052215-IL-Make-the-most-of-your-used-car-sales-with-Santander-Auto-Finance

Δυσοίωνα νέα φέρνει η μελέτη του Interest.com, που αναφέρει πως γίνεται όλο και δυσκολότερο για τον μέσο Αμερικάνο να αποκτήσει καινούριο αυτοκίνητο. Η μελέτη έλαβε υπόψιν το μέσο εισόδημα των νοικοκυριών στις 25 μεγαλύτερες πόλεις και υπέθεσε ότι το 10% αυτού του εισοδήματος θα πηγαίνει στην αποπληρωμή του αυτοκινήτου μέσω ενός 4ετούς δανείου με 20% προκαταβολή.

Όροι που μέχρι πρότινος ήταν αρκετά ρεαλιστικοί. Πλέον όμως υπό αυτούς τους όρους μόνο στην πρωτεύουσα Washington D.C. έχει τη δυνατότητα η πάλαι ποτέ μεσαία τάξη να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο, δίνοντας 641 δολάρια τον μήνα.

Η δε επιλογή πιστωτικής επέκτασης, φαίνεται πως είναι εξίσου προβληματική, διότι το να έχεις χρεωμένο ένα αυτοκίνητο για 5 έτη και πλέον, αυξάνει τα επιτόκια και γενικώς τα κόστη, ενώ το αυτοκίνητο είναι αρκετά παλιό και έχει χάσει μεγάλο μέρος της αξίας τους.

Αυτά μπορεί να σου ακούγονται κάπως υπερβολικά γι’αυτό να πω κάτι πολύ βασικό, πως ως μέση τιμή αυτοκινήτου πάνω στην οποία έγινε και η μελέτη είναι τα 32 χιλιάδες δολάρια. Ξέρω πως πολλοί θα σκεφτούν ότι αυτά τα χρήματα είναι πάρα πολλά για “μέσο αυτοκίνητο” και πως γίνεται να βρεθεί καλό καινούριο και με αρκετά λιγότερα, αλλά οι απαιτήσεις των Αμερικάνων αγοραστών σε εξοπλισμό είναι πολύ υψηλές και το marketing έχει αρκετά μεγάλη επίδραση.

Για του λόγου το αληθές μπορεί κανείς να δει το επίπεδο εξοπλισμού μιας Toyota Corolla US spec. Το κόστος ανεβαίνει ακόμη παραπάνω από τις νόρμες εκπομπών ρύπων, που απαιτούν συνεχώς την εξέλιξη νέων κινητήρων και συστημάτων αντιρύπανσης, κάτι που οδηγεί τους κατασκευαστές να συμπιέσουν επικίνδυνα το ποσοστό κέρδους. Έτσι, εποχές πολύ φτηνών οχημάτων όπως 2CV, Yugo κτλ μάλλον έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί στον δυτικό κόσμο και αυτό δεν είναι καθόλου κακό, αφού πλέον μπορεί να βρει κανείς αξιοπρεπή μεταχειρισμένα, σε πολύ καλές τιμές, μια κατάσταση που δεν ήταν συνήθης τις προηγούμενες δεκαετίες.