2013-Subaru-BRZ-left-rear

Είναι γεγονός πως οι Ιάπωνες μας έχουν δώσει μερικά από τα καλύτερα σύγχρονα sports cars. Οι πωλήσεις τους εντός Ιαπωνίας παρ’ όλα αυτά βρίσκονταν σε κάθετη πτώση για αρκετά χρόνια, με το 2011 να φτάνουν τις μόλις 5800 (!) πωλήσεις σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ερευνών της Mitsubishi.

Έκτοτε όμως το σκηνικό έχει αλλάξει ριζικά, με τις πωλήσεις να αγγίζουν τα 42.000 αυτοκίνητα το 2015 και θα μπορούσαν να φτάσουν και τις 100.000 στα επόμενα χρόνια αν οι κατασκευαστές προσφέρουν πιο ελκυστικά μοντέλα και το προωθήσουν σωστά, σύμφωνα με τον Takaaki Sugiura, ανώτερο ερευνητή του ινστιτούτου.

Η εξήγηση για αυτή την αύξηση βέβαια υπάρχει και δεν είναι άλλη από την παρουσίαση πολλών νέων sport μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των Toyota GT86/Subaru BRZ και του Honda S660. Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό όμως είναι η ηλικία των αγοραστών sport μοντέλων, της οποίας ο μέσος όρος χαμηλώνει σταδιακά.

Σύμφωνα με την Toyota, το GT86 είναι δημοφιλές σε μικρότερες ηλικίες και η εταιρία σκοπεύει να προσελκύσει κι άλλους νεαρούς αγοραστές διοργανώνοντας test drives εντός πίστας. Το 60% των αγοραστών του όμως παραμένει άνω των 40.

Και το λιλιπούτειο S660 όμως είναι αρκετά δημοφιλές σε μεγαλύτερες ηλικίες, με το χρόνο αναμονής για το μικρό να αγγίζει τους 5 μήνες λόγω της αυξημένης ζήτησης. Άλλα μοντέλα όπως το Mazda MX-5 συνεχίζουν τις καλές πωλήσεις, αλλά είναι πολύ νωρίς για να πούμε ότι η παρουσίαση της 4ης γενιάς του έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στις συνολικές πωλήσεις των sports cars.