Rimac Concept One

Στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο η Rimac παρουσίασε το Concept_One παραγωγής. Παρότι το όνομα Concept_One δημιουργεί μια σύγχυση, το μοντέλο είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στους δρόμους του κόσμου και να αφήσει ελεύθερα τα 1.088 άλογα που παράγουν οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του.

Σε σχέση με το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2011, το μοντέλο παραγωγής έχει νέα λεπτή γρίλια, νέο καπό, νέο καπό, νέο διαχύτη από carbon, νέα σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα και ελαφριές ζάντες αλουμινίου με ελαστικά Pirelli P Zero διαστάσων 245/35 μπροστά και 295/30 πίσω.

Στο εσωτερικό τα πάντα είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και από carbon, ενώ υπάρχουν Alcantara επενδύσεις, ψηφιακός πίνακας οργάνων, ένα προηγμένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με 4G σύνδεση, ενώ εντυπωσιάζει η απουσία πλαστικού, μιας και όσο και να ψάξει κανείς, δεν θα βρει ούτε ένα πλαστικό μέρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως θα δεις στο video, διαθέτει τόσες πολλές ρυθμίσεις και ενδείξεις, που για να το μάθει κάποιος θα πρέπει να αφιερώσει αρκετές ώρες “μελέτης”.

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε τροχό, τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 82 kWh και διαθέτουν τέσσερα κιβώτια ταχυτήτων. Οι μπροστά ηλεκτροκινητήρες έχουν κιβώτια μιας σχέσης, ενώ οι πίσω έχουν carbon διπλού συμπλέκτη δύο ταχυτήτων. Συνολικά, αποδίδουν 1.088 άλογα, 1600 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 2,6 δευτερόλεπτα, ξεφτιλίζοντας την LaFerrari και το Tesla Model S, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ/ώρα σε 14,2 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 355 χλμ/ώρα, φρενάρει από τα 100 χλμ στα 0 σε 31,5 μέτρα, με το βάρος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 1.850 κιλά, έχοντας έτσι αναλογία 588 άλογα/τόνο. Το μήκος του Concept_One αγγίζει τα 4.187 mm, το πλάτος τα 1.842 mm, το ύψος τα 1.070 mm, με την αναλογία βάρους να είναι 42% μπροστά και 58% πίσω.

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες έχουν ένα torque vectoring σύστημα τετρακίνησης R-AWTV που υπολογίζει με ακρίβεια την βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ των τροχών, έχοντας τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (comfort, control, track και drift), λειτουργώντας παράλληλα ως σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ως σύστημα ελέγχου ευστάθειας και ως ηλεκτρικό ABS. Μάλιστα δίνει εντολή στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας των ηλεκτροκινητήρων να φρενάρει το αυτοκίνητο με 0,6 g επιτάχυνσης και 400 kW ενέργειας, χωρίς να ενεργοποιηθούν τα carbon-κεραμικά φρένα του αυτοκινήτου. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 8 μονάδες και για την ώρα η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί.