή βάρους, ψηλά ή χαμηλά;

rowan-atkinsonΕίμαι σίγουρος ότι εμπειρικά γνωρίζεις ήδη την απάντηση. Πως θα αλλάξει το κράτημα αν βάλουμε όλο το βάρος ψηλά; Ας πούμε λοιπόν, ότι το 99% του βάρους, δεν είναι το Mini Cooper αλλά ο Rowan Atkinson. Ο Mr bean όταν στρίβει όπως βλέπεις την φωτογραφία, γέρνει προς τα αριστερά. Δεξιά για αυτόν, αριστερά όπως τον κοιτάμε εμείς. Έχει την τάση να πάει προς τα αριστερά, φυσικά αν το παρακάνει στρίβοντας παραπάνω θα τα καταφέρει και δεν τον βλέπω να φοράει κράνος. Το κεφάλι του, από την σχεδόν κάθετη θέση που είναι τώρα, θα διαγράψει μια κυκλική τροχιά , το ένα τέταρτο του κύκλου, και θα βρεθεί στο έδαφος. Ο κωμικός ηθοποιός στην θέση που είναι έχει μεγάλη ”περιστροφική μάζα” και μεγάλη τάση να γίνει δραματικός.

Σημ.: Ροπή αδράνειας για όσους έχουν την διάθεση να το ψάξουν παραπάνω, στο κείμενο δεν αναφέρω την λέξη ροπή γιατί θα την μπλέξουμε με την κλασική ροπή, ότι σχέση έχει η Ροπή αδράνειας με την Ροπή στρέψης έχει και ο Bob Marley με τον Bob τον σφουγγαράκι.

Είναι το ανάλογο της ορμής που είδαμε στο πρώτο μέρος, φυσικά όσο μεγαλύτερο τόσο το χειρότερο. Το μέγεθος της ”περιστροφικής μάζας” είναι και πάλι γινόμενο. Έχει να κάνει με την μάζα, την απόσταση και την ταχύτητα που στρίβει το κεφάλι (θεωρώντας ότι στο κεφάλι είναι όλη η μάζα). Η μάζα είναι το βάρος του Rowan, αν αντικαταστήσουμε τον ηθοποιό με παλαιστή Σούμο, τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα. Η απόσταση είναι από το κεφάλι του ως την άσφαλτο. Η ταχύτητα θέλει λίγο προσοχή για να μην μπερδευτείς. Η ταχύτητα έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα βυθίζεται η ανάρτηση του mini Cooper. (Γωνιακή ταχύτητα) . Δες το παρακάτω video και επανέρχομαι.

Το Impreza κάνει τις τούμπες με μια ταχύτητα. Αυτή είναι που μας ενδιαφέρει. Όχι η ταχύτητα που συνεχίζει να κινείται καθώς δοκιμάζει το roll cage. Θέλω να πιστεύω πως, όχι μόνο δεν σε μπέρδεψα, αλλά ότι μόλις κατάλαβες καλύτερα τρία πράγματα. Πρώτον, γιατί χαμηλώνουμε τα αυτοκίνητα. Για να μικρύνει η απόσταση της ”περιστροφικής μάζας”. Άρα για να μικρύνει και το αποτέλεσμα του γινομένου αν κάνουμε τις πράξεις. Δεύτερον γιατί βάζουμε κούτσουρο αναρτήσεις. Για να μην αυξηθεί απότομα η γωνιακή ταχύτητα. Το πιο ωραίο παράδειγμα είναι το τεστ αποφυγής ταράνδου.  Στον πρώτο ελιγμό βυθίζεται η μια πλευρά, μόλις στρίψει για τον δεύτερο, η ανάρτηση όσο πιο μαλακή είναι τόσο πιο απότομα θα βυθιστεί. Τρίτον το βάρος μόνο μπελάς είναι. Αν καταφέρεις να τα κάνεις όλα λάθος, όπως εδώ ο Jay Leno, τότε θα νοιώσεις πολύ καλά τις συνέπειες.

Δεξιά ή αριστερά ;

Στα σχόλια του προηγούμενο άρθρου, ο jonjon προσφέρθηκε να βοηθήσει. Συναντηθήκαμε χθες για να γυρίσουμε αυτό το video.

Αυτό που κάνω εγώ στο video είναι να παραδίδω σεμινάρια θάρρους και οδήγησης. Αυτό που κάνει ο jonjon είναι να αλλάζει το κέντρο βάρους. Βέβαια, θα μπορούσε και καλύτερα, αν σερνόταν στην άσφαλτο, αλλά είναι λίγο φοβητσιάρης. Σκέψου ένα χαλασμένο ανεμιστήρα με δυο πτερύγια. Είναι χαλασμένος, χωρίς το προστατευτικό πλέγμα και θέλεις να περιστρέψεις τα πτερύγια. Αν τα πτερύγια είναι όρθια και βάλεις δύναμη προς αριστερά ή δεξιά (η δύναμη είναι η φυγόκεντρος), θα περιστραφούν εύκολα. Αν αλλάξει η θέση των πτερυγίων σε οριζόντια και βάλεις δύναμη δεξιά ή αριστερά, δεν θα περιστρέψεις τα πτερύγια, αλλά θα σπρώξεις τον ανεμιστήρα. Στην περίπτωση του sidecar, αυτή την μεταφορά της μάζας για να μην βρίσκει πάτημα η φυγόκεντρος για να δημιουργήσει περιστροφή, την κάνει ο jonjon. Αν κάνει καλή δουλειά, καταφέρνεις να παίρνεις το μέγιστο της πρόσφυσης από όλα τα ελαστικά. Στα αυτοκίνητα μας το ίδιο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται με την αύξηση του μετατρόχιου.

Μπρος ή πίσω;

Δεν ξέρω πόσα χρόνια έχεις να ανέβεις σε ποδήλατο, αλλά κάτι βασικά σίγουρα θα τα θυμάσαι. Άσε τον καναπέ και τα πληκτρολόγια για να πάμε μια βόλτα, μόνο καλό θα σου κάνει. Είμαστε πάνω σε ένα βρεγμένο πεζοδρόμιο. Μετακίνησε όλο σου το βάρος πάνω στο τιμόνι και πάτα το πίσω φρένο. Με ελάχιστη δύναμη θα μπλοκάρει ο πίσω τροχός. Ξανά κάνε το ίδιο, αλλά αυτή την φορά βρες την ελάχιστη πίεση για να μπλοκάρει ο τροχός και μετακίνησε το βάρος προς τα πίσω. Ως δια μαγείας, ο τροχός θα ξεμπλοκάρει λόγο της μεταφοράς βάρους. Αν ανήκεις σε αυτούς που πρέπει να πάθουν για να μάθουν, πήγαινε λίγο πιο γρήγορα, βάλε το βάρος σου μπροστά και πάτα με όλη σου την δύναμη το μπροστινό φρένο. Σίγουρα θα μάθεις. Ανανήκεις σε αυτούς που θέλουν να κάνουν φιγούρα, βάλε το βάρος σου πίσω και κάνε μια σούζα.

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος θα μιλήσουμε για την μεταφορά βάρους και την πρόσφυση